Miten jaksat olla eläkkeellä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikeaa on ollut. Tuntuu turhalta koko elämä.
Jotain pielessä, jos vain työ on merkityksellistä, ei oma elämä ja aika?
Minä jo odotan, kohta ihanuus alkaa.
Ensitöikseni lähden aikuisten interrailille muistelemaan nuoruuden interrailia, kun koko ura oli vielä edessä.
Paitsi, nyt olen pitempään, ainakin pari kuukautta, ja junailen myös Skotlannin nummille ja käyn ihanissa pienissä kylissä ja kaupungeissa.
Tällä kertaa on enemmän käteistä kuin köyhällä opiskelijalla, joten asun välillä kunnon hotelleissa ja kaupungeissa kävellessäni nautin paikallisista ruokakulttuureista ravintoloissa.
Ihanaa...
Meillä köyhillä työkyvyttömyys, tai ainakaan minulla, ei ole rahaa matkustella. Rahakkuus poistaa lukemattomia ongelmia, eikä rikkaat voi ymmärtää meitä köyhiä ja meidän ongelmia, sillä jos ymmärtäisitte, niin antaisitte enemmän meille köyhille.
Edit alku: Meillä köyhillä työkyvyttömyysELÄKELÄISILLÄ...
Siis eihän työ voi olla koko elömä.
Jos on rahasta tiukkaa,on kaikenlaisia ilmaisia juttuja.
Miksen jaksaisi? Olen joka päivä vapaa tekemään mitä haluan, vaikka varaamaan äkkilähdön jonnekin lämpimään tai hotellin jostain kotimaan kolkasta joka alkaa yhtäkkiä kiinnostaa. Harrastan ja luen, kokeilen uusia ruokia. Askartelen ja rakennan ja tuunaan huonekaluja. Remontoin taloa rauhalliseen tahtiin kun ei ole kiire. Käyn silloin tällöin teatterissa ja konserteissa ja kylpylässä. Vierailen sukulaisten luona ja kutsun heitä kotiini. Hoidan kissoja.
Ja ennenkaikkea, pidän hyvää huolta puolisostani joka on vielä työelämässä. Tykkää työstään ja haluaa jatkaa vielä vuosia, ja mikäs siinä. Annan hänelle tilaisuuden keskittyä työntekoon ja minä hoitelen kotityöt.
En osaa kuvitellakaan että pitäisi palata takaisin sorvin ääreen - suorastaan puistattaa. 40 vuotta yhtäjaksoisesti työelämässä oli minulle ihan tarpeeksi.
43 vuotta työelämässä imi kaikki mehut, aina oli stressaava työ rahamaailmassa. Nyt saa nukkua pidempään eikä ole kiire mihinkään heti aamusta.
Minulla on koira ja kaksi kissaa. Lemmikkien kanssa puuhailu pitää mielen virkeänä ja kuntoa yllä. Sen lisäksi tapaan kavereitani ja hoidan lapsenlapsiani. Lisäksi kuulun erilaisiin yhdistyksiin sekä harrastan muutamana päivänä viikossa. Eri asia on sitten, jos kunto romahtaa ja joudun jäämään neljän seinän sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti eläke 1050 netto. Osaan piirtää aika hyvin ja noista potreteista mitä piirrän tauluiksi saa 100e-150e. Sellasen piirtää päivässä. 10 - 15 kpl kuukaudessa. Vähän harmittaa ettei jaksanut kauempaa työelämässä. M40
Mistä saat näitä töitä?
Eläkkeellä,mitäs sen parempaa
Ei herätyskelloa huutamassa korvan juuressa
Voit itse päättää päivän kulusta.
Eläkkeellä oleminen on rankkaa hommaa.
Teen päivittäin pelkän ruokatunnin ja siinäkin nousee hiki jo otsalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikeaa on ollut. Tuntuu turhalta koko elämä.
Jotain pielessä, jos vain työ on merkityksellistä, ei oma elämä ja aika?
Minä jo odotan, kohta ihanuus alkaa.
Ensitöikseni lähden aikuisten interrailille muistelemaan nuoruuden interrailia, kun koko ura oli vielä edessä.
Paitsi, nyt olen pitempään, ainakin pari kuukautta, ja junailen myös Skotlannin nummille ja käyn ihanissa pienissä kylissä ja kaupungeissa.
Tällä kertaa on enemmän käteistä kuin köyhällä opiskelijalla, joten asun välillä kunnon hotelleissa ja kaupungeissa kävellessäni nautin paikallisista ruokakulttuureista ravintoloissa.
Ihanaa...
Meillä köyhillä työkyvyttömyys, tai ainakaan minulla, ei ole rahaa matkustella. Rahakkuus poistaa lukemattomia ongelmia, eikä rikkaat voi ymmärtää meitä köyhiä ja meidän ongelmia, sillä jos ymmärtäisitte, niin antaisitte enemmän meille köyhille.
En ole rikas, mutta tulen kohtalaisesti toimeen, ja olen säästänyt juuri matkustamista varten, kun asuntovelka on jo maksettu. Yli 40 vuoden raskaan (muttei kovin hyväpalkkaisen) työuran jälkeen annan itselleni mitä pystyn. Sen takia olen raatanut.
Lahjoitan kyllä hyväntekeväisyyteen joka vuosi jotakin, mutta en kehuskele sillä, koska valtion kuuluisi pitää huolta omista kansalaisista muiden mantereiden kansalaisten sijaan. Jos hallitus ei tee hommiaan, vaan unohtaa omat köyhämme, se on hallituksen vika, ei minun.
Mieti ketä äänestät.
En asu kerrostalossa, vaan omakotitalossa niin ei senät kaatuile päälle.
TÄÄLLÄ PALSTALLE EI JUMANKAUTA VOI OLLA NÄIN PALJOA ELÄKELÄISIÄ. Varmaan jis kysyis miltä tuntuu olla yli 100 vuotias niin olis ketjussa 1000 vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä oleminen on rankkaa hommaa.
Teen päivittäin pelkän ruokatunnin ja siinäkin nousee hiki jo otsalle.
Toivottavasti osaat tehdä hyvää ruokaa.
"Hyvä ruoka, parempi mieli."
Käy välillä lenkillä kauniissa syksyisessä luonnossa, niin tulee vielä parempi mieli, ja se laittamasi hyvä ruoka maistuu vieläkin paremmalle.
Vierailija kirjoitti:
TÄÄLLÄ PALSTALLE EI JUMANKAUTA VOI OLLA NÄIN PALJOA ELÄKELÄISIÄ. Varmaan jis kysyis miltä tuntuu olla yli 100 vuotias niin olis ketjussa 1000 vastausta.
Yli 100-vuotiaita on jo reilusti yli tuhat, joten taidat olla oikeassa...
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on ihanaa.
Ja nyt tulee vielä ihan hyvä korotus.
Laskin että mulla nousee 164€
Minulla pitaisi tulla noin 100, mutta enpä vielä laskisi sen varaan, etten sitten pety kovasti, kun nuorisohallitus päättää, ettei boomerit mitään eläkekorotuksia tarvitse, ja lähettää nekin rahat Afrikkaan tai omille sidosryhmilleen.
Toivossa on kuitenkin hyvä elää, ja toivottavasti eivät ainakaan pienistä eläkkeistä/alle 1400 kehtaa ryövätä mitään...
Mulla ainakin on kädet täynnä kaikkea tekemistä. En kaipaa työelämää ollenkaan.
Ollut eläkkeellä pari vuotta.
Joo,en kyllä menis takaisin töihin.
Huomen aamulla ei ole herätyskello soimassa.
Voi harrastaa kaikkea, töissä ollessa ei ehtinyt paljoa edes ajatella. Pääasia ettei tee kuten joku muu odottaa.
Neulon sukkia, ompelen, osallistun minkä koen tärkeäksi.
Hyvin jaksan olla eläkkeellä, mikäpä tässä valamiissaa maalimassa.
Ee oo paljon työtä kotona eikä rahhoo ees sen vertoo. Mutta mänöt on onneksi pienet. Tien ite kaiken ruuan, siinä vähän siästän.
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa ketjua missä palstalaiset kertoo ikänsä milloin jäi eläkkeelle ja todella moni on jäänyt eläkkeelle 30-50 ikävuoden välissä. Tämä on oikea nuorisoeläkeläisten päiväkoti, niin siis minäkin olen eläkkeellä.