Lasiterassin hinta. Huijattiinko minua?
Onko täällä rakentamisesta ymmärtäviä? Tilasin olemassa olevaan terassipohjaan lasituksen eli liimapurunko kiinni seinässä ja lasia kauttaaltaan. Hyväksymäni tarjous oli alunperin jotain 15 000.
Vanhaa terassi jouduttiin tukemaan 4 ruuvipaalulla kun taloyhtiön hallitus pelkäsi "jotain" (siihen meni parilta mieheltä joitain tunteja parina päivänä) . Lisäksi kaupunki halusi toiseen päätyyn palolasit, niin hintapa nousikin yli 20 000. Odottelin korkeintaan paria tonnia tuon 15 000 päälle ja tulikin kuusi.
Mitä mieltä olette, huijattiinko minua vai onko kohtuullinen hinta 6000 palolaseille ja ruuvipaaluille asennuksinaan? Itse en oikein käsitä tuota 6 tonnin lisähintaa. Ihan sillä kyselen kun naisia helposti huijataan rakennusalalla, joten aion varoittaa kaikkialla tästä firmasta, jos minua huijattiin. Laskun maksan, mutta jos on huijausta niin saavat googlehakuihin mainehaitan, jota ei voi rahassa mitata. En suostu huijatuksi tekemättä mitään vaikka aion maksaa laskun.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Normi hinta on ammattilaisen hommista, kaikki rakennustarvikkeet on myös noussut 300-1000% viimeisen 6kk aikana.
Kas kun ei 3000-10000%.
Kyllä palolasi on vähintään kolme kertaa tavallista lasia kalliimpaa.
Etkö kysynyt lisätyön hintaa etukäteen?
Kyllä nyt sinua fiilattiin linssiin. Muutamasta työtunnista parina päivänä. Onneksi olkoon.
Etkö ole saanut erittelyä materiaalit +työ?
Älä nyt lakimiehille mene maksamaan, kuluttajariitalautakunta on ilmainen.
Palolasi on tyrmäävän kallista. Jos ylitys johtuu nimenomaan vain palolasista, en valittaisi.
Alan ammattilaiselle olisi pitänyt olla itsestään selvää paikkakunnan rakennusvaatimukset eli jo tarjousvaiheessa heidän olisi tullut huomioida tuo palolasin tarve.
Mieheni on alalla ja sanoo että kannattaa vedota myös siihen että tarjoajan olisi tullut alunperinkin tarjota lakien vaatima versio eli palolaseineen. Sillä perusteella voi miettiä että mikä osa niihin liittyvistä kuluista kuuluisi alunperinkin tuon toimittavan firman ongelmaksi koska ovat tehneet kelvottoman tarjouksen.
Kannattaa ehdottomasti selvittää asiaa sillä kuulostaa ryöstöltä mutta mehän emme tiedä koko asiaa.
Tietysti on kirjallinen tarjous. Kyse oli lisähinnoista siihen. Kysyn apua ammattilaiselta päiväsaikaan. Kiitos tuolle yhdelle normaalisti vastanneelle.