Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22587)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tultiin tänne kakkosasunnolle, yli kuusi tuntia ajoa. Kylläpä tietää istuneensa.
Lounastauko tietysti pidettiin, se on tärkeä osa matkaa. Netistä valmiiksi katsotaan ruokalistat ja se määrittää mitä kautta ajetaan. Kuopion Prisman PizzaPuffa ei pettänyt nytkään.
Ihailtiin kaunista kuuraista luontoa, puut hienon näköisiä.
Täällä vajaa viikko vietetään. Puikkokämmekkä ja kliivia hengissä vaikka ei olla pariin kuukauteen käyty.
Mökkimies???
Mökkimies kuuluu toiseen ketjuun. Tämän kirjoittaja on se 68- vuotias ropsuttelija.
Olipa upea aurinkoinen päivä! Liukulumikengillä kävimme viemässä
linnuille evästä vanhaan kotipihaani. Tosi vähän oli jänisten jälkiä tai muitakaan merkkejä metsän eläimistä.
Kakkoskodin pakastimesta löytyi pinaatti-vuohenjuustolasagne. Tosi hyvää! Seuraksi salaatti ja Ohraskaleipää.
Kylläpä täällä viikon viettää.
Pyykkiä, suihkua... perus päivä, kutomista... uusi liukuvärjätty lanka, kiva kattoa millasta syntyy
Lehmän vuosi kakkosella
Hieno maisema, puut paksussa huurteessa. Musta-harmaa-valkoinen sää
Huonoa. Noin 10 vuoden täyspäivätyön lakimiehenä, nyt työt loppuivat joukko-irtisamisen myötä, kun olin koe-ajalla uudelle paikkapakkunnalle juuri muuttaessa ja suuri asuntolaina pakissa. Ja kallis keittiöremppa tilattuna.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa. Noin 10 vuoden täyspäivätyön lakimiehenä, nyt työt loppuivat joukko-irtisamisen myötä, kun olin koe-ajalla uudelle paikkapakkunnalle juuri muuttaessa ja suuri asuntolaina pakissa. Ja kallis keittiöremppa tilattuna.
Ounou!!! Siis tuollakin alalla menee huonosti :( Jotenkin oon aina ajatellut, että vaikka yhteiskunnassa menisi miten tahansa, lääkäreillä ja juristeilla tulee olemaan töitä.
Tänään oli työpäivä. Tai siis tein pari tuntia hommia. En tiedä, oisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun multa tiimipalaverissa kysyttiin, olinko jo ilmolittautunut yhteen kurssiin. Siis kurssiin, jonka osaamista tarvitaan 2027. Vastasin, että en ole, koska mä en ole vuonna 2027 enää töissäkään vaan jo eläekkeellä. Että käyköön kursseilla ne, jotka ovat silloin vielä töissä. Jotenkin tuntuu, että mitä lähemmäs mun lähtöni työelämästä tulee, sitä vähemmän meillä töissä uskotaan siihen, että ihan oikeasti jäisin eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. Pitänee ottaa jossain vaiheessa toimitusjohtajan kanssa puheeksi, että mä saatan lähteä jo vuotta aikaisemmin eli ensi syksynä.
Muuten ihan kiva päivä. Kohta vielä koiran kanssa iltalenkille.
Hei taas. Palasin illalla vanhalta äidiltäni joka harhaili rappukäytävällä ja joutui sairaalaan. Tuotiin tiistaina kotiin, kysyin mistäs sinä tulet, vastasi että lomalta. Nyt on ovihälytin ja mummo kotona samanlaisena kun ennen sairaalareissun. Loppuviikko ystävien kanssa kahvitellen. Keitän munat ja teen munavoin karjalanpiirakoille huomiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä itse ilkimys, joka täällä kirjoittelet tekeytymällä toiseksi henkilöksi, mahtaa sua siellä yksikses naurattaa 🥱 yritä keksiä itelles muuta viihdytystä.
Uskon ehkä, että kyseessä joku sekaannus. En jaksa nyt välittää siitä. Pääasia, että meillä nyt kaikki ihan ok. Terveisin Pitkis.
Sekaannus oli, luulin että oli minulle kun äiti asiasta oli kyse, laitoin just kuulumiseni ja kävin näitä sillä aikaa tulleita viestejä lukemaan kun huomasin erehdyksen. N 65v.
Tekisi mieli itkeä, kun mulla ei ole ketään ketä rakastaa. Ostin perjantaille elokuvalipun Heart Eyes näytökseen. Ystävänpäivä kampanja silloin on, mutta yksin menen, kun ketään ei ole.
Tekisi mieli tehdä jotain, mutta yksikseen kaikki tekeminen on hankalaa. Tänään oli niin musertavan tylsä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä itse ilkimys, joka täällä kirjoittelet tekeytymällä toiseksi henkilöksi, mahtaa sua siellä yksikses naurattaa 🥱 yritä keksiä itelles muuta viihdytystä.
Uskon ehkä, että kyseessä joku sekaannus. En jaksa nyt välittää siitä. Pääasia, että meillä nyt kaikki ihan ok. Terveisin Pitkis.
Sekaannus oli, luulin että oli minulle kun äiti asiasta oli kyse, laitoin just kuulumiseni ja kävin näitä sillä aikaa tulleita viestejä lukemaan kun huomasin erehdyksen. N 65v.
Arvelinkin niin ja tämä ok.
Tänään on ollut kyllä surullinen päivä. Aamulla fiilis, että taas tätä samaa ja samanlainen päivä taas kerran. Ei olo paljon päivälenkillä parantunut. Niitäkin maisemia on tullut katseltua jo varmasti satoja kertoja. Silti on pakko pakottautua ulos, kun ei se olo täällä sisällä istuessa parane.
Äitiäni on yllättävän vaikeaa motivoida kävelemään. Ymmärrän kivut, mutta samalla ei liikkumattomuus asiaa paranna. Äitini isällä oli myös reuma (selkäranka) ja oikeastaan melko paha sellainen. Selkä väärässä jo nuorempana. Ei käynyt hoidoissa tms ja pääsi pahaksi. Toki silloin hoito nyt oli mitä oli. Reumaparantoloita oli silti, mutta ei hän niissä viihtynyt. Pari kertaa kuulemma oli vaan. Silti oikeastaan vaan kävelyllä piti itsensä melko hyvässä kunnossa ja oli kävelevä loppuun saakka. Se oli jo melkoinen ihme. Isovanhempani kävelivät paljon. Liikkuvaisia vielä yli 80-vuotiaina. Näin yritän ehkä äitiäni muistuttaa, että hän myös liikkuisi kaikesta huolimatta.
Huomenna pitäisi mennä kauppaan. En välitä lakoista, mutta kuitenkin kaapit on jo niin tyhjät, että jos tulee tietyissä tuotteissa katkoksia niin mielelläni käyn nyt kaupassa. Rahat ihan loppu joten pitää laskea summaa, ettei jää kassalle.
Rahamenoihin liittyen hampaani pitäisi jollakin ihmeellä saada laitatettua kuntoon. Samoin tämän kämpän vanha kiuas meni sanoi sopimuksen irti vähän aikaa sitten. Harvoin ja säästäen sitä lämmitin. Eipä auttanut. Yhtenä iltana pidin sitä päällä pitkään ja sitten saunaan mennessä oli kumman viileää. Kun käteni kiukaan yläpuolelle pistin niin aivan haaleat kivet. Ajankohtana ikävä ja en voi nyt ostaa uutta.
Muuten tälläistä kirjoittelua, kun eipä tämäkään päivä jää mitenkään mieleen sen enempää. Illalla tosin parempi fiilis, kun kävelin metsätiellä mikä kulkee osittain suo alueen läpi. Kaunis kuutamo ja venuskin näkyi. Se hieman piristi. Näin myös ilmeisesti ilveksen jäljet. Niitä jälkiä on joskus näkynyt paljonkin.
Äitini kanssa hieman raskasta taas. Hän ei tavallaan ole kiinnostunut asioistani juurikaan. Keskittyy itseensä ja harvoin kysyy mitä kuuluu. Samalla häntä ei kiinnosta oikein mikään ilkeästi sanoen. Moni varmasti kuitenkin elää niin, että pysyy ns ajantasalla. Huomaan sen kun luen täälläkin monien viestejä ja melko aktiivista elämää näkyy monilla olevan. Oma elämäni on mitä on ja tylsää monesti, mutta kyllä minua silti kiinnostaa asiat.Viime aikoina olen miettinyt, että olisi kiva päästä joskus vaellukselle Lappiin. Jaksaisin kuitenkin kävellä pitkään. Toisaalta tuskin yksin lähtisin mihinkään kauemmas ja se rajoittaa.
Äidistäni vielä mietin, koska hän on kysynyt jotain minulta joka on tavallaan liittynyt johonkin harrastukseeni tai kiinnostuksen kohteeseeni. Ehkä joskus vuosia sitten, kun kerroin seuraavani erään rekkakuskin videoita youtubessa. Silloin hän aina välillä kysyi olenko taas katsonut niitä ja missä maassa hän oli käynyt. Se jäi mieleen ja onhan siitäkin nyt monia vuosia. Tämä ehkä kertoo omaa tarinaansa ja eipä meillä tämä "keskustelukulttuuri" ole koko perheessä ollut mitään mainitsemisen arvoista. Ehkä yksi syy jo lapsuudessa siihen, että tuli autossa sitä radiota kuunneltua tarkasti. Hiljaisuus läsnä muuten.
Tuo rekkakuski muuten jonka mainitsin "katosi" youtubesta täysin sitten myöhemmin. Koko kanava poistui. Joskus mietin sitäkin ja kiva niitä videoita oli katsella. Pitkästi taas lähtökohtiin nähden, kun mietin että mitä kirjoitan päivästä josta ei jää mitään mieleen. Samalla mietin sitäkin, että kuka näitäkin viestejä edes jaksaa lukea. En tiedä jaksaisinko itsekään jos suoraan sanon. Siinä mielessä ymmärrän kritiikin ja kirjoittelu ehkä itselle keino puhua edes jotain päivän aikana.
Olen ollut innoissani yhdestä tosi kivasta projektista! Toivon että sen suhteen kaikki menee hyvin!
Yksi ala-aste ikäinen tyttö oli tänään innoissaan tarot korteista ja esitteli niitä minulle. Halusi ennustaa ja tietysti suostuin, hän kun oli niin intona mukana jutussa. Hän kysyi, että onko minulla mitään kysyttävää ja niinpä kysyin, miten projektini tulee menemään. Ja kaikki kortit näyttivät innostusta, menestystä ja sujuvaa etenemistä. Vaikken niihin niin uskokaan, niin tuntuihan se ajatus hyvältä, että jospa kaikki tosiaan menisikin hyvin. Olisihan se aivan ihana juttu.
Haaveissa on hyvä elää...
Hyvää yötä!
Hei, Pitkis ja muutkin, onko tuttu teille Ali Leiniön youtube-kanava? Hän tubettaa retkeilyä ja vaellusta, mukavia ja rauhallista reissuja luonnossa. On suosittuja nää hänen tekemänsä videot.
Minusta yksinäisyys on tällä hetkellä ok. Toki jokin aika sitten olin toista mieltä. Tapailin ihmistä tovin, mutta huomasin myös pitkän yksinäisyyden tehneen tehtävänsä minussa. Oikeastaan yhdessä ollessa en kuullut enää omaa ajatustani ja minun oli jatkuvasti todisteltava, että on ikävä kun olimme erossa, vaikka rehellisesti jälkeen päin sanottuna huokaisin aina helpotuksesta ,kun tapailukumppani lähti kotiinsa. Lisäksi suhde muuttui kontrolliksi. Olin jatkuvan viestitykityksen kohteena. Minuun myös kaadettiin aikaisemmat pettymykset ihmissuhteissaan. Purki käsittelemättömät juttunsa, kuin minä olisin edellisten kumppanien petokset tehnyt. Näin tuntui ,että kannan jonkun muun taakkaa.
Tuli näin mieleen, kun ihmiset kokevat yksinäisyyden niin eri tavoin. Ymmärrän myös miten musertava tunne se voi olla. Yläasteikäisenä olin hyvinkin yksinäinen, nuorena se tuntui todella surkealta.
Tällaisissa mietteissä olen tänään ollut, muistellut.
Huomenna aamupävällä pitää mennä labraan kolesteroliverikokeeseen. Mitähän sitä tänään söisi, että arvo näyttää todenmukaiselta. Sain lääkkeet jo, mutta olen jättänyt suklaan, juuston jne pois ja syönyt Alentajaa kolme kuukautta. Yritän vielä ilman lääkkeitä olla. Kun on neurologisia oireita jo ennestään, ja huimaa liika lääkemäärä jo nyt. HDL 2.17 ja LDL 4.0 eli 5.7 kokonaiskolesteroli.
Mites muilla?
Pitkis
Minä ainakin tykkään sun kirjoituksista, oon ennenkin kehaissut sinun sujuvaa tyyliäsi kirjoittaa. Ja jos tykkäät kirjoitella, tilannehan on win win. Mites opiskelu sujuu? Nyt varmaan pääset keskittymään siihenkin paremmin, kun äitisi tilanne selkiytyi. Äitihän on varmaan sairaslomalla, vai kuinka?
Ja kadehdin sinua noista pitkistä kävelyistä. En saa itseäni liikkeelle tarpeeksi. Liukasta on edelleen. Autolla luistelin sivuluisua yks päivä, kyllä pelotti. Hiljainen oli vauhti ja niin vaan jäiset urat aiheutti luisun, kun ohitin pyöräilijää. Onneksi pysyin tiellä kuitenkin
Toiveikasta torstaita ja onnellista Ystävänpäivää huomiselle kaikille tasapuolisesti
N64
Vierailija kirjoitti:
Hei, Pitkis ja muutkin, onko tuttu teille Ali Leiniön youtube-kanava? Hän tubettaa retkeilyä ja vaellusta, mukavia ja rauhallista reissuja luonnossa. On suosittuja nää hänen tekemänsä videot.
Eipä oo tuttu, katselen pääasiassa musiikkivideoita, harvemmin niitäkään.
Ärsyttää työelämässä palkkioiden jne. jutut. Olivat ne sitten rekrytointipalkkioita tai lisäkaupasta tulevia palkkioita.
Työnantaja keksi nyt palkitsemisohjelman ja tietenkään sitä ei sovelleta takautuvasti.. ja minä sain taloon sisälle erittäin pätevän kaverin jokin aika sitten. Mitään muuta en saanu ku lämmintä kättä.
Miksei työnantaja muista meitä jo vuosia talossa olleita.. ärsyttää niin paljon että tekisi mieli vaihtaa työnantajaa, kaksikin tiedossa kenen kirjoille kyllä pääsisi.. mutta kun ei tiedä meneekö sit ojasta allikkoon..
Turhia päiviä tälläiset. Niin turhia ovat.