Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksuhäiriömerkintä tulossa, koko elämä piloilla?

Vierailija
10.10.2022 |

Hävisin yhden riita-asian oikeudessa, koska näyttö ei ollut tarpeeksi vakuuttavaa. Joudun maksamaan omien kulujeni lisäksi yli 10 000 € vastapuolen oikeudenkäyntikuluja, vaikka tarvitsen lainaa omien kulujenikin maksamiseen. Luottotiedot menee enkä usko, että pystyn koskaan maksamaan velkojani pois.

Onko koko loppuelämäni nyt piloilla? Olen aika nuori, alle kolmekymppinen. Mulla on amistutkinto alalta joka ei työllistä, ja olen saanut viime vuosina n. 600-900 €/kk kasaan sekalaisilla keikkatöillä. Olin aikonut muuttaa Helsinkiin opiskelemaan toisen tutkinnon, mutta se jää varmaan haaveeksi nyt kun luottotiedot menee. Muuttaminen ja Helsingin vuokrat on niin kalliita, enkä rauhaa ja hiljaisuutta rakastavana introverttina suostu muuttamaan vuosiksi mihinkään opiskelijasoluun tuntemattomien kanssa ties kuinka pitkäksi ajaksi.

Kaikki tuntuu niin musertavalta. Ei kai tässä auta muu kuin mennä leipäjonon jatkeeksi ja totutella ajatukseen siitä, että pysyn köyhänä lopun ikääni. Onko enää toivoa paremmasta vai oliko elämä nyt tässä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko maksuhäiriökaliaa naamariin?

Vierailija
22/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitää muuttaa Helsinkiin, joka on jo lähtökohtaisesti järjettömän kallis paikka asua pienituloisen. Muutat johonkin pienempään kaupunkiin, lähiöön pieneen edulliseen asuntoon ja makselet tuon velan muutamassa vuodessa pois, sen jälkeen voit sitten vaikka muuttaa sinne Helsinkiin opiskelemaan, jossei sitä kerran muualla Suomessa voi kouluttautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt herroiksi kun jätin kaikki maksamatta ja on autot pelit ja vehkeet. 100% koroilla en maksa mitään saa velkojat ihmetellä miksi en maksa

Vierailija
24/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on nyt monella alalla. Hae niitä. Yksinäisenä maksat tuollaisen velan parissa vuodessa, kun asut vaatimattomasti. Joku joustoluotto sinun pitäisi saada. Eiköhän irtoa, kun töitä saat.

Mistä saa sellaisen työpaikan, jonka palkalla elää ja maksaa vielä velatkin parissa vuodessa pois? Ja mistä keikkatöiden varassa elävä ihminen, joka ei parhaimmillaankaan tienaa edes tonnia kuussa, saa yli kymppitonnin lainan järkevällä korolla?

No ainakin pääkaupunkisudulla on tarjolla monenlaista varastohommaa ja monessa paikassa voi vielä tehdä ylitöitä ja viikonloppuvuoroja tms. Eli kyllä niissä pääsee ihan hyville tienesteille jos on valmis töitä tekemään.

Vierailija
25/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi ottaa yhteys Velkaneuvojaan. Niitä on joka kaupunki ja kunta .Ovat ilmaisia! Jos on vakituinen työpaikka? Kääntyä takuu säätiön puoleen veloista.

Vierailija
26/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pitää muuttaa Helsinkiin, joka on jo lähtökohtaisesti järjettömän kallis paikka asua pienituloisen. Muutat johonkin pienempään kaupunkiin, lähiöön pieneen edulliseen asuntoon ja makselet tuon velan muutamassa vuodessa pois, sen jälkeen voit sitten vaikka muuttaa sinne Helsinkiin opiskelemaan, jossei sitä kerran muualla Suomessa voi kouluttautua.

EI Helsingissä kannata missään kantakaupungissa pienillä tuloilla asua. Muuttaa johohonkin kehyskuntaan lähiöön niin asuinkustannukset ovat kohtuulliset.

Vierailija
27/27 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä se vesilaskujuttu josta kävit taloyhtiön kanssa oikeutta vaikka olit yksiselitteisesti väärässä?