Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puu-Käpylän hulppeat talot: ketä siellä asuu? Onkohan hyvä tunnelmaan?

Vierailija
10.10.2022 |

Kävimme ulkoilemassa ko.alueella, ja on kyllä toinen toistaan hulppeampia taloja persoonallisella alueella. Olisi mukava kuulla, onko niin viihtyisä alue tunnelmaltaan kuin voisi ulkoisesti ajatella? Ketä niissä kivilinnoissa ja upeissa puutaloissa asuu?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä luetellaan ihmisten nimiä jotka voi yhdistää asuinpaikkaan

Vierailija
22/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikoita, näyttelijöitä ja muuta kulttuuriväkeä. Käpylässä on ihan oma tunnelmansa, tosi kiva kaupunginosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat huoneet, sokkeloisia, kapeat portaat.

Vierailija
24/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet niistä isommista on useamman perheen taloja. Alueesta tykkään kyllä.

Vierailija
25/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden äänestäjäkuntaa hyvin vahvasti.

Vierailija
26/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä kaverini omistaa sieltä talon. Sillä on varmaan neljä vuokralaista siinä talossa, että saa maksettua sen.

Vierailija
27/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhuisi niistä hulppeina 😳.

Romanttisina..

Ap ei tarkoita niitä työläispuutaloja, mitä sinä selvästikin. Vaan niitä Onnentien ja siellä päin olevia kolmikerroksisia omakotitaloja. Ne tosellakin ON hulppeita isoine pihoineen ja jättimäisine parvekkeineen ja lasikuisteineen.

Vierailija
28/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhuisi niistä hulppeina 😳.

Romanttisina..

Ap ei tarkoita niitä työläispuutaloja, mitä sinä selvästikin. Vaan niitä Onnentien ja siellä päin olevia kolmikerroksisia omakotitaloja. Ne tosellakin ON hulppeita isoine pihoineen ja jättimäisine parvekkeineen ja lasikuisteineen.

Myös Mäkelänkadun länsipuolella Käpylässä on isoja hienoja omakotitaloja, käärmetalon takana.

Vierailija
29/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kivilinnoja siellä muista olevan..kivikerrostaloja, matalia, kyllä, Olympiakaupunkialue ym.

Asuin siellä ikävuodet 12-17v ja tuli eräätkin "kotihipat" yläkouluiässä luokkakaverin puutalossa juhlittua, olin myös aivan lääpälläni erääseen Pyykön Mattiin (4v minua vanhempi) joka myös asui siellä.

Tuli aika tutuksi akseli Käpylä-Koskela-Oulunkylä-Vallila.

Ai se Anna Erikssonin aviomies, käpyläläistaustainen valokuvaaja Matti Pyykkö? 

Vierailija
30/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjettömät tonttivuokrat monissa. Huh huh. Ei köyhille.

Ei sen korkeammat kuin muuallakaan Helsingissä. Ennen korotuksia tontinvuokrat lähes olemattomat, niin tuntuuhan se tottakai, kun joutuu saman maksamaan, mitä vaikka Jakomäessä.

Vierailija
31/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tuttu asuu siellä, ovat yrittäjiä ja kulttuuri-ihmisiä. Kivaa seutua, itse viihdyn paremmin täällä Espoossa meren rannalla uudessa talossa.

Vierailija
32/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä etualalla taitaa olla Hekan vuokrapuutaloja, taaempana kivilinnoja - vai onkohan jo vierusaluetta.. missä niissä Silvot ym Hectorit asuu?

Se on Käpylää, ei Puu-Käpylää jossa on ne valtavat puutalot joissa asuu yksittäisiä ihmisiä tai perheitä.

Puu-Käpylä menee siellä ratikan varrella Alepalle päin. On muuten kaunis katu.

Vierailija
33/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin joskus kun kävelin tuolla ennen koronaa, että jos neliöhinta on tuolla alueella n. 5 tonnia, niin iso osa taloista on lähes miljoonan arvoisia tai sitten enemmän. koska monella on selkeästi kokoa yli 200 neliötä.

aika erikoista asua miljoonan omakotitalossa suhteellisen lähellä helsingin keskustaa. itse olen kalliolaisena aina mieltänyt helsingin kerrostalokaupungiksi

Vierailija
34/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä luetellaan ihmisten nimiä jotka voi yhdistää asuinpaikkaan

Saatta mennä yksityisyyden loukkaamisen puolelle ellei henkilö itse ole mediassa asiaa kertonut.

Vierailija
35/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu-Häpylä

Vierailija
36/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä etualalla taitaa olla Hekan vuokrapuutaloja, taaempana kivilinnoja - vai onkohan jo vierusaluetta.. missä niissä Silvot ym Hectorit asuu?

Nyt tuntuu, että on sekotettu Kumpula ja  Käpylä.

Vierailija
37/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuntuu, että on sekotettu Kumpula ja  Käpylä.

Kumpulan ja Käpylän alue = Häpykumpu

Vierailija
38/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan kuulu sinulle.

Vierailija
39/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviherporukkaa siellä asuu. Aika erikoisiakin tyyppejä, taitelijoita, hippejä jne. Eräs mun exä asui siellä ja tuli siellä aikaa vietettyä silloin. Viehättävä alue ja tykkään niistä vanhoista taloista. Mutta ei ollut jotenkin mun henkistä se porukka siellä kyllä, turhan boheemia :D

Vierailija
40/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaviherporukkaa siellä asuu. Aika erikoisiakin tyyppejä, taitelijoita, hippejä jne. Eräs mun exä asui siellä ja tuli siellä aikaa vietettyä silloin. Viehättävä alue ja tykkään niistä vanhoista taloista. Mutta ei ollut jotenkin mun henkistä se porukka siellä kyllä, turhan boheemia :D

Asuntojen keskihinta on noin 775000e mutta äänestysdatassa Käpylä A ja Käpylä B äänet menee lähes kokonaan sdp-vihr-vas.

Eli pakko olla perintövarallisuuttakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän