Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein vai vaarin tehda tyonsa juuri ja juuri niin etta palkan ansaitsee mutta ei mitenkaan erityisen hyvin. Minusta riittaa kun tekee kaiken pakollisen mutta ei mitaan

Vierailija
02.11.2006 |

ylimääräistä. Ehkäisen sillä työuupumista ja burn outia mutta onko se eettisesti oikein?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia kiroilen kurjuuttani enkä tee asialle mitään. Olen saanut hyvin tehdyistä (vaikkakin huonosti palkatuista) töistäni kiitosta ja päässyt sitä kautta parempiin hommiin ja palkkoihin. Työuupumusta en ole koskaan tuntenut.

Vierailija
2/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommoseen pysty vastaamaan, kun ei ole tarpeeksi tietoa. Joutuuko muut tekemään enemmän töitä? Meneekö firmalla jossa olet töissä hyvin, eli onko työpanoksesi/tekemättä jättäminen firmalle tärkeää? Teetkö sen minkä teet hyvin vai huolimattomasti? Ei kai keneltäkään normaalisti tulisi vaatia mitään yli-inhimillisiä, mutta jos vaikkapa rengasliikkeen työntekijä tällä viikolla sanoo, että " mun työaika on 8 tuntia, eikä huvita tehdä ylitöitä" , niin ei se ehkä ole ihan oikein sekään.

Toisaalta jos olet vaikkapa töissä yrityksessä jolla menee ihan hyvin ja yritys teettää sinulla jatkuvasti 10-12 tuntisia päiviä maksamatta korvauksia, niin huono on semmonenkin vaihtoehto. Puhu pomollesi. Ne on olemassa mm. sen takia, että osaavat jakaa työt oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työntekijä olisi muka huono työntekijä, jos ei suostu tekemään ylimääräistä? Jos työpaikassa jatkuvasti tilanne, että jonkun pitäisi tehdä ylimääräistä on oikeasti pulaa henkilöstöstä. Työnantajathan ovat arvelluttavia, jos yrittävät vaatia enemmän kuin sopimuksessa sanotaan.

Vierailija
4/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei. Palkka on huono, samoin edut ja etenemismahdollisuudet. Vuosia annoin työlleni ns. kaikkeni, nyt en enää viitsi, vaan teen ihan minimin.

Vierailija
5/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä tartte kyykyttää ihan perusliksan takia. Ota vaan rennommin ja nauti siitä tunteesta, ettet todellakaan tee mitään väärin. Teillä on työnantajan kanssa sopimus, jonka sisältöä kuuluu kummankin noudattaa. Siitä hyötyvät molemmat, kun selkeät rajat on sovittu.

Vierailija
6/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyrina tietenkin, että kuka ottaa eniten asiakkaita ja kuka ehtii toimistolle myöhiten (eli kenellä on ollut rankinta). Sitten valitetaan kuinka se ja se oli niin pitkä ja hankala jne. Itse otan juuri sen verran työtä kun tiedän pystyväni asiallisessa ajassa hoitamaan ja sen verran, että tiedän, että työt tulee hoidettua kunnolla. Ei mulla ole mitään tarvetta kilpailla mistään käyntipaikkojen määrästä. No, en tiedä mitä ne ajattelevat musta sitten. Joskus ihmettelevät kun mulla menee niin kauan mutta mä huomioin myös sen seurustelupuolen jos joku asiakas sellaista kaipaa. Sitä kun ei ehdi paljon seurustella jos ainoa tavoite on tehdä mahdollisimman monta käyntiä ja kiillottaa omaa kilpeään!

Vierailija
7/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näennäisesti hoidettua työtä vai oikeasti huolella ja asiakkaaseen paneutuen tehty. Itse kannatan jälkimmäistä.

Vierailija
8/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN TODELLAKAAN tee mitään ylimääräistä.

Palkka on ala-arvoinen, eikä koskaan mitään toivoa korotuksista tai uralla etenemisestä. Sen vuoksi en hikoile turhaa työn eteen, teen vain se, mikä on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi