Miten jaksat olla eläkkeellä?
Kommentit (119)
Nythän se aika vasta nopeasti meneekin. Kiirettä on. Vasta oli kesä ja kohta jo joulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä eläkeläiset tekevät kaikki päivät?
Ehkä sitä, mitä sä teet iltaisin, vapaapäivinä ja lomilla.
Varmaan rankkaa olla kokopäiväinen alkoholisti.
Onko kiusamielessä aloitus.
tk-eläkkeellä sairauden takia eli toimintakyky on pysyvästi alentunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikeaa on ollut. Tuntuu turhalta koko elämä.
Jotain pielessä, jos vain työ on merkityksellistä, ei oma elämä ja aika?
Minä jo odotan, kohta ihanuus alkaa.
Ensitöikseni lähden aikuisten interrailille muistelemaan nuoruuden interrailia, kun koko ura oli vielä edessä.
Paitsi, nyt olen pitempään, ainakin pari kuukautta, ja junailen myös Skotlannin nummille ja käyn ihanissa pienissä kylissä ja kaupungeissa.
Tällä kertaa on enemmän käteistä kuin köyhällä opiskelijalla, joten asun välillä kunnon hotelleissa ja kaupungeissa kävellessäni nautin paikallisista ruokakulttuureista ravintoloissa.
Ihanaa...
Meillä köyhillä työkyvyttömyys, tai ainakaan minulla, ei ole rahaa matkustella. Rahakkuus poistaa lukemattomia ongelmia, eikä rikkaat voi ymmärtää meitä köyhiä ja meidän ongelmia, sillä jos ymmärtäisitte, niin antaisitte enemmän meille köyhille.
En ole rikas, mutta tulen kohtalaisesti toimeen, ja olen säästänyt juuri matkustamista varten, kun asuntovelka on jo maksettu. Yli 40 vuoden raskaan (muttei kovin hyväpalkkaisen) työuran jälkeen annan itselleni mitä pystyn. Sen takia olen raatanut.
Lahjoitan kyllä hyväntekeväisyyteen joka vuosi jotakin, mutta en kehuskele sillä, koska valtion kuuluisi pitää huolta omista kansalaisista muiden mantereiden kansalaisten sijaan. Jos hallitus ei tee hommiaan, vaan unohtaa omat köyhämme, se on hallituksen vika, ei minun.
Mieti ketä äänestät.
Totta tosiaan: olen äänestänyt jo vuosia Suomemme rajojen kiinnipitämisen puolesta. Olen köyhä työkyvyttömyyseläkeläinen, joka toivoo, että muutkin suomalaiset pitäisivät huolen ensin meistä suomalaisista köyhistä, ja vasta toissijaisesti toimisivat koko maailman sosiaalitoimistona, mikä muuten lopulta johtaa koko Suomen tuhoon Ruotsin mallin mukaan...
Vierailija kirjoitti:
No jaksan olla kun en työelämään kykene. Vituttaa välillä kun ei kykene töihin koska eläke pieni mutta sitten taas toisaalta vapaa olo. Tiedän että kaikki ei pääse eläkkeelle jotka haluaiskin ja kaikki byrokratia alko väsyttää mitä toimeentulon saantiin piti tehdä joten hienoahan se oli että eläke myönnettiin. Ei tarvi enää rampata lääkäreillä lausuntoja hakemassa. On vapaus.
Ennen eläkettä luulin että mä meen työelämään opiskelujen jälkeen, ja nyt ois lapsia ja työ. No eipä ole. On vain pitkä lista oireita ja keho ja mielikin piinaa. Nytkin makaan kamalassa pääkivussa sängyssä ja heikko olo. Toisinaan tulee mieleen että ottaisi itsensä päiviltä kun ei jaksa enää elää jatkuvien oireiden kanssa. Tai siis välillä päivittäin.
Woimia ja kaikkea hyvää elämääsi!
T. Joiltain osin samankaltaiselta työkyvyttömyyseläkeläiseltä
Olen ollut 3v eläkkeellä ja se on ollut elämäni parasta aikaa. Olen terveempi kuin koskaan aikaisemmin. Nyt voin harrastaa ja tehdä mitä haluan. Teen paljon hyväntekeväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaaja 99. Paljonko sun eläke on kuukaudessa? Varmaan aika paljon, jos puutarhuritkin käy.
Ei paljon mitään, mutta miehellä on hyvä.
Erittäin hyvin.
Koulu ja työ ei ole koskaan ollut mun juttu vähän kuin haluaisi vankilaan vapaaehtoisesti.
Jo 10 vuotiaana haaveilin että pääsispä äkkiä eläkkeelle ja nyt haave on toteutunut, yeah!
Laiskottaa niin paljon ettei jaksaiskaan eläkkeellä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä eläkeläiset tekevät kaikki päivät?
Ehkä sitä, mitä sä teet iltaisin, vapaapäivinä ja lomilla.
Varmaan rankkaa olla kokopäiväinen alkoholisti.
Joillakin vaihtoehtoja tasan kaksi, työnarkomaani tai alkoholisti, mielenkiintoista.
Ihan hyvin jaksan olla.
Eläkkeeni on 1910 netto.
Mielummin eläkkeellä kuin töissä.
Töitä tein 44 vuotta,eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi.
Kyllä on vaan ihanaa olla eläkkeellä.
Eipä pärise herätyskello aamuisin.
Ja eläkekin on tarpeeksi hyvä ettei sossun luukulle tarvii mennä
T.eläkeläinen vuodesta 2018
Eläkkeellä on ihanaa. Lento lähtee etelään huomenna ja pääsee pois talven kylmyydestä. Kun ikää on alle 30 jaksaa juhlia ja reissata sekä nauttia muuten vaan elämästä.
Tein töitä yli neljäkymmentä vuotta.
Nyt voi vaan rentoutua:
Käydä uimahallissa
Lenkillä
Lukea kirjoja
Käydä pitkillä lounailla ystävien kanssa
Lähteä vaikka Tallinnaan päivän varoitusajalla
Tapanamme on olla koko joukukuu Kanarialla,tämä kuu oli poikkeus.
Oikein hyvin, kiitos kysymästä. Voi elää täysin huolettomasti ja mitään tekemättä joutilasta, mutta mukavaa elämää. Jo 20 vuoden ajan on joka kuukausi tupsahtanut tilille mukava summa rahaa 40 vuoden työstä myöhästyneenä lisäkorvauksena.
Eläkkeellä vasta muutaman kuukauden, toisinaan harmittaa, kun ei vain jaksa olla vaikka vielä haluaisi.
Sitä merkitystä elämään tuovat säännöllinen liikunta, ystävät, lukenut enemmän kuin ennen, itsestä huolehtiminen pitämällä päivä ryhdissä, kristillisyys noussut uudelle tasolle.
Eläke 1650 €, ei sillä ihmeitä, mutta ihan ok, kun ymmärtää pitää menoissa tolkun. Kun harmittaa jonkinlainen saamattomuus, niin silloin pitää antaa itselle lupa levätä hetki ja miettiä hetki sitä hyvää elämää.
No jaksan olla kun en työelämään kykene. Vituttaa välillä kun ei kykene töihin koska eläke pieni mutta sitten taas toisaalta vapaa olo. Tiedän että kaikki ei pääse eläkkeelle jotka haluaiskin ja kaikki byrokratia alko väsyttää mitä toimeentulon saantiin piti tehdä joten hienoahan se oli että eläke myönnettiin. Ei tarvi enää rampata lääkäreillä lausuntoja hakemassa. On vapaus.
Ennen eläkettä luulin että mä meen työelämään opiskelujen jälkeen, ja nyt ois lapsia ja työ. No eipä ole. On vain pitkä lista oireita ja keho ja mielikin piinaa. Nytkin makaan kamalassa pääkivussa sängyssä ja heikko olo. Toisinaan tulee mieleen että ottaisi itsensä päiviltä kun ei jaksa enää elää jatkuvien oireiden kanssa. Tai siis välillä päivittäin.