Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksat olla eläkkeellä?

Vierailija
09.10.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä parasta aikaa !

Ihmettelen nykyään, miten ihmiset jaksavat käydä töissä 🤭.

Myös mieheni on eläkkeellä.

Käyn jumpassa ja talvella hiihtämässä. Ja yhdessä käymme lenkillä ja kesäisin olemme paljon mökillä.

Opettelin eläkkeelle jäätyäni neulomaan !

Olen aina ollut varsinainen "nakkisormi" , siis en yhtään käsityö ihminen. No, en varmaan oo vieläkään edes keskiverto neuloja, enkä "osaa" ollenkaan lukea erittäin vaikeaa neuleohje tekstiä.

Katson paljon YouTubesta neuleohje videoita niistä opin....Jotain.

Joskus laiskottelen päivän tai kaksi.. joskus kirjoitan runoja, tai kiertelen Kirpputoreilla. Kuuntelen musiikkia, tanssin kotona musiikin tahdissa.

Rahaa ei ole. Ei edes tarpeeksi.

Saan verojen jälkeen eläkettä vain 1020 €.

Niin, ei osteta Disaing tuotteita, eikä syödä ravintoloissa, eikä tehdä ulkomaan matkoja.

Nautin joka hetkestä. En tiedä olenko onnellinen ?

Mutta olen melko tyytyväinen elämääni.

En tarvitse mitään. Muuta kuin terveyttä, läheisiä ja maailmaan rauhaa. Kuten me kaikki.

Ja nykyäänhän on mediassa miten nuoret haluavat eläkkeelle jo alle 40 vuotiaina.

Mitähän he sitten tekevät.

No, heillä on varmasti rahaa tehdä mitä ikinä haluavat.

Vierailija
82/119 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Olen alle 30-vuotias eläkelläinen ja käytän vapaa-aikani tällä hetkellä matkusteluun. Tänä vuonna on tullut käytyä jo viidessätoista eri maassa, mutta monia kohteita on vielä näkemättä. Eläkkeellä on mukavaa, kun on aikaa matkustella ja nauttia elämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aikaa.

Ei pärise kello aamulla.

Eläkekin on ihan hyvä.

Vierailija
84/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta aikaa. Saa tehdä mitä huvittaa. Voi lukea yötä myöten, käydä liikuntaharrastuksissa edullisesti ja tapailla kavereita eläkealennuksilla museoissa ym. Tulotaso tiedossa eikä pelkoja työpaikan menettämisestä, ikävistä pomoista ja tylsistä duuneista. Elämälle kiitos!

Vierailija
85/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä eläkeläiset tekevät kaikki päivät?

Hoidamme kahden meitä vanhemman sukulaisen asioita. Hoidamme lastenlapsia usein.

Rakennamme kakkosasuntoa ja teemme metsätöitä omassa metsässä ja marjastamme ja sienestämme.

Neulon ja ompelen ja luen hurjasti kirjoja.

Näitä nyt aluksi😅

Olemme reilusti yli 70.

Vierailija
86/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se vähän surullinen tila kun sen jälkeen ei ole mitään.

Vierailija
87/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle 61 v. Ei yhtään mukavaa kun on särkyjä ja kipuja.

Vierailija
88/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Olen alle 30-vuotias eläkelläinen ja käytän vapaa-aikani tällä hetkellä matkusteluun. Tänä vuonna on tullut käytyä jo viidessätoista eri maassa, mutta monia kohteita on vielä näkemättä. Eläkkeellä on mukavaa, kun on aikaa matkustella ja nauttia elämästä. 

Näin on. Rahaa saisi jäädä matkailuun enemmän, mutta onneksihan vuoden alusta sitä ropisee lisää.

M40

Vierailija
89/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helposti myönnetään tk-eläkkeitä, jos jaksaa olla aktiivinen.

Vierailija
90/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian helposti myönnetään tk-eläkkeitä, jos jaksaa olla aktiivinen.

Kerrotko lisää tästä aktiivisuudesta, kun ilmeisesti kokemusta on?

Vierailija
91/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tökkii mutta olen jännittäjäluonne niin varmaan näin on parempi.

Vierailija
92/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta aikaa. Saa tehdä mitä huvittaa. Voi lukea yötä myöten, käydä liikuntaharrastuksissa edullisesti ja tapailla kavereita eläkealennuksilla museoissa ym. Tulotaso tiedossa eikä pelkoja työpaikan menettämisestä, ikävistä pomoista ja tylsistä duuneista. Elämälle kiitos!

Sama täällä.

Lukeminen,sienestys,kalastus,mökkeily hommaa riittäis vaikka kuinka lisäksi sivutuloja, aika tahtoo vaan loppua kesken.

Auktoriteetit on heitetty roskiin ja lupa nauttia vapaudesta.

M49

Vierailija
93/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiskortilla saa kaikkia kivoja alennuksia, nytkin olisi kirjamessut.

Uimahalli kausikortti, lounas ruokalat jne....

Vierailija
94/119 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on aikaa harrastaa sitten. Odotan innolla 👍👌👍

Vierailija
95/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta aikaa :)

Vierailija
96/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle 61 v. Ei yhtään mukavaa kun on särkyjä ja kipuja.

Mutta olisiko se yhtään mukavampaa töissäkään? Olen 61 v ja mikäli mulla ei olisi etätyömahdollisuutta, olisin minäkin ollut jo muutaman vuoden työkyvyttömyyseläkkeellä. Samat säryt ja kivut kuitenkin on, olipa töissä tai eläkkeellä. 

Vierailija
97/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksetaan kun on omakotitalo ja mökki missä riittää puuhasteltavaa. Ei paljon muita harrastuksia edes kaipaa. Minä en sitä mökkiä enää halunnut mutta puolisollani oli pakkomielle se saada jonka sitten itse hoitaakin. 

Vierailija
98/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu että enemmän on kiire kuin töissä ollessa.

Nivelrikon vuoksi uimahalliin halpa vuosikortti, jossa käyn 3 x viikossa uimassa, ja 2 koiraa ja 2 kesämökkiä. Muistisairas äiti 87 vuotta, asuu yhä kodissaan, lastenlapsia....ei tässä ole päässyt paljon sohvalla venymään. 

Vierailija
99/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä eläkeläiset tekevät kaikki päivät?

Eilinen päivä esimerkiksi: heräsin pirteänä, kun olin nukkunut tarpeeksi, klo 9 (joskus se on 7 tai 8, kello ei ole soittamassa). Söin aamiasta kaikessa rauhassa ja lueskelin lehtiä. Sen jälkeen laitoin lakanat pesukoneeseen, pesin ison terassimme, silitin ja kuuntelin samalla äänikirjaa. Sen jälkeen tuli hieroja kotiin, siinä vierähti tunti. Hierojan jälkeen tein linssipataa lounaaksi. Lounaan jälkeen kuuntelin taas äänikirjaa samalla villapaitaa lapsenlapselle neuloen. Kävin kuntosalilla ja uimassa. Laitoin illalliseksi hyvää kasvisruokaa. Katsoin alakerran tv-huoneessa kesken olevaa sarjaa Netflixistä samalla taas neuloen. Kohta tuli mieskin sinne ja katsoimme uutiset, sitten siirryimme leffateatteriin katsomaan toista Netflix-sarjaa.

Tänään heräsin puoli yhdeksältä. Söin aamiaisen. Nyt juon kahvia ja selailen palstaa. Puutarhurit ovat pihalla, heidän kanssaan keskustelen, mitä kasveja pitää leikata ja mitä ei. Kohta tulee lukkoseppä. Sitten lähdemme golf-kentälle, siinä menee ainakin viisi tuntia, kun syömme klubilla kierroksen jälkeen. Kotona käydään suihkussa ja uimassa. Illalla katsotaan varmaan taas leffaa, neulon, kuuntelen äänikirjaa jne. Nukkumaan menen, kun väsyttää. Viikonloppuna teemme retken paikkaan, jossa emme ole vielä olleet ja yövymme siellä.

Ei tule aika pitkäksi.

Vierailija
100/119 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 99. Paljonko sun eläke on kuukaudessa? Varmaan aika paljon, jos puutarhuritkin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan