~~~Tammenterhojen torstai~~~
Ja linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8738047&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (22)
Nyt tulee ihan omaa juttua, oon niin tööt, että en jaksa kommentoida yhtään mitään. Yöt kun menee ihan harakoille, ei vaan uni tule vaikka on kuinka väsynyt.
Mutta sellaista kyselen, että pitäisikö olla huolissaan kun olen tässä muutamana päivänä tuntenut sellaista ihmeellistä paineentunnetta tuolla alapäässä. Siis vaikea selittää, se on jotenkin tosi ihme tunne. Enkä muista että ekassa raskaudessa olis ollut tällasta. Vauva on pää alaspäin, voiko se jotenkin painaa jo. Välillä vaan käy mielessä pelko, että mitä jos noi paikat on ruvennut aukeen, jotain tuolla on selvästi tekeillä. Tänään on ollut taas huono päivä supisteluitten suhteen, itseäni saan syyttää kun rehkin makuuhuoneen siivouksen kanssa, imuroin patjat ja tuuletin kaikki petivaatteet ja sijauspatjat. Pesinpä vielä sen makkarin matonkin, on sen verran kevyt ja pieni että pystyi kylppärissä peseen. Mitään ei siis pitäisi tehdä, muuta kuin ottaa rauhassa muuten alkaa supistaan. On vaan niin vaikee pitää näpit erossa kotihommista, kun haluais kuitenkin laitella paikkoja kuntoon ennen vauvelin tuloa. Illalla poikkesin vielä kaupassa ja jäi kyllä lyhyeen se reissu, kun ei kertakaikkiaan pystynyt käveleen, niin inhottavaa teki.
Pitää varmaan soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä. Toivottavasti ei mitään synnytystä enteile sentään.
että sellaista, huomenissa lisää, nyt on paras pyörähtää tonne peittoihin jos vaikka tänä yönä nukkuis paremmin. Edellisyön unisaldo oli peräti puoltoista tuntia, viime yö oli suhteessa parempi, olin hereillä noin tunnin, parin tunnin välein. Mitähän tänä yönä? Inhottaa kun kertyy tätä univelkaa jo etukäteen. mUtta onhan teillä muillakin samaa, että koitetaanhan jaksaa yön pimeinä tunteina.
Hyvät yöt!!!
Tässä vaan törkeästi heti omaa ( . ) eli kiitti kovasti niistä sokeriarvoista, mulla ei tosiaan ollut mitään hajua mitä ne kuuluu/saa olla. Ja kyllä tosi paljon stressaan tuota vauvan kokoa, en voi sille mitään. Mietityttää, että onko se varmasti terve, kun niin vauhdikkaasti kasvaa?! Parempi tietty niin päin, sittenhän vasta saisi murehtia jos vauva ei kasva. Ja toivottavasti sitten pääsen synnytystapa-arvioon, esikoisen kohdalla jo oli mietinnässä, että mahtuuko alakautta tulemaan.
ZATU ei meidänkään neuvolan ultralla saa painoarviota tehtyä. Mittasi vain reisiluun ja kallon halkaisijan ja niiden perusteella vastaa 1,5 viikkoa suurempaa kuin laskettu aika. Mutta mitä se sitten tarkoittaa käytännössä, niin en tiedä... Niin ja isyyspakkausta en taida tällä kertaa tehdä. Esikoisesta tein itse, ostin juuri työkalupakin (meilläkin oli tarvetta) ja sinne sitten kaikenmoista pientä esinettä I love Daddy -bodystä miehille kirjoitettuun vauvojenhoito-oppaaseen ja konjakkipulloon saakka.
Ja MIRABELLA, en saanut enkä pyytänyt sairaslomaa, sijaisen kanssa on kaikki vielä ihan vaiheessa. Enkä mä sille neuvolalääkärille saanut edes sanottua, että olen masentunut enkä jaksa yhtään mitään ja normaaliin minääni verrattuna ero on kuin yö ja päivä. Sanoin vaan, että vähän välillä väsyttää... Täytyy yrittää ens neuvolakerralla jutella oman kätilöni kanssa oikein syvällisesti, hän kun on maailman ihanin neuvolantäti!
ARDISIA: en mä itse tunne, että onko " Paavo" iso vai pieni. Maha mulla on varmaan aika keskikokoinen ja vauva on kyllä tosi alhaalla, mutta en osaa muuta sanoa. Potkut ehkä tuntuu selkeämmin kuin esikosta, mutta johtuu varmaan enemmän istukan paikasta. Sf -mitta menee keskikäyrällä. Mutta nyt on kaks lääkäriä ultrannut ja ihmetellyt, niin uskottavahan se on :(
Voi, joulua en ole vielä yhtään ehtinyt miettiä enkä lahjoja, yritän nyt selvittää nää työkiireet ensimmäiseksi. Mutta mihinkään kauas ei taideta mekään tänä jouluna suunnata, joten ihana laittaa sitten ekaa kertaa oikein oma joulu ja olla kotona :)
ariella ja paavo 27+5