****MARRASMURUT TORSTAINA****
Kommentit (54)
Heipä hei
Tänään näköjään monella ollut neuvola, myös siis täällä
ensiksi paino on lähtenyt aika hurjaan nousuun 1kg/vko, pissa oli puhdas, raivotarjonnassa edelleen on, RR 122/85 eli nousussa tuokin, B-hB 127, en ole syönyt rautaa yhtään koko raskauden aikana ja tämä on yllättänyt, molemmat aiemmat raskaudet menty rautalääkekuurilla, Kohdunpohjankorkeus 34cm ja lapsiveden määrä normaali.
Koko raskauden aikana paino noussut 16,2kg ja paljoa enempää ei tarttis kyl enää noustakaan, no olei myönnetään, tällä vkolla on tullu herkuteltua parina pvänä leffaa kattoessa, turvotusta ei ole tullut.
Ainoa haittapuoli tän pvän neuvolassa oli RH kontrolli jota ei saatu kuitenkaan otettua vaan menen sairaalan labraan sitten otattamaan tuon kokeen vkon sisällä, suonet kyllä saatiin esiin ja kaikki muuten hyvin mutta verta ei vaan sitten saatu tulemaan, oudot suonet taas tänään =D
Vauva saisi jo luvan syntyä, painoarvio tänään n.3400g, ens vkolla tuostakin sitten ollaan paljon viisaampia ja toivon että sattuu mukava lääkäri tuolla kättärillä kohdalle joka antaisi luvan käynnistykseen jos todellakin jo tuon painoinen on masussa.
Lepäämistä suositeltiin eli päikkäreitä pitäs koittaa nukkua ja kotityöt tehdä " hellällä" kädellä että jaksan sitten synnyttää kun aika on kypsä.
rv 35+6 JEEE huomenna jo 36 aina pvä likempänä syntymää
Onnea matkaan, olen ihan kade täällä! Kannattaa lähteä heti kun supparit ovat niin kipeitä, ettet enää kotona kestä olla. Laitokselle kantsii mennä ihan siksi, että sitten ehtii vielä saamaan kunnon puudutuksen. Supparit käyvät loppua kohden nimittäin melkoisen sietämättömiksi.
Panadolin voit ihan hyvin ottaa, mutten usko, että siitä on kovasti apua enää tässä vaiheessa kun supparit alkavat kovenemaan (tarvitaan vähän kovempaa puudutereserviä).
Tsemppiä, kaikki menee varmasti ihan hienosti ja pian sinulla on oma nyytti kainalossa tuhisemassa!
Kanelisokeri 37+5 (jolla myös jomottelee alavatsalla ja alaselässä...mutta kaukana tositoimista kuitenkin vielä)
Ootellaan: vihreänä kateudesta seurailen supistustesi edistymistä :)
Eilen kävin neuvolassa, minulla sf 33cm (oma pituus 170cm). Neljässä aikaisemmassa raskaudessa sf 32-35cm.
Pulkkamäessä käytiin tänään, lunta juuri sen verran että tytöt saivat laskea mäkeä mutta voi sitä onnea!
Minulla supistukset vähentyneet reilusti,olen luovuttanut että vauva syntyisi ennn la:ta..
t.Jas ja pikkuneiti 38+6
Onnea ja tsemppiä tilanteesta riippuen ;)
Ootellaan: Mä en varmaan uskaltaisi ottaa enää Panadolia, mut sen vuoksi, ettei supistukset vaan lakkaisi ;) No ei kai ne siitä enää lakkaa, jos synnytys on kunnolla käynnissä...
Anopin mukaan mäkin oon pian lähdössä. Oon meinaan pessyt kahden päivän aikana varmaan 10 koneellista pyykkiä, laittanut kesäkamppeet talvivarustuksen alta pois. Järjestellyt uutta eteisen komeroa sun muuta siihen liittyvää. Ja sain jonkin ihmeellisen leipomispuuskan. Suklaaruutuja, mustikkapiirakkaa (pullapohjalla) ja juustosarvia. Ihan hullua! Tosi harvoin muutenkaan leivon! lapset oli apuna, saldona kaatunut maito noin 2dl, nonparellit pitkin keittiötä noin 30g, muna pitkin lattioita ;) Mutta ei se mitään... Tyttö 4v auttoi aamulla lakanoitten viikkaamisessa. En olis uskonut, että oikeasti onnistuu, mutta niin vaan on lakanat kaapissa.
Nyt oonkin ansainnut leponi. Torstai on oikein mun TV päivä. Everwood ja Kotikatu vaan tulee osaksi päällekkäin, joten toinen pitää laittaa nauhalle.
Jos nyt yhden yön ehtis levätä, sit voisin kans lähtee hakemaan poikaa jo kotiin ;) Sais tuota sukupuolitilastoakin vähän korjattua ;)
Jaksuja kaikille meille!
Bubbles 39+5
limatulpasta muuten... en oo koskaan nähnytkään moista, tämä kolmas raskaus...
mulle terkkari sanoi juuri, että supistuksissa tulee ns luova tauko, ennen sitä oikeaa rutistusta. Ties vaikka kohta alkaa sunkin urakkas!
minulla ei ole ollut mitään varsinaista tulppaa vaan vaaleanpunaista limaa.. Nytkin odotan neuroottisesti että paperiin jäisi sitä :)
...Kiva, että vauvoja pukkaa...sitä se marraskuun alkaminen teettää... :-)
Minun laskelmieni mukaan tyttöjä ja poikia olisi syntynyt melkein yhtä monta meille marrasmuruille...ellei sitten ole mennyt ihan ohi silmien noita syntymäilmoituksia. Aliakin sai kertaheitolla kaksi poikaa tilastoihin :-)
Meille ainakin on tällä tietoa tulossa tyttö. Jee ;-) akkavalta senkun lisääntyy!
Sain nivuseni tänään vielä kipeämmiksi tuolla ulkona tarpoessani - ei meinaa jalat nousta kun sattuu niin kovasti ja nyt särkee haaroväliäkin ihan hirvittävän kovaa. Jalatkin ovat ihan järkyttävät tolpat...nilkkoja kiristää.
Nyt on sauna lämpiämässä...siinä ensimmäinen ässä...myöhemmin illalla sitten sitä toista :-0. Kahden ässän välissä on pakko saada voimakas jalkahieronta, eiköhän se meidän kolmonen sillä reseptillä ala pehmitä syntymään...
Kanelisokeri 37+5 (yhä)
Olen kyllä lukenu ahkerasti juttujanne. Mut nyt vasta innostuin itsekin kirjottamaan :)
Eli mulla kolmas lapsi tulossa, ennestään tyttö-99 ja tyttö-02. LA ois vielä 3 viikkoa. Taysiin ois mullakin matka synnyttämään. Tais olla tiituvaavi joka oli kans sinne matkalla aika samoilla viikoillakin. Ehkä nähdään siel :) no eipä näistä tiiä milloin päättää syntyä. Kovasti haluais jo oman syliin. Raskaus on menny ihn ok. Mitä nyt pieniä vaivoja toisensa perään. Huomenne ois viim. lääkäri neuvola, sitä odotan ihan hulluna. näkee mitä tuolla alhaalla on tapahtunu.
Tosi paljon onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneille :)
jossu 37+0
Viime yona supisteli tosi reippaasti. Nukuin aina niiden valissa mutta herasin kipuihin. Kavin suihkussa, roikuin sangynreunalla. Mutta aikaisemmista kokemuksista tiedan ettei tama viela mitaan. KOlmatta paivaa nyt tama synnytys on kaynnistymassa. Vasyttaa ja itkettaa. Katilo sanoi etta tata voi kestaa viikonkin, silla kolmannet synnytykset ovat yleensa aika arvaamattomia.
Verensekaista limaa tulee.
Aikaisemmisissa synnytyksissa mun on aina pakko kavella kun tulee supistus. Nyt en voi liikkua senttiakaan. Supistukset tulevat 5 - 10 minuutin valein, kestavat ehka 15 sekuntia.
Mies vitsaili etta neljannet synnytykset ovat helpompia. Mietin ihan tosissani milla olisin lyonyt hanta.
Kuinka voi kestaa nain kauan. Kakkosen synnytys oli parisen tuntia ja eka oli 9 tuntia. Ja tama ei ole viela edes lahtenyt kunnolla kayntiin.
Ootellaan: kuullostaa tosi jännältä tuo sun tilanne. Paljon supparisäteitä sulle että pääset tänään/yöllä tositoimiin!
On ollu puhetta että tyttöjä ois syntynyt enemmän tässä vaiheessa.. Mä en tiedä kumpi meille tulee. Vahva fiilis pojasta, mutta tytön nimiä oon pähkäilly silti päivittäin.. joten ota nyt tuosta sitten selvää. Mies on tunnustanut toivovansa tyttöä, meillä kun on jo poika.. ja siskon tyttö 11kk hurmasi miehen täysin kun oli meillä viikon hoidossa. Oikeasti ei ole väliä sukupuolesta, kunhan ois jompi kumpi! :)
Viikon päästä tähän aikaan on se suuri salaisuus paljastunut ja meillä on vauva sylissä. Ihanaa miettiä millainen vauva sieltä tulee. Kuvittelisin että tukka tukka ainakin on..
Tänään kävin kävelyllä, ihanassa lumimyräkässä. Ai että teki hyvää, eikä supistellut ollenkaan. Olin kyllä varmasti hassu näky, kävelykin kuin pingviinillä ja kaikki ne paksut vaatekerrat päällä. Matkaakin kertyi useampi kilometri. Oli ihana huomata että pääsen vielä liikkeelle ja sai hengitellä raikasta ilmaa. :)
Lähettelen supparisäteitä kaikille kärvistelijöille joilla jo hinku synnyttämään! Jännityksellä odotellaan lisää vauva uutisia! :D
t.V&V 38+1
Olen minäkin jännittänyt Ootellaan tilannetta ;) Tosi jännittävää, kuulostaa kyllä, että synnytys on ihan kivasti käynnissä! Mikäs on tilanne??
Mulla huomenna kanssa vika lääkärineuvola... olen odottanut sitä niin kovin! Kuulee vähän vauvan painoarviota ja tuota alakerran tilannetta.
Onko muiden vauvoilla tällaista?? Eli se ei ole hikkaa, vaan tasaista hitaampaa rytmikästä liikettä vauvalla. Siis lähinnä peppu ja pää hytkyy.. ymmärsiköhän kukaan? Jostain olen lukenut, että tällaista voisi olla kun vauva juo lapsivettä!? Jos, niin tämä vauva juo todella paljon :D
Täällä kanssa podetaan flunsaa edelleen. Toivottavasti ehtii parantua täysin ennen synnytystä.
äitikki rv36+4... muutamalla taisi olla sama la! Tuleeko joku muu synnyttämään naistenklinikalle samoihin aikoihin?
supistuksien väli kasvanut 9-11 minuuttiin. kestoa yli 30 sek jokaisella.. peppuun ja selkään alkanut kipu tuntumaan, samoin pikkasen sisä reisiin.. oon kuullut että sit synnytyksen oikeasti ollessa käynnissä kipua tuntius just noissa paikoissa..
kohta alan taas soittamaan sairaalaan, hukka reissua en haluaisi taksilla tehdä.. =/
kovasti väsyttäis mutta eipä saa nukuttua sattuneesta syystä..
ootellaan.. edelleen..
Ootellaan:
Eihän sitä varmaan saa unta jos supistukset tekee kovin kipeeää. Toisaalta jos pystyt lepäämään, niin jaksaisit sitten paremmin kuin lähtö tulee! Ensisynnyttäjällä voi tietenkin mennä pitkäänkin noin, mutta kyllä ne supistukset varmaan tulee napakkaammaksi pikkuhiljaa. Mulla tuntuu alkuun alavatsalla ja selässä, mutta sitten se supistuskipu nousee jotenkin yllemmäs vatsalle ja tuntuu edelleen selässä myös. Mutta jokainenhan kokee supistukset niin yksilöllisesti, että on hankala vertailla!!
Tsemppiä vaan hirveästi!!
äitikki
täällä vielä :)
mä nukahdin sohvalle tossa reiluksi tunniksi. heräsin supistuksiin joita nyt on tullut taas kipeemmin ja kipeemmin. pidempiäkin. selkään särkee. alaselkään. kyl mä uskon että illalla tai yöllä lähdetään. toivottavasti! :) se ois ihanaa! supistuksia alan taas kellottamaan kunhan saan tuon makkarakeiton valmiiksi. mies tulossa töistä, onneksi ehti tekemään koko päivän.
siivosin ja imuroin. kaikki valmista :) pakko muistaa viedä roskis ja tiskata jajaja.. ennen kun lähtee.. ei oo kiva tulla sit kotiin haisevan roskiksen sekaan ja parhaassa tapauksessa homeisten tiskien..
sairaala kassi päivitetty..
sitä mun piti vielä kysästä että otin 11-12 aikaan panadolin, uskaltaisko ottaa vielä toisen?
pipari vai piparminttu vai mikä :D en muista nää mun supistukset on ihan kun menkka kipuja, tosin näillä on väli. normaalisti mun menkkakivut vaan kestää ja kestää.. tähän astiset tuntemukset on samoja mitä on tässä elämän varrella ollut, samaa selkä kipua ja samoja alavatsa kipuja. tosin taukoja ja kovempia.
vauva edelleen ylhäällä joten kätilön oppien mukaan koitan seistä mahd paljon. noita supistuksia on vaan vaikeempi kestää seisaaltaan..
tuun vielä kertoo kun ja jos lähdetään.. kiitos tsempeistä :)
ootellaan ...