Epävarma mies, joka on aika hukassa itseltään mutta sydän vaikuttaa kultaiselta. Pitäiskö jättää vain kaveritasolle?
Pitkästä aikaa tulin palstalle mutta tarvitsen neuvoa ja näkökulmia.
Olen suht nuori nainen vielä ja nautin elämästäni. Se on aika pientä, viihdyn valtavan hyvin yksin ja rakastan itseäni. Minulla on omia pieniä projekteja, pidän huolta itsestäni, käyn töissä sen verran kun tarvitsee. Vaikka elämäni ulospäin saattaisi näyttää vaatimattomalta niin sisäisesti minun on kovin hyvä olla. Minulle oma seura on parasta seuraa ja se on kovan työn aikaan saannosta enkä tahdo enää ihmissuhteita, jotka perustuvat riippuvuuteen vaan aitoja ihmissuhteita, joissa toisen seurasta nautitaan ja siinä tahdotaan olla sen sijaan, että sitä tarvitaan täyttämään sisällä olevia haavoja tai tyhjiötä.
Tapasin ihmisen, jossa nään paljon nuorempaa itseäni. Sitä epävarmuutta, toisten miellyttämistä. En voi enkä halua olla pelastaja mutta mielestäni hänellä on vielä kyllä aika paljon työstettävää itsensä kanssa. Ei huolehdi itsestään mutta minut tavattuaan haluaa alkaa liikkumaan ja syömään terveellisesti, elää muiden kautta ja minua pyrkii esimerkiksi miellyttämään, syyttelee muuta elämänsä tragedioista ja muutenkin vaikuttaa siltä, että on melko keskeneräinen itsensä kanssa. Minun olisi esimerkiksi helppoa käyttää häntä hyväkseni jos haluaisin mutta en missään nimessä tahdo.
Olen keskustellut hänen kanssaan asioista suoraan ja myötäilee. Hän on kovin ihastunut ja näkee, että tässä olisi selvästi potentiaalia hyvälle suhteelle.
Tässä on itsellekin kyllä opetusta taas, että olenko jälkeen roolissa, jossa omat rajat hämärtyvät kun ajattelen toisen ihmisen asemaa vai tahdonko itse oikeasti häneen tutustua. Minä näen hänessä kultaisen sydämen mutta olemme eri vaiheissa elämää. Hän olisi varmasti ihana ystävä tällä hetkellä mutta en tiedä toimisiko se, jos on jo tunteita. Mielestäni ihmisen olisi hyvä oppia olemaan yksin ja hänen erostaan on vasta puoli vuotta aikaa.
Minä en tahdo järkyttää mielenrauhaani ja suojelen itseäni. On vain hankalaa välillä erottaa, olenko jo liiankin varovainen. Kaipaan tietenkin yhteyttä ihmisiin mutta kuitenkin niin, että suhde olisi mahdollisimman tasavertainen.
Mitä ajatuksia ulkopuoliselle tulee?
Kommentit (43)
Tuollainen miellyttäjämies on potentiaalinen pettäjä.
Samaa provopaskas päivästä toiseen.
0/5, mene roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen miellyttäjämies on potentiaalinen pettäjä.
Lopeta omaan provoosi vastailu. Sä et oo hyvä näissä.
"Ei huolehdi itsestään mutta minut tavattuaan haluaa alkaa liikkumaan ja syömään terveellisesti, elää muiden kautta ja minua pyrkii esimerkiksi miellyttämään, syyttelee muuta elämänsä tragedioista ja muutenkin vaikuttaa siltä, että on melko keskeneräinen itsensä kanssa."
Tämä on se syy miksei tuosta tule onnellista parisuhdetta. Teidän täytyisi olla jotenkin tasapainoisessa asetelmassa, arvostaa sekä itseänne että toisianne, jotta lähtökohdat olisivat kunnossa. Et voi rakastaa ketään ehjäksi, ne omat ongelmat pitää itse selättää, ennen kuin on suhteen verran annettavaa toiselle. Välttäisin itse ja todellakin kehottaisin aikuista tytärtä välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, asetat jo itsesi hänen yläpuolelleen (elämme eri vaiheissa jne) -> kuten itsekin toteat niin et arvosta häntä ns. miehenä. Ei hyvä. No go.
T. Mies
Näen hänessä paljon hyvää mutta myös sen, että hänellä olisi ihmisenä vielä työstettävää itsensä kanssa. En ole hänen yläpuolellaan enkä alapuolellaan mutta kyllä jos haluaisin olla, niin voisin olla. Se tekee tästä toki jo valmiiksi epätasapaioisen tilanteen. Vastaus on aika selkeä vaikka tässä olisi minustakin potentiaalia hyvälle suhteelle. En tiedä onko se tässä vaiheessa kuitenkaan kovin järkevää. Ehkä tarvitsen itse vielä yksinoloa ja kasvua ihmisenä. - ap
Haluat jonkun, jota ohjata, kasvattaa, auttaa. Olet läheisriippuvainen. Seuraava kohteesi saattaa olla narsisti.. Ole varovainen tuon riippuvuutesi kanssa ja aloita terapia.
Vierailija kirjoitti:
"Ei huolehdi itsestään mutta minut tavattuaan haluaa alkaa liikkumaan ja syömään terveellisesti, elää muiden kautta ja minua pyrkii esimerkiksi miellyttämään, syyttelee muuta elämänsä tragedioista ja muutenkin vaikuttaa siltä, että on melko keskeneräinen itsensä kanssa."
Tämä on se syy miksei tuosta tule onnellista parisuhdetta. Teidän täytyisi olla jotenkin tasapainoisessa asetelmassa, arvostaa sekä itseänne että toisianne, jotta lähtökohdat olisivat kunnossa. Et voi rakastaa ketään ehjäksi, ne omat ongelmat pitää itse selättää, ennen kuin on suhteen verran annettavaa toiselle. Välttäisin itse ja todellakin kehottaisin aikuista tytärtä välttämään.
Tämä juuri. Tässä on se kaiken ydin. Ensin täytyy rakastaa itseään. Se on kovin tärkeää. Olen kertonut sen hänelle ja hän myötäilee ja kokee, että niin jo tekeekin mutta ei oikein siltikään tunnu ymmärtävän mistä puhun.
En voi pelastaa enkä sellaiseen rooliin tahdo. Se tässä olisi riskinä enkä myöskään halua, että toinen muuttuu minun takiani.
Tämä on aika selkeä juttu. Kuitenkin hyvä opetus itsellekin koska näemmä menen edelleen aika herkästi siihen rooliin, että ajattelen toista ihmistä itseni kustannuksella. Onneksi näen sen jo heti mutta siinä on työstettävää. - ap
Helpommalla pääsee kun valitsee sellaisen ihmisen, jota ei tarvitse alkaa kasvattaa, kouluttaa, parantaa. Nytkin tyyppi muokkaa itseään sinulle sopivaksi, mutta kuinka kauan sitä kestää? 10 vuoden päästä tyyppi tajuaa, ettei elä omaa elämää lainkaan, elämä ei tunnu omalta ja hän huomaa, miten sinä olet määritellyt hänelle sen, millainen hänen pitäisi olla. Vaikket sitä siis olisi tietoisesti edes tehnyt ja olet vain hyvää halunnut. Jokaisen pitää löytää itse itsensä, siinä ei voi kukaan auttaa kuin vain antamalla peiliä ja uusia asioita ajateltavaksi. Mutta se ajatustyö pitää jokaisen tehdä itse.
Älä sekoita sääliä rakkauteen. Naisena miehen tulee nostaa kuormaa harteiltasi, jotta voit keksittyä jälkikasvuun. Tuollainen mies ei kerta kaikkiaan tarjoa sinulle mitään.
Kuulostaa siltä että pikkunilkki manipuloi sinua seksiin, ei miltään muulta.
Vierailija kirjoitti:
Haluat jonkun, jota ohjata, kasvattaa, auttaa. Olet läheisriippuvainen. Seuraava kohteesi saattaa olla narsisti.. Ole varovainen tuon riippuvuutesi kanssa ja aloita terapia.
Nimenomaan en halua.
Tahdon tasavertaisen kahden aikuisen välisen mahdollisimman mutkattoman suhteen. Tässä on jo asetelma jo huono siihen vaikka ihmisenä hänessä näen potentiaalia niin tällä hetkellä suhde ei kyllä toimisi. Ehkä joskus voisi olla mahdollinen mutta ei kyllä nyt. Hassua miten itsekin katoan hetkeksi tällaisessa tilanteessa. Tosi mielenkiintoista. Itselläkin vielä paljon työstettävää. - ap
Täti sulkee sen pöytäkoneen välillä. Kukaan ei jaksa lukea paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kertoa olevansa menopaussi-ikäinen sitä sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan en halua.
Tahdon tasavertaisen kahden aikuisen välisen mahdollisimman mutkattoman suhteen. Tässä on jo asetelma jo huono siihen vaikka ihmisenä hänessä näen potentiaalia niin tällä hetkellä suhde ei kyllä toimisi. Ehkä joskus voisi olla mahdollinen mutta ei kyllä nyt. Hassua miten itsekin katoan hetkeksi tällaisessa tilanteessa. Tosi mielenkiintoista. Itselläkin vielä paljon työstettävää. - ap
Mitä mieltä olet tuosta läheisriippuvaisuudesta? Uskallatko alkaa käsittelemään sitä?
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla pääsee kun valitsee sellaisen ihmisen, jota ei tarvitse alkaa kasvattaa, kouluttaa, parantaa. Nytkin tyyppi muokkaa itseään sinulle sopivaksi, mutta kuinka kauan sitä kestää? 10 vuoden päästä tyyppi tajuaa, ettei elä omaa elämää lainkaan, elämä ei tunnu omalta ja hän huomaa, miten sinä olet määritellyt hänelle sen, millainen hänen pitäisi olla. Vaikket sitä siis olisi tietoisesti edes tehnyt ja olet vain hyvää halunnut. Jokaisen pitää löytää itse itsensä, siinä ei voi kukaan auttaa kuin vain antamalla peiliä ja uusia asioita ajateltavaksi. Mutta se ajatustyö pitää jokaisen tehdä itse.
No juuri tämä. Tätä tilannetta en halua. Ihmisen täytyy löytää itsensä ja alkaa rakastamaan. Muuten sitä alkaa elämään täysin toisen kautta. Olen sen hänelle kertonut mutta ei oikein ymmärrä mistä puhun. Enkä voi olla tosiaankin se ihminen joka häntä "auttaa", se olisi täysin valheellista vaan elämä opettaa. Nämä asiat ei siis tapahdu itsensä ulkopuolella vaan itsensä löytää kun työstää sisäisiä haavojaan ja oppii tuntemaan itsensä. - ap
Ajatelkaa kun tuollaista paskaa suoltava muija alkaa nalkuttamaan! Se ei lopu edes yöksi!
Omapahan on asiasi, jos sotkeudut tuohon tyyppiin.
En teistä muista tiedä, mutta mä en näe mitään muuta, kuin punaisia lippuja. Joka puolella. Jos jo tässä kohtaa ongelmallisia asioita ja käytöstä on, se ei siitä muutu. Kiertäisin kaukaa tällaisen kumppaniehdokkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kertoa olevansa menopaussi-ikäinen sitä sanomatta.
No juu, aika vähän sanottavaa tähän varmaan parikymppisen elämänkokemuksella olisikaan? Jokainen kuitenkin maksaa oppirahansa ihan itse: voihan ap:kin sitä suhdetta huonoitsetuntoisen kanssa kokeilla, ja todeta sitten, että fiksu oppii omista virheistään ja viisas toisten virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan en halua.
Unohda tuo ukko nyt hetkeksi ja kirjoita lista täysin objektiivisesta näkökulmasta, kuin et olisi vielä tavannutkaan miestäsi, millainen haluat hänen olevan ja mitä suhteelta haluat. Mies vaikuttaa predatorilta ja manipuloijalta ja tekstistäsi on koko ajan aistittavissa, että et halua häntä, mutta olet hämmentynyt ja hän haluaa sinut. Keskitä siis oma huomiosi siihen, mitä sinä haluat, ilman että muistatkaan tuota manipulaattoria.
Summa summarum, asetat jo itsesi hänen yläpuolelleen (elämme eri vaiheissa jne) -> kuten itsekin toteat niin et arvosta häntä ns. miehenä. Ei hyvä. No go.
T. Mies