Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic laihdutukseen?

Ikuisesti lihava?
10.10.2022 |

Onko täällä Ozempicin käyttäjiä? Lääkärini puhui nyt tällaisesta vaihtoehdosta, mutta kiinnostaisi tietää, että toimiiko tämä ihmisellä, joka on jojo-laihduttanut ja lihonut useita satoja kiloja viimeisten 20 vuoden aikana? Nykyään kun yritän laihduttaa niin paino ei vaan enää tipu, vaikka mitä tekisin. Onkohan tuosta Ozempicista hyötyä tällaisessa tilanteessa? Lääkäri ei oikein osannut sanoa (lääke kai uusi?) muuta kuin, että "monilla on toiminut".

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jättäisitte kyseisen, tällä hetkellä markkinoilla erittäin vähissä olevan valmisteen vain sitä oikeasti tarvitsevien diabeetikkojen käyttöön.

Vierailija
22/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tätä ihmelääkettä ilman reseptiä vai reseptillä? Pelkkään laihdutukseen?

Reseptillä tietty. Kuukauden satsi maksaa n. 110 egua, jollei saa siihen Kelakorvausta. Sekä diabetes-lääke että laihdutukseen. Kriteerit Kelan korvattavuuteen ainakin olleet kovat.

Tuttavani diabeetikko painaa 135 kg ja kysyi läkkettä mutta ei saa Ozempicia kela korvauksella kun sokeriarvot on niin hyvät muilla lääkkeillä. Lääkäri kehotti vaihtamaan ensin lääkkeeseen joka ei sovi, jotta saataisiin arvot huonommaksi ja sitä kautta kelan korvauksella O. Ihan hullua, siihen ei tuttuni alkanut eikä ottanut lääkettä kun on hänen mielestään liian kallis ilman korvausta. Itse kyllä satsaisin terveyteeni ja olisin valmis maksamaan siitä. Jos saisi painon sillä putoamaan niin johan elämänlaatu nousisi kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 33. Veriarvot huippua vaikka ikää 51. Syön liikaa ja herkut maistuu. Liikun päivittäin ja olen hyvin terve. Haluaisin tietysti laihtua ulkonäön vuoksi. Lääkäri kirjottaisi minulle reseptin mutta kovasti epäröin koska se takaisin lihominen pelottaa.. Nyt sellainen olo että mieluummin olen ilman. Onko täällä muita joita tämä lääke kiinnostaa "vain esteettisistä syistä" ?

Vierailija
24/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle 567 kirjoitti:

Ozembic olen käyttänyt nyt 8kk ja kiloja lähtenyt melkein 20. Minulla on D2 ja Kelakorvauksella maksaa 43 e kuukauden piikit. Nyt vaan kyseistä lääkettä ei saa mistään.

Kauanko ajattelit käyttää? Mihin painoon asti saat kelakorvattuna?

Vierailija
25/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi 33. Veriarvot huippua vaikka ikää 51. Syön liikaa ja herkut maistuu. Liikun päivittäin ja olen hyvin terve. Haluaisin tietysti laihtua ulkonäön vuoksi. Lääkäri kirjottaisi minulle reseptin mutta kovasti epäröin koska se takaisin lihominen pelottaa.. Nyt sellainen olo että mieluummin olen ilman. Onko täällä muita joita tämä lääke kiinnostaa "vain esteettisistä syistä" ?

Ehkä sitä takaisin lihomista ei niin paljon kannata pelätä? Onhan se mahdollista, mutta on sekin huono, jollei siinä pelossa enää uskalla yrittää.

Vierailija
26/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää läskien laihdutus pillreillä kuvastaa heitä paljon. Olematon itsekuri. Ei oo tullu mielee syödä ja juoda vähemmän kun kuluttaa? En tunne yhtäkää läskiä joka syö terveellisesti ja treenaa 5x viikossa. Mut se liikuntahan ei tuu kysymykseen vaa vedetää jtn pillereitä enemmin. Säälittävää.

Vierailija
27/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tää läskien laihdutus pillreillä kuvastaa heitä paljon. Olematon itsekuri. Ei oo tullu mielee syödä ja juoda vähemmän kun kuluttaa? En tunne yhtäkää läskiä joka syö terveellisesti ja treenaa 5x viikossa. Mut se liikuntahan ei tuu kysymykseen vaa vedetää jtn pillereitä enemmin. Säälittävää.

Sanotko noin myös juopoille, narkeille, masentuneille jne. Miksi vain läskillä pitäisi olla itsekuria.Tajuatko mitä addiktio tarkoittaa? Lääke piikki jolla juuri lamautetaan ruokahalua jolloin voi helpommim opetella oikeaa syömistä. Missä sinun itsekuri on olla kirjoittelematta vit..maisia viestejä. Läskeistä pääsee eroon vit..tumaisuudesta ei.

Vierailija
28/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet säälittävä.

Röökinpolton olen lopettanut seinään. Se on helppoa kun ei vaan enää polta, ilman tupakkaa voi olla. Syömättä ei voi kauaakaan elää.

Mitä jos alkoholistille sanoisi, että juot vaan vähemmän.

Vierailija
29/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen läskejä jotka laihduttaneet kymmeniä kiloja pelkällä itsekurilla. Tunnen tupakoitsijoita ja alkoholisteja, jotka ovat lopettaneet seinään. En itse polta, ja juon harvoin. Miks te läskit aina tuotte nää esiin? Nyt ei puhuttu alkoholisteista tai tupakoitsijoista. En oo niitä missää kohtaa puolustanutkaan?

Vierailija
30/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reseptin helposti pyytämällä. Aloitin 11 kk sitten, paino pudonnut 36kg. Maksan itse, ei ole diabetestä tai mitään muutakaan sairautta, puhtaasti laihdutustarkoitukseen. Minusta se maksaa 126€/kk satsi, en nyt niin tarkkaan ole katsonut.

Säästän helposti tuon verran jo puhtaasti ruoassa (lisäksi ne herkut, joita enää ei mene sellaisia määriä).

Joskus olen pitänyt muutaman viikon taukoja pistoksissa eri syistä enkä heti ainakaan huomannut että olisin taas alkanut ahmimaan tms. Että en tiedä vielä miten käy kun lääkkeen oikeasti lopettaa. Mielestäni keho on sopeutunut jo pienempään määrään ruokaa ja herkkuja, eikä tee mieli enää palata vanhaan.

Lääke on vaikuttanut ruokahaluun yleisesti: annoskoot ovat pienentyneet hurjasti, herkkuja ei tee enää mieli niin valtavia määriä vaan riittää yksi pulla, pala suklaata tai pieni lasi limsaa yms ja vain toisinaan, ei joka ikinen päivä enää. Kokonaan makeannälkää lääke ei ole lopettanut kuitenkaan, mutta nykyään se pysyy ns normaalina. Ahmiminen jäi kokonaan. Liikunta on tullut sivussa lisää, melkeinpä huomaamatta. Jaksaa tehdä enemmän koko ajan, liikun paljon arkiliikuntaa lähinnä.

Ainakin viime viikolla sai tilattua lääkettä hyvin. Meni pari päivää eli suoraan hyllyssä ei apteekissa ollut mutta helposti lisää tuli.

Painoin alussa 126kg, ikää 38v.

Vierailija
31/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko pitää olla ylipainoa että tuon saa?

Minulla on ylipainoa 5 kiloa. Olen 175cm ja painan 75 kiloa mutta ne 5 kiloa eivät lähde millään pois, kaikki kokeiltu.

Vierailija
32/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, vähän väliä loppu kun sitä määrätään lihavuuteen, sairaat D2 jää ilman!

Ite ne D2 ovat syöneet itsensä sairaaksi. Kannattais heidänkin laihduttas niin saisivat sairauden kuntoon eikä tarttis lääkkeitä syödä.

Vierailija
33/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin läski, joka söi terveellisesti ja treenasi vähintään 6 mutta usein 8 kertaa viikossa.

Aloitin Mysimba-nimisen lääkkeen käytön ja multa lähti 40 kiloa vuodessa ilman, että tein ruokavaliossa tai treenissä mitään muutoksia. Mitään muutoksia. Ainoa, mitä tuo lääke (ei diabetes-lääke) teki oli, että se korjasi aineenvaihdunnassani olleita vikoja eli teki kehostani samanlaisen kuin se on ikänsä hoikkana pysytelleellä. Kummallista, miten se vika ei ollutkaan elintavoissa.

Vierailija
34/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahevot alko heti tömisteleen ku joku maintsi liikunnan XD

Vierailija
35/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin läski, joka söi terveellisesti ja treenasi vähintään 6 mutta usein 8 kertaa viikossa.

Aloitin Mysimba-nimisen lääkkeen käytön ja multa lähti 40 kiloa vuodessa ilman, että tein ruokavaliossa tai treenissä mitään muutoksia. Mitään muutoksia. Ainoa, mitä tuo lääke (ei diabetes-lääke) teki oli, että se korjasi aineenvaihdunnassani olleita vikoja eli teki kehostani samanlaisen kuin se on ikänsä hoikkana pysytelleellä. Kummallista, miten se vika ei ollutkaan elintavoissa.

Just näin!!! Toki tämä ei ole selitys kaikilla, mutta näinkin voi olla.

Vierailija
36/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis paljonko pitää olla ylipainoa että tuon saa?

Minulla on ylipainoa 5 kiloa. Olen 175cm ja painan 75 kiloa mutta ne 5 kiloa eivät lähde millään pois, kaikki kokeiltu.[/quot

😆

Juu, et saa.

Vierailija
37/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, vähän väliä loppu kun sitä määrätään lihavuuteen, sairaat D2 jää ilman!

Ite ne D2 ovat syöneet itsensä sairaaksi. Kannattais heidänkin laihduttas niin saisivat sairauden kuntoon eikä tarttis lääkkeitä syödä.

Tässä on kyllä kommentti ihmiseltä joka ei tiedä asiasta yhtikäs mitään. Tiesitkös että D2 voi tulla myös normaalipainoisille ihmisille, et varmaankaan. Joo, varmasti syöminen liittyy sairauteen mutta se ei ole koko totuus.

Vierailija
38/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalle 567 kirjoitti:

Ozembic olen käyttänyt nyt 8kk ja kiloja lähtenyt melkein 20. Minulla on D2 ja Kelakorvauksella maksaa 43 e kuukauden piikit. Nyt vaan kyseistä lääkettä ei saa mistään.

Kauanko ajattelit käyttää? Mihin painoon asti saat kelakorvattuna?

Painonpudotuksessa ei ole kelakorvattava, vaan on itse pulitettava kuukaudessa reilu satanen.

Vierailija
39/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tunnen läskejä jotka laihduttaneet kymmeniä kiloja pelkällä itsekurilla. Tunnen tupakoitsijoita ja alkoholisteja, jotka ovat lopettaneet seinään. En itse polta, ja juon harvoin. Miks te läskit aina tuotte nää esiin? Nyt ei puhuttu alkoholisteista tai tupakoitsijoista. En oo niitä missää kohtaa puolustanutkaan?

Siksi koska asialla ei ole mitään tekemistä itsekurin kanssa.

Vierailija
40/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska asialla ei ole mitään tekemistä itsekurin kanssa.

Ei oo tainnu sun laihdutus onnistua? :DD