Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä velamiehiä löytyy?

Vierailija
10.10.2022 |

Siis vapaaehtoisesti lapsettomia.

Palstalla aina kerrotaan että miehet eivät halua lapsia, mutta taipuvat naisen tahtoon jotta saisivat säilytettyä parisuhteen. Minä pelkään nyt että kolmas suhde kaatuu miehen lapsihaaveisiin. Alussa miesten kanta on aina ehdoton ei lapsille. Ei tietenkään, kuka sellaisia haluaisi jos saa valita. Pikkuhiljaa mieli alkaa muuttua ja aika pian ollaankin jo sitä mieltä että lapsia ehdottomasti, sehän on elämän tarkoitus. Ei ehkä ihan vielä, mutta ehdottomasti joskus.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta, ja olemme olleet lisääntymisasiassa samalla sivulla. Nyt olen alkanut huomata huolestuttavia muutoksia miehen käytöksessä. Pää kääntyy kuin pöllöllä jos ohi kulkee söpö lapsi, mies lässyttää telkkarissa näkyville vauvoille ja on alkanut jutella että ei kai se lapsen kasvatus mitään rakettitiedettä ole, voisihan se olla mukavaakin puuhaa.

Onko olemassa miestä joka tietäisi, sanotaan nyt vaikka 25-vuotiaana, ettei oikeasti halua lapsia? Selvästi kohtaamani miehet hokevat ihan ajattelematta ja tottumuksesta että ei lapsia, vaikka ovat todellisuudessa eri mieltä. Harmittaa että molempien aikaa menee hukkaan.

Kokemuksia? Missä tapasit velamiehesi? Missä iässä hän oli varma lapsettomuudestaan?

Aika ahdistavaa kun koen että tämä nykyinen on oikeasti elämäni mies.

Kommentit (398)

Vierailija
121/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia miehiä ole olemassakaan.

Tiesin 18-vuotiaana olevani vela ja päätös on ollut järkähtämätön 30+ vuotta.

Anekdoottisi ei todista mitään. Jokaista kaltaistasi kohden on tuhansia ihmisiä, jotka "tiesivät" jo yläasteella olevansa veloja ja joilla on nyt lapsia.

Juu ja paljon on ihmisiä, jotka ajattelevat nuorena hankkivansa lapsia - totta kai, mutta ymmärtävät hiukan myöhemmin, että eivät sellaisia tosiasiassa haluakaan.

Ja ikävä kyllä niitäkin jotka harmittelevat lastensaantia jälkikäteen.

Ap

Kuka? Äitisi?

Ainakin yksi tuttavani ja ne jotka avautuivat aiheesta tällä palstalla viikko-pari sitten pitkässä ketjussa. Ja on näistä ollut artikkelejakin, aihe toki on tabu.

Ap

Vierailija
122/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsitkö ap vakavissasi niitä nörttipoikia? Oletko siis valmis pettämään miestäsi jonka kanssa olet ollut vain 9 vuotta?

Melkoinen aarre siellä tarjolla näköjään! Tietääkö mies minkä menettäisi?

En etsi nörttimiestä enkä muutakaan miestä. Olen kihloissa.

Hymyilytti vain ajatus että pitäisi etsiä jotkut salaiset nörttipiirit jos haluaa miehen joka ei halua lapsia. Missä nämä piirit pyörivät?

Ap

Mitkä salaiset nörttipiirit? Keksit taas vähän omiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miehillehän on tyypillistä, että heille tulee (uudelleen) vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, onko heille jo ennestään lapsia vai ei. Mutta moni jää lapsettomaksi, tai lapsiluku pienemmäksi kuin toivoisi, koska harva alle 35-vuotias nainen on kiinnostunut itseään huomattavasti vanhemmasta miehestä. Suomessahan pariskuntien ikäerot ovat pieniä.

Lähde tälle väitteelle että se on miehille tyypillistä.

Muuten se on pelkkä palstanrtun miesvihamielipide.

Saako kysyä mikä siinä on m .i e s. v i haa, jos sanoo että miehille tulee (uusi) vauvakuume myöhemmällä iällä? Aika neutraali ajatus ainakin itselleni, piti sitten paikkansa tai ei.

Ap

Vierailija
124/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsitkö ap vakavissasi niitä nörttipoikia? Oletko siis valmis pettämään miestäsi jonka kanssa olet ollut vain 9 vuotta?

Hymyilytti vain ajatus että pitäisi etsiä jotkut salaiset nörttipiirit jos haluaa miehen joka ei halua lapsia. Missä nämä piirit pyörivät?

Ap

Salaiset nörttipiirit oli vitsi joka sikisi hauskasta sanasta nörttipiirit.

Ap

Vierailija
125/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anekdoottisi ei todista mitään. Jokaista kaltaistasi kohden on tuhansia ihmisiä, jotka "tiesivät" jo yläasteella olevansa veloja ja joilla on nyt lapsia.

Juu ja paljon on ihmisiä, jotka ajattelevat nuorena hankkivansa lapsia - totta kai, mutta ymmärtävät hiukan myöhemmin, että eivät sellaisia tosiasiassa haluakaan.

Ap

Kuka? Äitisi?

Ainakin yksi tuttavani ja ne jotka avautuivat aiheesta tällä palstalla viikko-pari sitten pitkässä ketjussa. Ja on näistä ollut artikkelejakin, aihe toki on tabu.

Ap

Hah, se oli minun aloittamani ketju. Tykkään röllätä näistäkin aiheista, koska ihmiset triggeröityy siitä saman tien ja aloittaa kauhean myllytyksen. Olen lapseton mies.

Vierailija
126/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuka? Äitisi?

Ap

Hah, se oli minun aloittamani ketju. Tykkään röllätä näistäkin aiheista, koska ihmiset triggeröityy siitä saman tien ja aloittaa kauhean myllytyksen. Olen lapseton mies.

Jep jep. Ja varmaan kirjoitit siihen monta sivua kommenttejakin yksinäsi.

Ap

Vierailija
127/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miehillehän on tyypillistä, että heille tulee (uudelleen) vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, onko heille jo ennestään lapsia vai ei. Mutta moni jää lapsettomaksi, tai lapsiluku pienemmäksi kuin toivoisi, koska harva alle 35-vuotias nainen on kiinnostunut itseään huomattavasti vanhemmasta miehestä. Suomessahan pariskuntien ikäerot ovat pieniä.

Saako kysyä mikä siinä on m .i e s. v i haa, jos sanoo että miehille tulee (uusi) vauvakuume myöhemmällä iällä? Aika neutraali ajatus ainakin itselleni, piti sitten paikkansa tai ei.

Ap

Naisten hoivavieteistä saa kyllä horista tappiin asti.

Vierailija
128/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että miehesi tukee järkiinsä ja jättää sinut mahdollisimman pian. Surullista, että hänellä on tuollainen myllynkivi elämässään.

Vierailija
129/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että miehesi tukee järkiinsä ja jättää sinut mahdollisimman pian. Surullista, että hänellä on tuollainen myllynkivi elämässään.

Ihmeen tyytyväinen on ollut nämä vuodet. Ehkä hän on myllynkivifiili.

Se muuten sanotaan että myllynkivi on kaulassa.

Ap

Vierailija
130/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ap

Jos se on paskapuhetta niin sen tarkoitus on tässä ketjussa halventaa miehiä.

Tuo nimimerkki on tunnettu siitä ettei miehet tee mitään oikein, vain naisella on arvoa hänen maailmassaan.

Vierailija
131/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ap

Naisten hoivavieteistä saa kyllä horista tappiin asti.

Mistä hoivavietistä? Naisethan tappavat vauvansa.

Vierailija
132/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Salaiset nörttipiirit oli vitsi joka sikisi hauskasta sanasta nörttipiirit.

Ap

ok vähän sama siis kun miehet etsisivät älykästä naista, ja kyselisivät mistä niitä muka löytyy?

Hauskaa.

Vierailija
133/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vapaaehtoisen lapsettomuuden lisäksi myös vapaaehtoisesti naiseton. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista hinkua parisuhteeseen. Olen nähnyt kuinka niin monesta hyvästä miehestä on tullut parisuhteen myötä emansipoituneita vätyksiä. En ole oikeen koskaan nähnyt parisuhdetta pyrkimisen arvoisena ja elämänlaatua parantavana asiana. Pikemminkin päinvastoin. Ironisesti velanaiset tarjoavat parisuhteeseen vähemmän minunkin kannalta kuin pullantuoksuiset kotiäidit.

Vierailija
134/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kolme lapseani on ollut elämäni paras asia. Muistakaa sanani kun istutte yksin viimeisinä päivinänne ja toivotte, että voi kunpa joku ottaisi yhteyttä, kun kaverit on kuollut, lapsia ei ole, eikä lapsenlapsiakaan. Kello vaan kävelee tik tok tik tok ja odotatte puolisokeina, että joku tuo ruokaa ja vaihtaa vaipan, ehkä jopa kääntää sängyssä.

Vierailija
135/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas millaista porukkaa tänne ketjuun on eksynyt. Tsemppiä ap. En osaa sanoa aiheeseen nyt muuta kuin että jos ero tämän asian takia joskus tulee ja mies keksiikin niitä lapsia haluta, niin ainakaan et ole sillä puolella pöytää jolla biologinen aikaikkuna sulkeutui ahdistavasti selän takana. Ero ei tietenkään ole koskaan toivottu juttu, mutta varmaan luulen että voitte erota ystävinä koska rakkauden puutteesta tms. se ei silloin kiinni ole, vaan elämäntoiveista ja -tavoitteista. Laiha lohtu, mutta kuitenkin. Mistäänhän sitä ei voi etukäteen tietää että muuttuuko toisen mieli vai ei.

T: vela 38 v. joka jo odottaa menopaussia että pääsee kermapiirakan leivontaan :D

Vierailija
136/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kolme lapseani on ollut elämäni paras asia. Muistakaa sanani kun istutte yksin viimeisinä päivinänne ja toivotte, että voi kunpa joku ottaisi yhteyttä, kun kaverit on kuollut, lapsia ei ole, eikä lapsenlapsiakaan. Kello vaan kävelee tik tok tik tok ja odotatte puolisokeina, että joku tuo ruokaa ja vaihtaa vaipan, ehkä jopa kääntää sängyssä.

Tiiäks kuinka moni lapsia tehnyt vanhus makaa siellä sängyssä vaipoissaan tälläkin hetkellä eikä ne lapset siellä mitään ole kädestä kiinni pitämässä.

Vierailija
137/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiäks kuinka moni lapsia tehnyt vanhus makaa siellä sängyssä vaipoissaan tälläkin hetkellä eikä ne lapset siellä mitään ole kädestä kiinni pitämässä.

Yksi äiti hoitaa 4 lasta, mutta 4 lasta ei hoida yhtä äitiä.

Vierailija
138/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Ja kuinka vanhoja he ovat nyt? (En lukenut koko ketjua, ehkä täsmensit.) Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli vain "veloja". Noin puolella näistä on nyt reilu 15 vuotta myöhemmin lapsia, ja osa on muuttunut tahattomasti lapsettomiksi.

45-65 v. Osa toki nuorempia mutta heistähän ei sitten vielä ilmeisesti voi tietää ovatko veloja vai puhuvatko vain.

Ap

"En tunne yhtäkään velaa jonka mieli olisi muuttunut"

No et varmasti. Koska sittenhän he eivät olisi veloja, eikö niin?

Olennaista ei ole 45-65v velat, vaan 45-65v lapsiperheelliset. Oletko ihan varma että heistä kukaan ei ollut "vela" nuorempana?

Olen eri, mutta mikä pakkomielle sulla on jankata asiasta? Haluatko pakottaa väkisin näkemystäsi, jonka mukaan vapaaehtoista lapsettomuutta ei ole vaan kaikki muuttavat mieltään? Oletko miettinyt miksi yrität niin vimmaisesti pakottaa tätä?

Kerron sinulle erään faktan. Vapaaehtoinen lapsettomuus on todellinen ilmiö ja maailmassa on todella paljon veloja. Se fakta ei muutu miksikään sillä, että on tuuliviiri-ihmisiä.

Jotkut ei ihan oikeasti KOSKAAN halua lapsia.

Joten anna jo olla. Sinä et tuolla jankkauksellasi kenenkään päätä käännä.

Olen itse vela.

Ja tämä perustuu ihan omiin kokemuksiin siitä kuinka haastavaa on löytää naispuolinen kumppani joka on vela ja pysyy sellaisena.

Tuntemistani naisista todella moni jossain välillä 18-28v ettei koskaan halua lapsia, ja enemmistö näistä lopulta hankki lapsia. Mahdollisesti osa lopuistakin olisi lapsia halunnut, muttei löytynyt "sopivaa" kumppania.

Kun olen kertonut olevani vela, minun kanssani on halunnut seurustella muutamakin nainen jotka sanoivat etteivät hekään halua, mutta niin vain mieli muuttui.

Vierailija
139/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua omia lapsia niin arvaa mitä, ei sitä silloin kaipaa niitä lapsenlapsiakaan. Mieti miltä itsestäsi tuntuu kun sulla _on_ lapsia mutta ne ei ota yhteyttä kuin joskus ja jouluna. Siellä saat pötkötellä puolisokeana meidän muiden vieressä vai kuvittelitko että joku lapsistasi jättäytyy työelämästä hoitaaksesi sinua kotonaan?

Vierailija
140/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Sama homma. Poislukien serkkuni, joka halusi lapsia noin 27-vuotiaaksi asti, kunnes tajusi ettei haluakaan. 

Haha! Mulla oli ihan sama itsellä. Luulin kai nuorena, että on pakko tehdä ja suunnittelinkin kuinka hoidan asian äkkiä nuorena alta pois. Kunnes tajusin ettei ole pakko ikinä tehdä yhtään.

Ja täälä ollaan, ikää 39 eikä vieläkään kiinnosta lapset. Mies on onneksi ollut vaatimatta ja enää tuskin on turha alkaa vaatia kun ikää on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi