Apua ja helpoituskeinoja pahoinvointiin!?!?
Viikolla 14+1, ja edelleen kuvottaa jan oksettaa, ja väsyttää. Mitään ei huvita tehdä kun on " kipee" . Syöminen ei auta, eikä ulkoileminen, eikä mikään. Olin 4vko pois töistä. Kaikki energianrippeet menee lasta (1v 10kk) hoitaessa. Huushollia en oo tehny 2 kuukauteen, enkä muutakaan. Millonkohan voin odottaa helpotusta. Ekaa odottaessa olo ei olli likimain näin kauhee, ja pahoinvointi meni ohi viikolle 13.
Aattakee!!!
Kommentit (4)
Hei kohtalotoverit. Palasin viime viikolla vihdoin " elävien kirjoihin" . Ihanaa, kun alas menee mukisematta (ja pysyy sisälläkin) muutakin kuin viinirypäleet, näkkileipä ja mustikkakeitto. Edelleen täytyy kuitenkin olla tarkkana kaikkien hajujen kanssa, ne voivat yhä laukaista voimakkaan oksennusrefleksin. Toivottavasti sinullakin pian helpottaa! t. massumamma rv. 17
Itse kökin saikulla ja olo on vaihtelevasti huono tai tosi huono.
Neljättä odotan, joten kotonakin on ihan pakko jotakin tehdä.
Sain lääkäriltä Primperan nimistä lääkettä pahoinvointiin ja sen avulla siis kykenen välillä tekemään jotakin, mutta heti kun vaikutus lakkaa niin oksu lentää. =(
MUt jos sulla ei mikään tepsi niin kysäsepäs tuosta lääkkeestä.
Toivotaan, ettämenisi kummallakin pian ohi ja pääsis nauttimaan odotuksesta. =)
Hope4 rv9+0
Maarian tilannetta mä just pelkään. Mäkään en oo oksentanu ku kahdesti, mut kauhee olo on 24/7. Oikein vihaks pisti ku luin raskauspäiväkirjasta viikosta 13 et pahoinvoinnit pitäs olla jo taakse jäänyttä elämää, ja et olon ja voinnin pitäs olla mitä mainioin...ja kissan viikset!! Verenpaine on hyvä, mut heikottaa välillä niin vietävästi. Toivottavsasti tämä nyt meiltä kärsiviltä helpottaa, ja saadaan ihanat vauvat!! Kiitti vinkeistä!
Tase
Koskaan en ole oksentanut, vaan koko ajan oli etova olo. Aamulla ihan hyvä, mutta aamupalan jälkeen alkoi kestäen koko päivän.
Mulla helpotti se, kun tajusin jättää teen pois. Joskus päivällä voin kupin juoda, mutta usein siitäkin tulee huono olo vieläkin.
Heikotukseen mulla auttaa salmiakki, kun verenpaine on koko ajan alhainen. Kaikille se ei kuitenkaan sovi, eikä sitä kauheasti suositella.
Maaria 41+4