Kannattaisiko vielä uudessa suhteessa tehdä lapsi?
Tai lapsia? Minulla on 10v+ lapsi, ainokainen ja meillä on pieni suku. Lähinnä pohdin jääkö lapsi ihan yksin, jos/kun minusta aika jättää.. Ja jäänkö itse tietenkin vanhana yksin.. Kannattaako näitä pohtia..
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä suhteen toinen osapuoli mahtaa olla?
No
jos ei käytä kortsua
haluaa lapsen
Näin hän se on
T. Isä
No
jätät ehkäisyn pois
Tuut ensin raskaaksi
sitten voit kysyä haluaako mies olla lapsen elämässä
vai onko sika!
No teet kaksi uutta lasta!
Problem solved!
Ei. Kun se ensimmäinenkään suhde ei olisi mennyt pilalle jos olisit tajunnut olla tekemättä lasta. Mutta tee ihmeessä lapsi jos haluat jäädä yh:ksi kahden lapsen kanssa. Ne lapset muuten aikuisena elää omaa elämäänsä ja näet korkeintaan kerran vuodessa.
Teet lapsen jos toista vielä haluat mutta ei sen takia että pelkäät että esikoinen 'jää yksin' kun sinusta aika jättää. Eiköhän esikoisesi ehdi rakentaa sosiaalisen verkostonsa, saada kumppanin ja ehkäpä lapsiakin ennenkuin poistut tästä elämästä joten että tehdä toinen vauva vain hänelle 'seuraksi' kuulosti hassulta korvissani. Sinun omaa vanhuuttasi et voi sitoa lapsiin. Itse lasken olevani paljon yksin. Tyttärilläni on omat elämät, työ, lapset, puoliso, koti ja kaikki siihen liittyvä ja ei tulisi mieleenikään vaatia enempää heidän ajastaan kuin mitä pystyvät ja haluavat antaa, ei nyt (olen 61) ja toivottavasti en yritä sitä vaatia myöhemminkään.
Et sitten tälle päivälle muuta keksinyt?
Tee lapsi tai jos olet vielä nuori lahjoita munasoluja.
Eihän tuohon voi näillä tiedoilla vastata. Tee lapsi jos haluatte lapsen ja tilanne on muuten siihen sopiva. Ette tee lasta jos ainoa syy on se, että pelkäät esikoisen "jäävän yksin".
Ihme vastauksia taas. Keskustelupalstalla kysellään tämmöisiä asioita siksi että halutaan erilaisia näkemyksiä, jopa perusteltuja. Asioiden perusteellinen pohtiminen monia eri näkökulmia pohtimalla on ihan fiksua käytöstä, ja siksi toisten ihmisten kanssa juttelu on tärkeää. Eikä tällaisesta välttämättä halua vielä puhua omien ystävien tai sukulaisten kanssa.
Tuskin ap nyt ajatteli aloituksellaan että palsta saa päättää tekeekö lapsia vai ei.
Ihmisvihaaja!
oikea vastaus on:
KYLL