Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tenox ahdistukseen?

Vierailija
10.10.2022 |

Lääkäri ei suostu määräämään opamoxeja sosiaaliseen ja muuhunkin ahdistukseen. Tenoxia saan nukahtamiseen vaikken tarvikaan. Mietin jos alkaisin ottaa tenoxia, kun on tiukka paikka tai ahdistaa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lääkäriä. Nukahtamisongelmiin ei anneta sairaalassakaan enää Tenoxia vaan Opamoxia. Ensimmäinen lääke vaikuttaa ehkä 1-2h tai ei ollenkaan, toinen takuuvarmasti 12h, otettava 2h ennen toivottua vaikutuksen alkamisaikaa.

Kyllä minulle menee tenox nukahtamiseen ja opamox ahdistukseen. Ihmettelen lääkäriä, mutta jos ap on aikaisemmin käyttänyt opamoxia vääein/likaa ei lääkäri halua sitä enää antaa. Tenoxkin on bentso, että ihme kun on sitä silti määrännyt.

Miten sä tuommosen lääkityksen olet saanut? 😮

Ihan olen psykiatrisen poliklinikan lääkäreiltä saanut.

Mä en meinaa päästä edes sinne psykiatrille millään. Viimeksi pahoinpitelyn jälkeen odottelin "akuuttiaikaa" kuukauden että pääsen psykalle. Tosi positiivisin mielin menin että jee, nyt saan vihdoin apua. Katsoi koneelta nyrpeästi "sulla menee tätä opamoxia 0,9 kpl/päivä keskimäärin". Joo kyllä välillä tarvitsen enemmän etten hakkaa itseeni ja pääsen ovesta ulos, toisinaan en ollenkaan. Voinko saada luvan ottaa tarvittaessa enemmän tai vaikka edes paketillisen jotain muuta bentsoa per vuosi hätätilanteita varten?

"Ehdottomasti ei! Pitäiskö sun mennä tonne päihdepolille ja tulla sitten takaisin?"

Noh, muutaman kuukauden kuluttua olin osastolla. Sen jälkeen sain luvan ottaa maks 2/pvä kahden viikon ajan ja takaisin yhteen, mutta ensisijainen lääke paniikkihäiriöön propral 10 mg, ota sitä kuurina 3-4 päivässä 🤦 syke muutenkin n 50. Miten se auttaa siihen kun mä en uskalla mennä edes parvekkeelle röökille???

Nykyään hommaan lääkkeeni sit rikollisilta, juomaan en haluaisi alkaa.

Miten onkin niin eri käytäntöjä lääkäreillä.

Vierailija
62/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tenoxia kun sanoin että ulkomaanmatka tulossa, eri aikavyöhykkeelle, että millähän saan nukuttua siellä :D ja psykiatrian polilta sain

Edellisen kerran sain elokuussa 10kpl, nyt joulukuussa myös 10kpl. Joskus aikaisemmin saanu opamoxia ja temestaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sille ahdistukselle tehdä jotain muuta kuin vetää nuppi sumeaksi? ahdistuksen voi parantaa mutta ei tuolla tavalla pakenemalla.

Mä olen mm lenkkeillyt kolmen tunnin lenkkejä, tehnyt ties mitä harjoituksia. Nukkuminen ei onnistu kun heräilen murehtimaan jos nyt edes onnistun ahdistukselta nukahtamaan.

Syötyä en sit saa ja tosiaan tuota liiallista liikuntaa.

Miten mä ikinä kykenisin työelämään kun en edes nuku, en syö ja näännytän itseni (hoito-ohjeethan käskee liikuntaan).

Kuka mut pitää töissä jos jatkuvasti tulee poissaoloja paniikkikohtausten takia? Mitä se ketään haittaa jos rauhotun vaan sillä bentsolla toimintakykyiseksi? Ssrit ei ole toimineet, kaikkia ympäröiviä olosuhteita en kykene hallitsemaan enkä traumataustaa, johon en ole ikinä keskusteluapuakaan saanut.

Vierailija
64/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lääkäriä. Nukahtamisongelmiin ei anneta sairaalassakaan enää Tenoxia vaan Opamoxia. Ensimmäinen lääke vaikuttaa ehkä 1-2h tai ei ollenkaan, toinen takuuvarmasti 12h, otettava 2h ennen toivottua vaikutuksen alkamisaikaa.

Pyh, usein tulee laitettua nimenomaan osastopotilaille Tenoxia unta antamaan. Kotiin en niin herkästi sitä laittaisi.

T. Erikoislääkäri

Kerrotko mulle lääkäri, kuinka pahaa ja vakavaa pitää ahdistus-ja paniikkikohtauksien olla, että annat reseptin siihen bentsoon?

Kun ei riitä se, että ei uskalla ovesta ulos, on itkuinen ja toimintakyvytön ja itsetuhoinen.

Jos olisin lekuri niin antaisin ihan pienen määrän kerran vuodessa. Bentsot ei ole ratkaisu jokapäiväiseen käyttöön. SSRI:llä saa jonkin verran apua kun jaksaa vaan syödä tarpeeksi pitkään, ei se helppoa ole mut vähän helpompaa. 

-kokemusasiantuntija

Miksi ei jokapäiväiseen käyttöön jos annos ei nouse ja sillä pärjää elämässä paremmin? Miten ssri-riippuvuus sivuvaikutuksineen on parempi, varsinkin jos sekään ei auta?

Vierailija
65/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko olla kokoajan tillin-tallin?

Säkö syöt lääkkeitä vain ollaksesi tillintallin?

Vierailija
66/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sille ahdistukselle tehdä jotain muuta kuin vetää nuppi sumeaksi? ahdistuksen voi parantaa mutta ei tuolla tavalla pakenemalla.

Sano sitten kun olet kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta 30v.

Niin? Kerropa mitä olet tehnyt asialle.

Mennyt tilanteisiin jännityksestä huolimatta, siedättänyt itseä, tehnyt hengitysharjoituksia, yrittänyt huumorin kautta, kouluttautunut puoliväkisin ja kokeillut työelämää. Tuloksena olen entistä hermostuneempi enkä pysty käymään enää missään.

Näin kävi mullekin nuorempana. Koulu jäi kesken, en ikinä valmistunut, en uskaltanut kauppaan, hautauduin kotiin. Multa meni koko nuoruus siinä.

Poikaystävä katseli sitä neuvottomana pari vuotta ja totesi että ei hlvetti voi ihminen noin elää. Kaks vuotta kotona. Poikaystävä joutui hoitamaan kutakuinkin kaiken kun en uskaltanut ulos. Käytin alkoholia siihen että joskus edes pääsin julkisille. Monesti yritin ja yritin, mutta täytyi esim kaupan jonosta juosta kotiin kun aloin panikoimaan.

Silloin sain vielä psyk sairaanhoitajan kotiin ja itse olin niin paniikissa että poikakaveri joutui hoitamaan suurimman osan puhumisesta. Samana iltana sain bentsot apteekista ja oikean psykiatrin ajan vain hieman myöhemmin mielialalääkitystä varten. Niiden bentsojen avulla uskalsin pikkuhiljaa taas ihmisten ilmoille, eikä niiden käytöstä syyllistetty silloin.

Tuosta on n 10 vuotta. Mitä ihmettä on tapahtunut?

Itse uskon, että jos olisin saanut sen bentson tarvittaessa jo teininä, niin olisin selvinnyt koulusta ja valmistunut ammattiin ja nykyään olis asiat paremmin. Kyllä, käytin niitä päivittäin jossain vaiheessa (ihan reseptin mukaan 1-3/pvä), mutta sain niiden avulla nukuttua ja pikkuhiljaa palailtua elämään ja välillä olen vieroittautunut kokonaan ihan ilman lääkärin neuvoja.

Jatkuvat epäonnistumiset vain lamauttaa entistä enemmän. Sen bentson avulla voi saada niitä onnistumisen kokemuksia ja itseluottoa kun huomaa että uskaltaa mennä ja selviää siitä, ja sit huomaakin jossain vaiheessa että selviää ihan itse ilman lääkettäkin.

Vierailija
67/67 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa on tenoxista pienellä annoksella illalla otettuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän