Pörssisähköilijät/te joilla on kallis nykysähkö!!!!! Ottakaa asuntolainan LYHENNYSVAPAATA tai LAINAA pankista. Keväällä sähkön hinnan pitäisi laskea ja sitten voi maksaa sähkövelkoja pois. Mikä siinä on niin vaikeaa???
Meillä nyt sähkölasku yli 1000 euroa kuussa isompi kuin ennen, vaikka siis ollaan säästetty sähköä. Talvella tulee olemaan 1600 euroa isompi.
Asuntolainan lyhennysvapaalla jää käteen 1000 euroa ja talvella otetaan lisäksi pankista pieniä lainoja niin saadaan sähkölaskut maksettua.
Kyllä talven yli selviää, kunhan vain oikeasti selviää.
Kommentit (15)
"jäkäjäkämussunmussun, mikä siinä on niin vaikeaa?" suomeksi: mää oon ulilaudalta enkä tän parempaan pysty.
Onnea valitsemallasi tiellä, tollo.
Vielähän on ollut niin lämmintä ettei sähköä ole paljon kulunut kun ilppi on käytössä.
Onneksi lokakuun sähköstä jo melkein viidesosa on ollut lähes ilmaista kun on pörssisähkö.
Tammikuun pakkaset onkin sitten pelottavampi juttu mutta olemme varautuneet kuluihin.
Eikös sähkö hinta ole ollut jopa negatiivinen viime aikoina?
Eli otat velkaa ( lainaa pankista) että saat laskut maksettua? Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla että siihen lähtee? Voi hyvää päivää.
Ei tarvitse huutaa. Miksi pitäisi ottaa lainaa, kun on säästöjä, joilla maksaa? Toki olisin niillä rahoilla tehnyt mieluummin jotain mukavaa, mutta nyt menee näin.
Ulilautalaiset asuvat luuserivanhempien nurkissa. Siksi heille ei juolahda mieleen että on jopa velattomia ihmisiä, jotka on jo asuntonsa maksaneet mutta eläkkeellä. Keskieläke on 1700 egeä kuussa.
No maksan lainaa muutenkin vain vähän yli 100, kun ei sitä paljon jäljellä ole. Lisää lainaa en saa, kun ei ole töitä. Sähköni on tosin edelleen halpaa.
Jaa, en usko että mun 10 egen kuukausisähkölasku mua konkurssiin vie, vaikka tilapäisesti nousisi sataseenkin.
Elämä on valintoja ja jotkut valinnat tosi hyviä, toiset surkeita, mutta voisko VKK:n idiootit lopettaa tuon putinistisen trollauksen.
Teille käy heikosti kohta, Supo perässä jo desanteilla.
Jos tämä jää tähän talveen niin ok. Mutta mikään ei indikoi sitä, että jäisi. Sähköinfra sekä hinnoittelu on hajotettu ja tehty epävakaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en usko että mun 10 egen kuukausisähkölasku mua konkurssiin vie, vaikka tilapäisesti nousisi sataseenkin.
Elämä on valintoja ja jotkut valinnat tosi hyviä, toiset surkeita, mutta voisko VKK:n idiootit lopettaa tuon putinistisen trollauksen.
Teille käy heikosti kohta, Supo perässä jo desanteilla.
Elämä on valintoja ja olen elänyt 20 onnellista vuotta sähkölämmitteisessä kodissani. Joka päivä edelleen nautin, kun katson ulos ikkunasta näkyviä näkymiä. Ja myös kodista itsestään.
Ei mun asuntolainan lyhennyksellä maksa normitalvenkaan sähkölaskuja.
Aika monella oli lyhennysvapaata koronan aiheuttaman työttömyyden ja/tai lomautusten aikana. Kuinkahan helppoa on saada lyhennysvapaata taas heti perään?
Itsellä ei onneksi hätää, sähkö 5cnt/kwh ensi kevääseen saakka, asuntolaina maksettuna jo ennen koronaa ja.mukavasti säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun asuntolainan lyhennyksellä maksa normitalvenkaan sähkölaskuja.
Niinpä. Lyhennys 400, laskut voi talvella mennä tonniin.
Jos tämä hinta (38,9) jatkuisi koko vuoden, se olisi euroissa enemmän kuin vuoden lyhennykset.
Ei kaikille sitä lyhennysvapaata noin vaan automaattisesti myönnetä.