Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20407)

Vierailija
18901/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen suuni saippualla useinkin. Valehtelelijoiden pitää pestä suu, sielu ja sydän. Omaatuntoa ei saakaan kovin helposti puhtaaksi.

Vierailija
18902/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapeliviestit oli äsken ainakin vielä paikallaan.

Että te jaksatte jankata, sitä ihmettelen suuresti! Ns. "aikuiset" ihmiset!

Kuulumiset unohtui: kävimme kaupoilla, ostin mm. callunoita. Iltapäivällä mennään puolukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18903/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten se on Ap:n oma viesti!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen suuni saippualla useinkin. Valehtelelijoiden pitää pestä suu, sielu ja sydän. Omaatuntoa ei saakaan kovin helposti puhtaaksi.

Tästäpä tuli mieleen, että kuinka monella täällä on ihan oikeasti lapsena pesty suu saippualla? Multa on :D Ei tykännyt äiti rumista sanoista.

Vierailija
18905/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääryys huutaa oikeutta. Täälläkin. 

Vierailija
18906/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko tylsää lukea täältä väittelyä mikä viesti on milloinkin poistettu tai arvosteluja ap:sta ja kaikkea muuta joka ei liity mitenkään ketjun aiheeseen. Kysyn miten kehtaatte päivästä jankata näistä samoista jutuista? Joku valitti, että täällä on tylsiä kuulumisia, mutta tylsyyden huippu on lukea samaa jankkausta päivässä toiseen ja yrittää etsiä täältä niitä mukavia viestejä kuulumisineen, kun yhdellä sivulla voi olla roskaa melkein jokainen viesti ja vain yksi kuulumisiin liittyvä joukossa. Jollakin on jäänyt sama levy pyörimään pahasti. 

Vierailija
18907/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäpä tuli mieleen, että kuinka monella täällä on ihan oikeasti lapsena pesty suu saippualla? Multa on :D Ei tykännyt äiti rumista sanoista.

Multakin. Siksi en tykkää kiroilusta edelleenkään. Varsinkin v sana pöyristyttää. Joku oli pojalleen näyttänyt, kun käytti!

Vierailija
18908/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että t*rpa kiinni nyt jokainen joka valittaa ohi aiheen tässä ketjussa. Hävetkää vai oletteko vajaita päästänne? Vammaisia vai mikä riivaa. Ei ole järkeä enää päässänne. 

Oikeasti voi olla mieleltään järkkynyt tai autisti  tai vaan itsepäinen. Mutta niinkuin koululuokassa, kaikki on otettava mukaan. Vammaiset, päästään vajaat ( rumasti sanottu) tai erilaiset oppijat/kirjoittajat.

Vierailija
18909/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista häiriköintiä kuin miesasiamiehellä tai hevostallihäiriköllä.

Jos hän olettaa jossain keskustelussa olevan naisia, niin sinne hän sitten pesiytyy. Ja koko päiväksi.

Ainakin riehuu samalla tavoin ja suuttui kun hänet tunnistettiin. Narsistin käytöstä.

Vierailija
18910/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että t*rpa kiinni nyt jokainen joka valittaa ohi aiheen tässä ketjussa. Hävetkää vai oletteko vajaita päästänne? Vammaisia vai mikä riivaa. Ei ole järkeä enää päässänne. 

Oikeasti voi olla mieleltään järkkynyt tai autisti  tai vaan itsepäinen. Mutta niinkuin koululuokassa, kaikki on otettava mukaan. Vammaiset, päästään vajaat ( rumasti sanottu) tai erilaiset oppijat/kirjoittajat.

Joku tälläinen ihminen tekee esim töitä kaupassa ja jokainen pitää hänestä. Osaa käyttäytyä. Sen vammankaan taakse ei voi paeta ja kenenkään ei tarvitse kestää jankkausta täällä. 

Monessa koululuokassa niin kuin tässäkin ketjussa on häirikkönsä mistä muut kärsivät. Se ei tarkoita, että monikaan pitäisi silti tästä kaikesta. Joskus ihminen voi katsoa peiliin miksi joku ei pidä hänestä tai hänen tyylistään.

Ihmisellä on jotain röyhkeyttä yms käytöksessään jos kirjoittaa ohi aiheen ja jankkaa sivutolkulla. Jotain sellaista käytöstä, että mietin miten joku kehtaa kirjoittaa ohi aiheen ja viedä ns tilaa muilta. Vaatia muita kestämään jankkaustaan. Eikö sekin oli Itsekästä ja ikävää käytöstä. Kuin minä kirjoittaisin esim musiikkiketjuun elokuvista sivutolkulla ohi aiheen ja moni pyytäisi lopettamaan ja minä vaan jatkaisin. Minusta ei vaan olisi siihen. Minä häpeäisin käytöstäni ja lopettaisin sen.

Viestiäni yllä en häpeä koska rajansa kaikella. En minä oikeasti ketään pilkkaa jos sitä mietit ja kyllä ne jankkaavat täällä varmaan terveen kirjoissa ovat. Sen vuoksi jos terve ihminen jankkaa niin se vieläkin typerämpää. Ja traumoja täällä on yhdellä ja toisella. Minullakin omani, mutta en jankkaa täällä. 

Vierailija
18911/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tälläinen ihminen tekee esim töitä kaupassa ja jokainen pitää hänestä. Osaa käyttäytyä. Sen vammankaan taakse ei voi paeta ja kenenkään ei tarvitse kestää jankkausta täällä. 

Monessa koululuokassa niin kuin tässäkin ketjussa on häirikkönsä mistä muut kärsivät. Se ei tarkoita, että monikaan pitäisi silti tästä kaikesta. Joskus ihminen voi katsoa peil

Ihanasti kirjoitit. Mutta jos tällaista ihmistä loukkaa, hän ei unohda sitä ikinä. Siitä hänen jankkauksensa kumpuaa. Hänellä on vielä voimia nousta vastustamaan, toisin kuin monella koulukiusatulla tai narsistin uhrilla. Siinä mielessä ymmärrän häntä. 

Sinä olet viisas. 

Näytä aiemmat lainaukset

Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle. 

Vierailija
18913/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle. 

😂

Vierailija
18914/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Me ollaan helluusille helluja, mutta epärehellisyyttä mei hyväksytä. Sulle ei oltais häjyjä, soot täyspäine ihminen. Oikeen sopeva.  

Vierailija
18915/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanasti kirjoitit. Mutta jos tällaista ihmistä loukkaa, hän ei unohda sitä ikinä. Siitä hänen jankkauksensa kumpuaa. Hänellä on vielä voimia nousta vastustamaan, toisin kuin monella koulukiusatulla tai narsistin uhrilla. Siinä mielessä ymmärrän häntä. 

Sinä olet viisas."

En minäkään unohda ikinä sitä, että minua on loukattu. En koskaan niitä sanoja ja tilanteita mitä koulussa tms olen kokenut. Ne sanat välillä pyörivät mielessäni, kun katson itseäni peilistä. Silti en minä tälläistä ketjua pilaisi ja täällä ja jankkaisi sentään. En minä niitä asioita kenenkään niskaan heittäisi.

Vastustamisesta. Itse en yleensä vastustanut, kun kiusattiin ja pilkattiin. Mietin, että säästyn vähemmällä. Ei ollut ketään ainakaan näkyvästi puolellani ja yksin olisin ollut. Yksin isoa porukkaa vastaan muutamia kertoja vastustin ja saivat vaan isoveljensä yms minua uhkailemaan jopa vapaa-ajalla. Näin alistuin siihen kaikkeen. En saanut kotoakaan apua ja jäin omilleni.

Silti en minä kokisi asiaa niin, että ns auttaisin elämääni keljuilemalla täällä ihmisille. Mitä se itseäni auttaisi ja elämääni parantaisi. Mieluummin kiitän, että minulla on paikka kirjoittaa eli tämä ketju ja haluan kohdella muita hyvin, kun tiedän mitä on kokea vääryyttä paljon. Jos on asiallinen ja kirjoittaa aiheen mukaisesti täällä niin yleensä se riittää. Toki tämäkin on jo ohi aiheen. 

Vierailija
18916/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen asunut E-P:llä nyt melko pitkään. Jos mietin niin itsellä ei ole kovin paljon pohjaa verrata ja paikat mistä olen ennen asunut eivät myöskään ole olleet hyviä paikkoja. Oikeastaan hyvin huonoja paikkoja kaikin tavoin. Näin olen kyllä melko hyvin jopa viihtynyt tällä alueella. Ihmisistä en voi monestikaan silti sanoa samaa. Eräs tuttuni ehkä tiivisti oikein, että pohjalaisten pitää aina sanoa viimeinen sana ja samalla he ovat yleensä aina oikeassa ainakin omasta mielestään.

Toisaalta on myös hyviä kokemuksia ja pidin kovasti eräistä ihmisistä joiden kanssa olin samassa ryhmässä aikoinaan. Olivat todella mukavia ja auttoivat minua jännityksen yms kanssa. Puhuin todella paljon silloin ja jännitys väheni heidän kanssaan ollessa. Näin ei tietysti saa yleistää jos minulle sanottaisiin, että asunko loppuelämäni täällä vai lähdenkö takaisin sinne missä aiemmin asuin niin menisin, vaikka vankilaan mieluummin kuin sinne. Toisaalta en kuitenkaan saisi loppuelämäämi täällä toisaalta viettää jos mietin tulevaisuuttani. 

Vierailija
18917/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin ihanan koiran. Niin utelias ja touhukas. En tiedä rotua. Tuttavaparin vanha koira jouduttiin hiljattain lopettamaan. Nyt oli toisten koira heillä hoidossa.

Onkos palstalaisten koirilla hauskoja tapoja? Yksi koira osasi kantaa puita suussaan. Toinen pudotteli keppejä itse järveen ja kävi hakemassa.

Vierailija
18918/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja: Olin oppikoulussa. Kouluruoka ei ollut kummoista, mutta maksullista silti. Joskus toivoin, että äiti unohtaisi antaa ruokarahan. Laput ostettiin viikottain, en muista mistä. Ellei joku päivä käynyt syömässä, sairaus, hammaslääkäri ym, siitä oli silti maksettu myös. Matkatkin maksoivat, linja-autossa oli rahastaja, sievä vaalea neito.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse olen asunut E-P:llä nyt melko pitkään. Jos mietin niin itsellä ei ole kovin paljon pohjaa verrata ja paikat mistä olen ennen asunut eivät myöskään ole olleet hyviä paikkoja. Oikeastaan hyvin huonoja paikkoja kaikin tavoin. Näin olen kyllä melko hyvin jopa viihtynyt tällä alueella. Ihmisistä en voi monestikaan silti sanoa samaa. Eräs tuttuni ehkä tiivisti oikei

Pohjalaiset on sitten samanlaisia kuin mun isäni eli pitää aina saada sanoa viimeinen sana :D Isä tosin on Hämeestä. 

Kun skrollailin noita edellisiä sivuja, niin tuli ihan tunne kuin olisin palannut neljännesvuosisadan ajassa taaksenpäin. Aikaan, jolloin mun lapset jatkuvasti nahisteli siitä, kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä. Jos jotkut haluaa tässä ketjussa nahistella siitä, kuka on oikeassa ja kuka väärässä tai kuka snaoi ja mitä sanoi ja kuka ei sanonut tai mitä ei sanonut, niin mulle ihan ok. En vaan jaksa lukea sellaisia kommentteja. Mun lapset kun on jo tukevasti keski-ikäisiä eikä mun enää tarvitse. 

Vierailija
18920/20407 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Mikä itkettää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi