Ozempic laihdutukseen?
Onko täällä Ozempicin käyttäjiä? Lääkärini puhui nyt tällaisesta vaihtoehdosta, mutta kiinnostaisi tietää, että toimiiko tämä ihmisellä, joka on jojo-laihduttanut ja lihonut useita satoja kiloja viimeisten 20 vuoden aikana? Nykyään kun yritän laihduttaa niin paino ei vaan enää tipu, vaikka mitä tekisin. Onkohan tuosta Ozempicista hyötyä tällaisessa tilanteessa? Lääkäri ei oikein osannut sanoa (lääke kai uusi?) muuta kuin, että "monilla on toiminut".
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuslääkkeitä itse aiheutetuille läskeille.. Kelakorvauksilla eli meiän rahoilla.. Menkää ny lenkillä ja syökää oikein niin laihdutte. Huhhu kun nössöö porukkaa..
Harmi, että edes kelakorvauksilla ei saa järkeä tai tietoa joillekin. Laihdutuslääkkeet eivät ole kelakorvauksen piirissä. Ihan uteliaisuudesta: kuinka paljon saat tuloja tukien muodossa ja kuinka paljon maksat veroja? Kommenttisi perusteella olettaisi äyrien olevan kymmeniä tai satoja tuhansia.
Enemmän veroja ku sä. Hyvä kunto on yleensä yhteydessä hyvään menestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuslääkkeitä itse aiheutetuille läskeille.. Kelakorvauksilla eli meiän rahoilla.. Menkää ny lenkillä ja syökää oikein niin laihdutte. Huhhu kun nössöö porukkaa..
Harmi, että edes kelakorvauksilla ei saa järkeä tai tietoa joillekin. Laihdutuslääkkeet eivät ole kelakorvauksen piirissä. Ihan uteliaisuudesta: kuinka paljon saat tuloja tukien muodossa ja kuinka paljon maksat veroja? Kommenttisi perusteella olettaisi äyrien olevan kymmeniä tai satoja tuhansia.
Minun on valitettavasti lähdettävä tienaamaan omiani, niin saat jatkaa väittelyäsi ja muiden dissaamista yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on valitettavasti lähdettävä tienaamaan omiani, niin saat jatkaa väittelyäsi ja muiden dissaamista yksin.
Niinpä ja miksi ylipäätään välittää jonkun random palstailijan jutuista herran jestas. Onko kovinkin tärkeä henkilö jos jutuista välittää tai niihin juuttuu tai edes vastaa.
Eiköhän kukin hae ne läökkeet mitkä katsoo tarpeellisiksi ja mitä haluaa.
Yleensä "lääke" on kela korvattava jos lääkärin kirjoittama ellei sitten joku vastuuton lääkäri anna reseptilääkkeitä jollekin ilman reseptiä.
Lääkkeen otto on sitten asiakkaan oma päätös huomimatta siitä, onko virallisesti määrätty vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jospa jättäisitte kyseisen, tällä hetkellä markkinoilla erittäin vähissä olevan valmisteen vain sitä oikeasti tarvitsevien diabeetikkojen käyttöön.
Mikä ihmisiä vaivaa kun ei arvosteta tarpeeksi köyhiä, syrjäytyneitä, vammaisia ja sairaita! Hävetkää kaikki te jotka ette arvosta. Oletteko edes lahjoittaneet mitään keräyksiin? Tuolla kauppojen tiskeillä lahjouttaneet lastensuojeluun tai hankkineet kummilapsen jos tulot yli 2500 brutto. Ja säästötilin sijaan lapsilisät voisi ohjata vähäosaisille.
Miksi lääkkeestä ei saa kelakorvausta?
Asiakkaalle voi tulla yllätyksenä myös se, ettei kaikista reseptilääkkeistä saakaan kelakorvausta. Syynä voi olla olla se, ettei lääkeyritys ole hakenut tuotettaan Kelan korvausjärjestelmään tai Lääkkeiden hintalautakunta on hylännyt hakemuksen.
Vaikka lääkefirmat usein hakevat tuotteitaan kelakorvattaviksi, aina näin ei käy. Jos lääkeyritys ei hae valmisteelleen korvattavuutta, se voi muun muassa hinnoitella lääkkeensä vapaasti.
Sosiaali- ja terveysministeriön yhteydessä toimiva Lääkkeiden hintalautakunta päättää mitkä lääkkeet ovat kelakorvattavia, mihin korvausluokkaan ne kuuluvat ja millä tukkuhinnoilla niitä saa myydä.
Sen päätökset tehdään sairausvakuutuslaissa säädetyin perustein.
Ozempic on diabeteksen hoidossa korvauksen piirissä, laihdutuslääkkeenä ei. Jos lääkäri pohtii Ozempicin määräämistä laihdutukseen, hän on todennäköisesti ensin ehdottanut leikkaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen itse aiheuttanut läskini syömällä. Itse myös maksan lääkkeen ihan omasta pussistani ja ilman mitään Kela-korvauksia. Olen myös lääkkeen tuella saanut muutettua ruoan annoskoot pienemmiksi ja terveellistänyt ruokavalioni. Kun on mahalaukun venyttänyt suureksi, ei mikään hemmetin tahdonvoima riittänyt vakuuttamaan itseäni kylläiseksi näillä määrillä mitä nyt syön. Olen kuitenkin tehnyt kovasti muutoksia nyt elintapoihini, joten olen kyllä ylpeä itsestäni. Toinen vaihtoehto olisi ollut jatkaa vanhoilla tavoilla, jolloinka olisin vuoden sisällä saanut lääkityksen kolesteroliin, verensokeriin ja verenpaineeseen. Silloin olisin Kela-korvauksin sinunkin pussillasi.
Kokeilin pistettävää Ozempiciä, ei sopinut minulle vaan kuukauden jälkeen alkoivat valtavat vatsakivut ja krampit. Jouduin lopettamaan. Samoin kokeilin samaa tablettimuotoisena eli Rybelsusta, se sai jo viikossa vatsan niin kipeäksi että oksentelin. Myös pari muuta tuttavapiiristä on joutunut lopettamaan käytön vatsaongelmien vuoksi, valitettavasti kaikille ei sovi.
Oon itsekin lihonnu joskus, mut havahduin asiaan ajoissa. En itse ymmärrä miksi jotkut päästää ittensä siihen kuntoon, että leuka on kuin pelikaanilla, ja vatsa niikun kengurulla joka kaantaa pussissa pentujaan. Sit ei vieläkää ryhdistäydytä, vaan vedetään lääkkeitä yhteiskunnan piikkiin.
Läsät selittelees. Tos aiemmin joku sano et lihavuudel ei oo itsekurin kans mitää tekemistä XD
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkkeestä ei saa kelakorvausta?
Ozempic on diabeteksen hoidossa korvauksen piirissä, laihdutuslääkkeenä ei. Jos lääkäri pohtii Ozempicin määräämistä laihdutukseen, hän on todennäköisesti ensin ehdottanut leikkaushoitoa.
Ei kaikki diabeetikotkaan saa siihen kelakorvausta.
Nalle 567 kirjoitti:
Ozembic olen käyttänyt nyt 8kk ja kiloja lähtenyt melkein 20. Minulla on D2 ja Kelakorvauksella maksaa 43 e kuukauden piikit. Nyt vaan kyseistä lääkettä ei saa mistään.
LAita itsesi "lääkejonoon" koska sulla on D2. Jos auttaisi.
Miksi alkoholismin hoito korvataan verovaroista? Miksei huumeidenkäyttäjät maksa itse subutexejaan sun muita korvaushoitoja? Miksi jahtimakkaraa hotkivat miehet ei maksa itse verenpainelääkkeitään?