Ollaanpa rehellisiä: ne jäänmurtaja-kaupat ei Suomen taloutta pelasta
Hyvä juttu toki, mutta ei ne nyt niin iso juttu ole kuin oikeisto uskottelee :D Ovat kuitenkin itse tuhonneet tämän maan ja aiheuttaneet 100 tuhatta työtöntä lisää. Tuskin sataa tuhatta hitsaria kuitenkaan työllistyy parin purkin rakentamiseen :D
Kommentit (120)
Joo, ei näillä nyt vielä Kuuhun mennä. Aika paljon enemmän saa investointeja tulla jos talous meinataan saada nousuun. Oikeisto on luvannut että rikkaiden verohelpotusten ansiosta ja sairaaloiden lakkautuksilla näin käy. Odotellaan. Muutama jäänmurtaja on hyvä alku, mutta se ei riitä. Turha siis jäädä siihen asiaan liian pitkäksi aikaa.
Ei pelasta, eli turha minkään yrityksen on tehdä kauppoja eli suljetaan kaikki.
ei, vaan jokainen yksittäinen kauppa tuo työpaikkoja ja normaalisti noita kauppoje tehdään koko ajan. Jokaisella kaupalla on siis merkitys
Vierailija kirjoitti:
Työnnä vessaharja pílluusi.
Olen homo. Voinko työntää sen ahteriini?
Työllistää, mutta ketä? Telakoilla on paljastunut törkeällä alipalkkauksella työskenteleviä alihankkijoita. Niillähän ne nuo purkit rakentaa. Jos ay-liike yrittää puuttua asiaan syytetään epäisänmaallisuudesta, ikään kuin joku helvetin kansainvälisen pääoman palvoja EK olisi itse mitenkään isänmaallinen saati Kokoomus, joka on sen poliittinen osasto.
Jep laittomilla soppareilla ulkomaalaiset hommiin. Yritys kiertää verot. Siinä teille
uliuliuli
koville ottaa yhä vaan, koittakaa kestää ryssssämieliset pputinistit tämäkin.
No ei tietenkään, eikä työllistä kaikkia työttömiä
Vierailija kirjoitti:
Ja ulkomaaiset ne rakentaa.
Juuri näin. Ja alipalkalla. Koska ay-liike niin paha yhyy se vaatii oikeaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, eikä työllistä kaikkia työttömiä
No lehtien otsikoista saan sen kuvan että se oli siinä! Nyt on talous pelastettu.
Saa nähdä miten kytkyjä tuohon diiliin kuuluu. Vähän luulen että nämä on viimeiset jäänmurtajat mitä Suomessa tehdään. Tietotaito menee USA:han ja siellähän jo rakennetaan suomalaisten ohjeilla osa näistä jäänmurtajista. Suomi luopuu yksitellen valteistaan antamalla liian halvalla.
Vierailija kirjoitti:
uliuliuli
koville ottaa yhä vaan, koittakaa kestää ryssssämieliset pputinistit tämäkin.
Tai sitten olet itse naiivi ja tyhmä.
90-luvun lama alkoi Wärtsilän meriteollisuuden konkurssilla ja nousukausi alkoi Masa-yardsin syntymisellä. Laivanrakennus on usein hyvä talouden indikaattori, kertoo elpyneestä kaupasta, energiainvestoinnesta jne
Palkkavarkaus pitäisi olla rikos ja ankarasti sanktioitu. Vähenisi perseily
Ei pelasta ei. Mutta saadaanpa osaaminen, yritykset ja työpaikat siirrettyä pois Suomesta.
Joopa joo, parempi olisi ollut jättää koko homma tekemättä juuri näin
Ap:n mielestä mikään asia ei ole talouden kääntymisen alku, eikä millään asialla ole talouteen merkitystä, vai?
Joet syntyvät pienistä puroista.
Av ei ikinä lakkaa hämmästyttämästä minua pessimistisyydellään.
Joo olisi pitänyt olla demari johto ja antaa toinen "uniper" jonnekin. Järkyttävä "kauppa".
On se nyt katkeraa, kun tehtiin sopimus USA:n kanssa. Jos olis tehty venäjän kanssa, niin asia olis ollut ihan OK.
Teistähän se on kiinni. Mitä voivottelette? Miksi haukutte itseänne? Menkää ja perustakaa yrityksiä.
Hirveä höpinä tosiaan parista jäänmurtajasta. Se on hyvä alku, mutta vain alku. Oikeisto uskottelee että se oli siinä. Niin kuin peli olisi pelattu läpi ja on aika hakea voittajan palkinto. Wtf?