Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tietää että työkaveri puhuu minusta perättömiä asiota toiselle työkaverille

Vierailija
10.10.2022 |

Ja nyt olen niin vihainen ettei huvittaisi olla töissä ollenkaan. Toinen työkaveri laittoi kuvakaappauksia viesteistä joita tämä sonnanpuhuja on hänelle lähettänyt. Kertoo niissä minun tehneen ja jättäneen tekemättä juttuja töissä, eikä yksikään näistä väitteistä pidä paikkaansa.

Emme ole kavereita olleet tähänkään mennessä mutta nyt tuntuu että homma meni liian pitkälle. Minua saa inhota vapaasti ja saa puhua pahaakin, mutta keksittyjä juttuja ei tarvitsisi levittää eteenpäin. Onneksi tämä toinen työkaveri tuntee minut ja tietää mistä on kyse. Ärsyttää vain ajatus siitä, että nuo jutut leviäisivät muiden korviin ja saisivat minut näyttämään surkealta työntekijältä.

Helkkari sentään. Täällä olisi niin kivaa ilman tuota riemuidioottia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen juttusille. Turha tänne on purkaa.

Ei esimies liity tähän mitenkään. Työkaveri on puhunut noita juttuja ihan vapaa-ajalla yksityishenkilönä, eikä edes tiedä minun tietävän asiasta.

Ap

No niin. Miksi sitten valitat. Tuo on yleistä, eikä asialle mitään mahda.

Vierailija
22/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jutella niin paljon kuin sielu sietää, sitten teet ilmoituksen poliisille kun on tarpeeksi aineistoa. Mikä lie sosiopaatti, ei sellaiselle ainakaan kannata suuttumusta näyttää. Käyttää sitäkin hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia liittyy työhön, niin tuosta voi kertoa esimiehelle ja esittää todisteet. Luottamusmiehelle voi myös käydä sanomassa.

Ja tämän voi käydä läpi myös sen työkaverin kanssa. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan jo ottaa vastuuta siitä miten muut häntä kohtelee.

Vierailija
24/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paskanpuhuja hakee oman arvonsa korotusta sun kautta. 

On muuten aika tyhmää lähettää kirjoitettuja haukkumisia. Nuo asiat kannattaa hoitaa ihan suusanallisesti ettei jää todisteita.

Näinhän kaikki viranomaisetkin tekevät, soittavat ennemmin kuin kirjoittavat kannanottojaan, ei jää todisteita.

Mulla on tossa naapurissa täti, joka hakee omaan elämäänsä arvoa mun kautta. Se jopa kouluttautui samaan ammattiin kuin minä, mutta ei ole saanut sen alan töitä, nyt se sitten koko ajan nälvii minua, sotkee omiin asioihinsa minua koskevia asioita, kieltää minun arvoni, halveeraa, nöyryyttää, pilkkaa. Täysin hullu ihminen! Ehkä se niillä pilkkapuheillaan palaa ikään kuin murrosikään, tulee niin seksikäs olo kun voi toista pilkata. Ja oma elämä sillä on sitä, ettei se ole tästä pikkuisesta kylästään koskaan muualle poistunut. Sen elämä on ollut neljän seinän sisällä pysymistä. Eikä se kaikesta päätellen ole tuohon tilanteeseensa tyytyväinen, kun pitää toisen kautta nyt sitten itseänsä yrittää korottaa. Yritys on kova, yritys olla jotakin mihin ei kuitenkaan yllä, eikä se sitä kyllä saavuta sitäkään kautta, että pelleileen toisen ihmisen kustannuksella! Kova yritys!

Vierailija
25/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asia liittyy työhön, niin tuosta voi kertoa esimiehelle ja esittää todisteet. Luottamusmiehelle voi myös käydä sanomassa.

Ei tätä nyt kyllä aleta setvimään aikuisten toimesta kuin jossain päiväkodissa. :D Yhyy toi sanoi musta pahasti toiselle, mene sinä käskemään että pyytää multa anteeksi!

Ap

Joo, parempi se on itkeä vauva-palstalla, että yhyy, se sanoi musta pahasti. Se on se oikea ja aikuinen tapa ratkoa ongelmia. Puhuminen sen toisen ihmisen kanssa olisi ihan lapsellista ja pyllystä. Samoin kuin se, että juttelisi sen luottamusmiehen kanssa, joka on siellä työpaikalla juuri tällaisia tilanteita varten valittuna. Mutta juu, trollihan sinä taidat kieltämättä ollakin.

Vierailija
26/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, ole rohkea👍

Vierailija
27/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esimies liity tähän mitenkään. Työkaveri on puhunut noita juttuja ihan vapaa-ajalla yksityishenkilönä, eikä edes tiedä minun tietävän asiasta.

Ap

Tottakai liittyy, jos aihe liittyy työhösi ja kykyysi hoitaa sitä, ihan sama missä ja mihin aikaan on viestinsä näpytellyt toiselle työkaverille.

Vierailija
28/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitäpä jos kertoisit sille työkaverillesi, että tiedät. Ja ilmoittaisit, että saa moinen sonnan jauhanta riittää, tai kohta tietää työnantajakin. Kyse kuitenkin siitä, että tuo työkaveri viestittelee työjuttujen tekemättömyykisistä, vaikka ehkä vapaa-ajalla. Eli todellakin koskee työnantajaa. Älä ole tossu, vaan pane hanttiin.

En aio suolata sitä työkaveria joka minulle asiasta kertoi. Hän saisi tietysti vihat niskaansa.

Ap

Olet nyt lojaali väärälle ihmiselle. Tämä työkaveri näytti myös viestit, joita itse oli lähettänyt? Sinulle on esitetty asiat nyt yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Sinusta tällä toisella ei ole lupa puolustaa itseään?

Vierailija
29/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa, jossa tehtiin tiiminä töitä ja käytössä oli myös työnkierto, eli tehtäväalueita vaihdettiin aina tietyn ajan kuluessa. Ongelmaksi tässä jutussa osoittautui se, että oli yksi joka ei tehnyt osuuttaan samalla lailla kuin muut, eli häneltä siirtyi aina, aina hirveä pino rästitöitä seuraavalle.

Ja hän myös oli se, joka arvosteli eniten toisten työntekoa. Puhui pahaa ja niin edespäin.

No, eskaloitui sitten siihen, että joku teki asiaa esimiehelle, lähinnä siitä rästipinosta toki... 

Ja ne rästityöt olivat kyllä sitten rasittamassa myös niitä, joille sitä työtä tehtiin, eli siltäkin puolelta valitusta oli tullut.

No, ei se tyyppi potkuja saanut, eikä siirtoa muihin tehtäviin, mutta kaipa jokin keskustelu käytiin, mikä ei kyllä paljonkaan asioihin vaikuttanut.

Vierailija
30/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä nyt kyllä aleta setvimään aikuisten toimesta kuin jossain päiväkodissa. :D Yhyy toi sanoi musta pahasti toiselle, mene sinä käskemään että pyytää multa anteeksi!

Ap

Joo, parempi se on itkeä vauva-palstalla, että yhyy, se sanoi musta pahasti. Se on se oikea ja aikuinen tapa ratkoa ongelmia. Puhuminen sen toisen ihmisen kanssa olisi ihan lapsellista ja pyllystä. Samoin kuin se, että juttelisi sen luottamusmiehen kanssa, joka on siellä työpaikalla juuri tällaisia tilanteita varten valittuna. Mutta juu, trollihan sinä taidat kieltämättä ollakin.

Luottamusmiestä ei liikuta nämä tällaiset asiat, oikea henkilö on työsuojeluvaltuutettu, sillä tuollainen selän takana näivertäminen ei ole asiallista työpaikkakäyttäytymistä. Ei ole asiallista syyttää toisia. Pitää keskittyä asioihin. Asiat, ei ihmiset. 

Vai pitäisikö siellä työpaikalla olla terapeutti, jonka luona voi käydä purkamassa pahaa mieltään, ehkä sillä haukkujalla on jokin ahdistustilanne päällä vaikkapa sen suhteen että pelkää toisen vievän häneltä jotain siellä työpaikalla, ylennyksen, vakinaistamisen tai jotain muuta.

Vierailija
31/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvakaappauksien sekä työkaverisi, joka kertoi asiasta, menet niiden kanssa työnantajan luokse. Kun sinulla on todisteet, eli tässä tapauksessa kuvakaappaukset ja työkaverisi, jotka ne sinulle on lähettänyt, niin työnanataja pystyy paljon helpommin puuttumaan asiaan, koska nyt ei ole pelkästäään sana sanaa vastaan vaan myös mustaa valkoisella.

Suosittelen myös, että kyseisellle pskanpuhujalle teet kahdenkeskisesti, sellaisessa tilanteessa jota kukaan ei voi todistaa, niin sanot suoraan että jos tuollainen sopimaton käytös ei lopu, sinun täytyy miettiä mitä muuta rupeat asialle tekemään etkä hyväksy tuollaista millään tasolla. Käsittääkseni sinä et ole edes hakeutunut kyseisen henkilön seuraan, koska aistit ettei hän pidä sinusta?

Muista, että sinä et ole se jonka täytyy työpaikkaa vaihtaa, vaan itse huonon ilmapiirin aiheuttajan täytyy poistua jos ei osaa olla kunnolla.

En minäkään kaikista pidä, ja silti osaan olla niinkauan hiljaa, kun minä saan olla rauhassa. Jos kokisin itse sinun kohdallasi vääryyttä, kuten tuollaista niin puuttuisin välittömästi. Muuten ne muut saa aika erikoisen käsityksen susta, vaikka puheet eivät pitäisikään paikkansa.

Vierailija
32/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa ap:n kertomukseen, mutta kyllä niitäkin on, jotka työpaikalla puhuvat toisen selän takana. Työkaverini oli valittanut pomolle minun puhuneen hänestä selän takana, pomo kysyi minulta ja kerroin totuuden. Työkaverini oli paljon vatsavaivojen takia pois ja kun kahvipöydässä asiaa arvuuteltiin, sanoin: Eiköhän ne sairaalassa saa selville syyn vaivoihin. Pomoa hymyilytti ja sanoi ihmetelleensä jo asiaa, kun olimme silloin olleet kolme vuotta samassa pisteessä, eikä ollut kuullut minun haukkuneen ketään. Työkaveri oli puolestaan tulkinnut lauseeni niin, että ei sieltä kumminkaan mitään oikeaa vaivaa löydy. 

Vierailija
33/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset haasta sitä oikeuteen. Tuo on selvä kunnianloukkaus.

Vierailija
34/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille vastauksista.

En neuvoista huolimatta aio olla yhteydessä sen enempää työnantajaan kuin luottamusmieheenkään. En koe että se parantaisi tilannetta millään tavalla. Ensin hirveä säätö ja kokoustaminen, ja sitten taas samassa paikassa välttelemässä toistemme katsekontaktia hamaan tappiin asti. Lisäksi tekisin oikeasti aika keljun tempun sille joka kuvakaappaukset lähetti. Rikosilmoitukselle en myöskään näe tässä aihetta, sillä ihminen jolle hän sontaa jauhaa tietää kyllä totuuden. Hänen kanssaan olen tekemisissä myös vapaa-ajalla.

Toki jos korviini kantautuu tieto siitä, että jutut leviävät pidemmälle, täytyy tarttua toimeen. Toisaalta en keksi yhtään ihmistä tässä työpaikassa joka ei tietäisi miten minä työni hoidan (ja vastaavasti miten hän itse ne hoitaa).

Suuttumus on jo hälvennyt, nyt tilalla on kylmänviileä välinpitämättömyys. Näin on ihan hyvä. En koe minkäänlaista tarvetta istua hänen kanssaan alas ja puhua asiasta, en jaksa tuhlata häneen sekuntiakaan enempää aikaa kuin mikä on välttämätöntä työn kannalta.

Ap

Vierailija
35/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttikenttä ei läpäise filtteriä. Ihme Kareneita kaikki.

Vierailija
36/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En neuvoista huolimatta aio olla yhteydessä sen enempää työnantajaan kuin luottamusmieheenkään. En koe että se parantaisi tilannetta millään tavalla. Ensin hirveä säätö ja kokoustaminen, ja sitten taas samassa paikassa välttelemässä toistemme katsekontaktia hamaan tappiin asti. Lisäksi tekisin oikeasti aika keljun tempun sille joka kuvakaappaukset lähetti. Rikosilmoitukselle en myöskään näe tässä aihetta, sillä ihminen jolle hän sontaa jauhaa tietää kyllä totuuden. Hänen kanssaan olen tekemisissä myös vapaa-ajalla.

Toki jos korviini kantautuu tieto siitä, että jutut leviävät pidemmälle, täytyy tarttua toimeen. Toisaalta en keksi yhtään ihmistä tässä työpaikassa joka ei tietäisi miten minä työni hoidan (ja vastaavasti miten hän itse ne hoitaa).

Suuttumus on jo hälvennyt, nyt tilalla on kylmänviileä välinpitämättömyys. Näin on ihan hyvä. En koe minkäänlaista tarvetta istua hänen kanssaan alas ja puhua asiasta, en jaksa tuhlata häneen sekuntiakaan enempää aikaa kuin mikä on välttämätöntä työn kannalta.

Ap

Sinun pitää heti tarttua toimeen ja haastaa se oikeuteen koska jos et tee mitään heti niin myöhemmin se koituu sinun tappioksi koska työnantaja voi keksiä syyn jolla antaa sulle potkut. Työnantaja aina uskoo sitä joka juoruu ja valehtelee. Jos et heti puolustaudu niin häviät.

Vierailija
37/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinun pitää heti tarttua toimeen ja haastaa se oikeuteen koska jos et tee mitään heti niin myöhemmin se koituu sinun tappioksi koska työnantaja voi keksiä syyn jolla antaa sulle potkut. Työnantaja aina uskoo sitä joka juoruu ja valehtelee. Jos et heti puolustaudu niin häviät.

Työnantajalla ei ole mitään syytä uskoa tuota sonnanjauhajaa. Hän on tunnetusti patalaiska sarjasaikuttaja joka sysää kaikki mahdolliset hommat muiden niskaan, ja esimies tietää tämän hyvin. Itse taas saan kiitosta työstäni sekä esimieheltä että asiakkailta.

Ap

Vierailija
38/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Sinua AP. Tästä syystä en koskaan kerro eteenpäin minulle kerrottua paskaa muista. En halua pahaa mieltä sille, josta puhutaan väärää tietoa. 

Lähipiiriini kuuluu manipuloiva henkilö, jonka kuulin ihan  hiljattain kertovan toiselle henkilölle, mitä joku oli sanonut. Tiedän ihan tarkkaan, ettei hän niin ollut sanonut. En kuitenkaan kerro eteenpäin.

Vierailija
39/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Sinua AP. Tästä syystä en koskaan kerro eteenpäin minulle kerrottua paskaa muista. En halua pahaa mieltä sille, josta puhutaan väärää tietoa. 

Lähipiiriini kuuluu manipuloiva henkilö, jonka kuulin ihan  hiljattain kertovan toiselle henkilölle, mitä joku oli sanonut. Tiedän ihan tarkkaan, ettei hän niin ollut sanonut. En kuitenkaan kerro eteenpäin.

Olen kyllä ihan tyytyväinen että toinen työkaveri tästä kertoi. Nyt tiedän jauhajan oikean luonteen. Emme tosiaan pitäneet toisistamme aikaisemminkaan, mutta sellaista elämä on ettei kaikkien kanssa kemiat kohtaa. Työhommat hoituivat silti kohtalaisen kivutta. Nyt toki mietin mikä ihme hänen motiivinsa tuohon valehteluun voi olla, mutta muuten pystyn suhtautumaan häneen sillä tavalla minkä hän ansaitseekin.

Toisaalta mietin että olisiko sittenkin ollut parempi olla tietämättä.

Ap

Vierailija
40/40 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä tämä auttaisi? Mikään ei muuttuisi. Pitäisin edelleen työkaveria täytenä ku s i päänä ja tuskin hänkään minusta sen enempää pitäisi keskustelun jälkeen, oli mukana sitten muita osapuolia tai ei.

Ap