Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20304)

Vierailija
19461/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisille kirjoittajille ja ap:lle tästä ketjusta. Monta kertaa tuli hyvä mieli tätä lukiessa, kunnes asiat muuttivat suuntaa.

Laitan nyt tämän ketjun kiinni omasta puolestani ja toivotan kaikille sellaista syksyä ja koko loppuelämää, mitä itsellenne toivotte. Toivon hyviä asioita niin yksilöille kuin yhteisöillekin koko maailmaan. Toivon, että ihmiset osaisivat ja haluaisivat olla ystävällisiä itseään kohtaan mutta myös muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan. Niin tehdään yhdessä hyvä maailma.

Vierailija
19462/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisille kirjoittajille ja ap:lle tästä ketjusta. Monta kertaa tuli hyvä mieli tätä lukiessa, kunnes asiat muuttivat suuntaa.

Laitan nyt tämän ketjun kiinni omasta puolestani ja toivotan kaikille sellaista syksyä ja koko loppuelämää, mitä itsellenne toivotte. Toivon hyviä asioita niin yksilöille kuin yhteisöillekin koko maailmaan. Toivon, että ihmiset osaisivat ja haluaisivat olla ystävällisiä itseään kohtaan mutta myös muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan. Niin tehdään yhdessä hyvä maailma.

Hei hei ja hyvää matkaa Sinulle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19463/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lämmin koti. Rakas puoliso. Riittävästi ruokaa. Mukavia vaatteita. Ystäviä ainakin se kuusi, jotka arkun kantamiseen tarvitaan. Terveys. Puhdas luonto. Kivoja harrastuksia. 

Ja paljon muuta. Näistä kiitän tänään. En koskaan haaveillutkaan maallisesta mammonasta tai suurista rikkauksista. Toiveeni oli saada onnea, iloa, mielenrauhaa, naurua, tyytyväisyyttä. Ne sain.

Näillä ajatuksilla kohti viikonloppua :)

Vierailija
19464/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritiikki on eri asia kuin haukkuminen rumilla sanoilla. Omien harrastusten halveeraus. Kuulumisten ilkkuminen. Heikompien latistaminen, yksinäisten ja kiusattujen lyttääminen.

Miten sanat muumio ja nimi Einstein ovat rumia? Jos niistä on jäänyt jollekin trauma, ei siitä voi tietää. Se trauma pitää terapoida pois. Kyllä tavallisia suomen sanoja pitää voida käyttää ilman draamaa.  

Jos viittaat tämän palstan solvauksiin, on ollut paljon pahempaa kuin kaksi sanaa.

Eipä tästä enempää. Palstan seuraajat tietää kyllä.

Minä kysyin näistä kahdesta sanasta. Ole ystävällinen ja selitä. Ovatko nämä kaksi sanaa kiellettyjä jatkossakin? Ihan tosissani kysyn. Eivät kaikki  ole seuranneet ketjua alusta. 

Vierailija
19465/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritiikki on eri asia kuin haukkuminen rumilla sanoilla. Omien harrastusten halveeraus. Kuulumisten ilkkuminen. Heikompien latistaminen, yksinäisten ja kiusattujen lyttääminen.

Miten sanat muumio ja nimi Einstein ovat rumia? Jos niistä on jäänyt jollekin trauma, ei siitä voi tietää. Se trauma pitää terapoida pois. Kyllä tavallisia suomen sanoja pitää voida käyttää ilman draamaa.  

Jos viittaat tämän palstan solvauksiin, on ollut paljon pahempaa kuin kaksi sanaa.

Minä kysyin näistä kahdesta sanasta. Ole ystävällinen ja selitä. Ovatko nämä kaksi sanaa kiellettyjä jatkossakin? Ihan tosissani kysyn. Eivät kaikki  ole seuranneet ket

Sivusta vastaan: Jos joku sanoisi mulle, keski-ikäiselle naiselle, että "olet muumio", niin tottakai loukkaantuisin. Jos joku sanoisi että "oletpa Einstein", niin kokisin sen kettuiluksi.

Ainakin toivon, että lopetat asiasta jankkaamisen tässä ketjussa, vaikket pystyisi asiaa ymmärtämään. 

Vierailija
19466/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi määrätä mistä täällä kirjoitetaan tai mitä sanoja voi käyttää. Tämähän on av:n julkinen ketju. 

Vierailija
19467/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin näistä kahdesta sanasta. Ole ystävällinen ja selitä. Ovatko nämä kaksi sanaa kiellettyjä jatkossakin? Ihan tos

Minä saisin niin sanoa, jos se olisi mielipiteeni. 

Näytä aiemmat lainaukset

Eilen peruuntui ystävän luona kyläily. Veljensä kävi hakemassa heidän tuliaiskassinsa mun rappusilta. Tänään peruuntui toisen ystävän kanssa Kansainvälisille suurmarkkinoille meno. Siirrettiin alustavasti sunnuntaille, joka on viimeinen markkinapäivä. Voi olla, että peruuntuu sekin. Just ilmoitin töihin, että peruuntuu mun osaltani huomiset pippalotkin. 

Just, kun pari päivää sitten vinkkasin tänne sipuli-valkosipuli-inkivääri-chili- litkun flunssan oireita helpottamaan, sainkin ruveta keittämään sitä itselleni. Olen yskinyt keuhkojani pihalle ja tuntuu kuin joku istuisi rintakehän päällä. Ystäväni kanssa kun viestiteltiin, niin hän sanoi, että oiskohan koronaa. Hyvä kysymys. Ainakin kaikki oireet täsmää. Irlannissa uutisissa oli montakin kertaa, miten siellä oli syyskuun alussa virus alkanut taas leviämään. Ei tämä nyt mikään kuolemantauti ole, mutta yskä ja hengenahdistus ärsyttävää. Ja tietenkään mulla ei ole yhtään astmalääkkeitä eikä edes voimassaolevaa reseptiä. Toissayönä piti etsiä höyryhengityslaite ja sitä nyt sitten "pössyttelen" muutaman tunnin välein. 

Koira on onneksi vanha eikä kaipaa pitkiä eikä aktiivisia lenkkejä. Köpöttelee samaan tahtiin kuin mitä mä jaksan. Kissan kanssa olen maannut sängyssä pino tyynyjä pään alla, jotta olen edes kutakuinkin istuvassa asennossa. Makuuasennossa tuntuu, että tukehtuu. Tähän olotilaan sopii hyvin jotain "aivot narikkaan" -ohjelmaa ja sopivasti onkin kesällä alkanut Ensitreffit alttarilla Australia -sarjasta 11. kausi. Sitä nyt sitten flunssalitkun ja höyryhengityksen lisäksi. Parempia aikoja odotellessa. 

Vierailija
19469/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Eilen peruuntui ystävän luona kyläily. Veljensä kävi hakemassa heidän tuliaiskassinsa mun rappusilta. Tänään peruuntui toisen ystävän kanssa Kansainvälisille suurmarkkinoille meno. Siirrettiin alustavasti sunnuntaille, joka on viimeinen markkinapäivä. Voi olla, että peruuntuu sekin. Just ilmoitin töihin, että peruuntuu mun osaltani huomiset pippalotkin. 

Just, kun pari päivää sitten vinkkasin tänne sipuli-valkosipuli-inkivääri-chili- litkun flunssan oireita helpottamaan, sainkin ruveta keittämään sitä itselleni. Olen yskinyt keuhkojani pihalle ja tuntuu kuin joku istuisi rintakehän päällä. Ystäväni kanssa kun viestiteltiin, niin hän sanoi, että oiskohan koronaa. Hyvä kysymys. Ainakin kaikki oireet täsmää. Irlannissa uutisissa oli montakin kertaa, miten siellä oli syyskuun alussa virus alkanut taas leviämään. Ei tämä nyt mikään kuolemantauti ole, mutta yskä ja hengenahdistus ärsyttävää. Ja tietenkään mulla ei ole yhtä

Maalasit sitten 'p!rua seinälle', niinkun sanotaan :) toipumista sulle. Kissa lienee leppynyt, jos suostuu lähellä olemaan? On niin tuttu tuo kissan 'ylenkatse'. Yks tuttu kissa oli sitä mieltä, että menin hänen reviirilleen, kun yövyin sohvalla. Oli yön pimeydessä käynyt asioillaan mun kassissa. Yks kissa kävi asioillaan lahjapöydällä, kun se teljettiin ulkopuolelle juhlista. Hoksaavaisia elukoita :)

Vierailija
19470/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Just, kun pari päivää sitten vinkkasin tänne sipuli-valkosipuli-inkivääri-chili- litkun flunssan oireita helpottamaan, sainkin ruveta keittämään sitä itselleni. Olen yskinyt keuhkojani pihalle ja tuntuu kuin joku istuisi rintakehän päällä. Ystäväni kanssa kun viestiteltiin, niin hän sanoi, että oiskohan koronaa. Hyvä kysymys. Ainakin kaikki oireet täsmää. Irlannissa uutisissa oli montakin kertaa, miten siellä oli syyskuun alussa virus alkanut taas leviämään. Ei tämä nyt mikään kuolemantauti ole, mutta yskä ja hengenahdistus ärsyttävää. Ja tietenkään mulla ei ole yhtä

Pikaista paranemista!

Siitä kun tokenet, niin hankipa vastaisen varalle ns. kiilatyyny.

Ainakin ennen niitä sai Etolasta.  Mulla ollut vuosia jatkuvassa käytössä, koska olen astmaatikko. Huomattavasti helpompi hengittää. Voisi olla ihan hyvä muussakin käytössä,  esim. jos lukee sängyssä tai selaa puhelinta ymps. Varmaan nykyisin pystyy jostain verkkokaupastakin tilaamaan.

Vierailija
19471/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin näistä kahdesta sanasta. Ole ystävällinen ja selitä. Ovatko nämä kaksi sanaa kiellettyjä jatkossakin? Ihan tosissani kysyn. Eivät kaikki  ole seuranneet ket

Minä vastaan sinulle, vaikka kysymys ei ole minulle suunnattu. Nämä sanat muumio ja Einstein ovat ihan tavallisia sanoja puhuttaessa historian asioista ja tiedemiehestä Einstein. Jotkut harvat ihmiset eivät pidä näistä sanoista, joten katso tarkkaan puhekumppanisi kasvoja, miten hän niihin suhtautuu. Jos huomaat silmissä tai suun rypyissä kurtistelua, hän ei pidä sanoista. Älä silloin käytä hänen kanssaan niitä.  Taidat olla sama tarkka ihminen, joka halusi kolmen pisteen käyttöön oikean kieliopin mukaisen tavan. 

Vierailija
19472/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että joku jättää tämän ketjun ja kaikkea hyvää myös hänelle toivon. Silti itse en tavallaan voi jättää, koska ei olisi ketään jolle kertoa mistään kunnolla. Ei kenellekään olisi väliä mitä olen esim tänään tehnyt ja sen kaiken vuoksi kirjoitan tänne. Tietysti tämä on vaan ketju ja ei tällä saisi olla näin isoa arvoa ehkä. Joku jaksaa väitellä täälläkin ja minä vaan kiitän, että on paikka johon kirjoittaa ja kiitän tuota yhden toisen ketjun perustajaa myös. Hänkin luo paikan mihin kirjoittaa ne joilta ei muuten kukaan kysy kuulumisia. 

Vierailija
19473/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että joku jättää tämän ketjun ja kaikkea hyvää myös hänelle toivon. Silti itse en tavallaan voi jättää, koska ei olisi ketään jolle kertoa mistään kunnolla. Ei kenellekään olisi väliä mitä olen esim tänään tehnyt ja sen kaiken vuoksi kirjoitan tänne. Tietysti tämä on vaan ketju ja ei tällä saisi olla näin isoa arvoa ehkä. Joku jaksaa väitellä täälläkin ja minä vaan kiitän, että on paikka johon kirjoittaa ja kiitän tuota yhden toisen ketjun perustajaa myös. Hänkin luo paikan mihin kirjoittaa ne joilta ei muuten kukaan kysy kuulumisia. 

Löysin sut sieltä :) ystävällisesti sinut otettiin vastaan sirllä, toivon, että se jatkuu.

Kirjoittelemisiin.

Vierailija
19474/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin näistä kahdesta sanasta. Ole ystävällinen ja selitä. Ovatko nämä kaksi sanaa kiellettyjä jatkossakin? Ihan tos

Kiitän sinua. Joskus on vaikea ymmärtää. Yritän kyllä aina. Osaan säännöt.

Vierailija
19475/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19514: "Maalasit sitten 'p!rua seinälle', niinkun sanotaan :) toipumista sulle. Kissa lienee leppynyt, jos suostuu lähellä olemaan? On niin tuttu tuo kissan 'ylenkatse'. Yks tuttu kissa oli sitä mieltä, että menin hänen reviirilleen, kun yövyin sohvalla. Oli yön pimeydessä käynyt asioillaan mun kassissa. Yks kissa kävi asioillaan lahjapöydällä, kun se teljettiin ulkopuolelle juhlista. Hoksaavaisia elukoita :)"

Näin taisin tehdä :) Ja kiitos. Kissa on onneksi jo leppynyt. Ja tyytyväinen, kun en jaksa lähteä kotoa kuin koiraa viemään ulos :D On ehkä sopinut tuon piskin kanssa, että piski tuo mut satavarmasti takaisin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19515: "Pikaista paranemista!

Siitä kun tokenet, niin hankipa vastaisen varalle ns. kiilatyyny.

Ainakin ennen niitä sai Etolasta.  Mulla ollut vuosia jatkuvassa käytössä, koska olen astmaatikko. Huomattavasti helpompi hengittää. Voisi olla ihan hyvä muussakin käytössä,  esim. jos lukee sängyssä tai selaa puhelinta ymps. Varmaan nykyisin pystyy jostain verkkokaupastakin tilaamaan.
"

Kiitos :) Kiilatyyny voisikin olla aika kätevä. Pysyisi paremmin paikoillaan kuin tyynypino. 

Vierailija
19478/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sienestämässä.Sienipiirakkaan ainekset sain.

Vierailija
19479/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa...

Sinulla on vielä opittavaa tässä elämässä. Erilaisuuden hyväksymisestä voisit aloittaa. Voit myös lukea neurologisista asioista tai katsoa esim. Kirjolla -sarjaa. Toivon, että pystyt vielä kehittymään ihmisenä.

Vierailija
19480/20304 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla näkyi olevan autojen ikkunat jäässä. Onneksi ei ollut lähtöä minnekään.

Siivottiin tämä kakkoskotimme. Mies imuroi, minä pyyhin pölyt ja kostealla lattiat. Oltiinpa ahkeria!

Pyöräiltiin kirjastoon. Piti käydä lounaalla mutta sieltä oli loppunut just se ruoka mikä houkutteli eniten joten tultiin kotiin syömään eiliset tähteet.

Eipä ollut hanskat ja pitkät kalsarit liikaa pyöräillessä. Nyt paistaa kauniisti  ja tuulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä