Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3421/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin aamupäivällä viimeistelemään Peltopolkuni reunoja. Annoin sille tuon nimen, kun se nyt on valmis. Katkoin sellaisia koivun- ja lepänoksia pois jotka liikaa kurkottelivat polun puolelle. Nyt sitä pitkin voi liikkua ilman että oksat hipovat liian läheltä. Polku on ollut työn alla keväästä saakka, lähinnä aluskasvillisuutta olen poistanut, ja myös pieniä puunalkuja joitten poistamiseen ei tarvitse sahaa.

Vein työkaluni talolle ja päätin lähteä poimimaan polun loppupään alueella kypsyneet mansikat. Hain keruuastian ja palasin taas rakkaalle polulleni. Oli hieno tunne kävellä sitä myöten ilman työkalua tai konetta. Näkymä joka avautui polulle astuessani oli juuri se joka oli siintänyt mielessäni aluetta raivatessa. Visioni oli toteutunut.

Pellon toisella reunalla tulin mansikkapaikalleni. Punaiset marjat tervehtivät minua hyvillään, kun vihdoin olin tullut niitä poimimaan.

Vierailija
3422/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakuloa 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täälläkin..

Vierailija
3424/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatestin tein. Plussaa tuli. Harmittaa, kun tapasin poikiani eilen ja heistä toinen matkustaa huomenna Italiaan ja toinen lähti Norjaan.

Ilmoitin heille. Toivon ettei tauti tartu.

Tämä. Monet luulee, että corona on häipynyt keskuudestamme... EI OLE, sairaalassa on kymmenittäin potilaita, testaukset jääneet vähemmälle.

Peskää käsiänne, muistakaa käsidesi

Vierailija
3425/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuossa kysyttiin sitä. Eikä siinä lukenut että siihen ei saa vastata erilailla.

No. Yleensä osallistutaan ketjuun, missä on saman suuntaista kommentoitavaa...

Muut voi ohittaa ihan sujuvasti, eikö???🤔

Vierailija
3426/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kuuluu oikein hyvää. Olen seitenvitonen mummeli . Lykkäsin ruohonleikkurilla tunnin ajan pihanurmikkoa aina välillä istuksellen ja järveä ihaillen sekä vettä hörppien.

Päälle nautiskelin kahvi kera  pullan ja nyt lötkötän sohvalla tabletti mahan päällä ja näpyttelen teille.

Sitä enne jo olimme nettiyhteydessä tyttäreni kanssa , asuu Saksassa. On tää niin leppoisaa ja mukavaa tämä elämä. Luonto puhdas ja kaunis eikä ikinä kolota mistään. Iloisiin kuulumisiin!

Vierailija
3427/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksen päivä! Tänne talolle poikkesi ihminen, jota en ole nähnyt moneen kymmeneen vuoteen!!

Olin saunatuvalla, ovi auki, en kuullut auton tuloa pihaan. Sitten kuulin kun minua huudeltiin, ja menin kuistille.

Serkkuni! Hän oli tullut katsomaan entistä Mummolaa. Halattiin ja juteltiin, olisin vienyt hänet tuvalle ja tarjonnut jotakin, hän sanoi ettei ehdi, on jatkettava matkaa.

Kerroin että haluaisin muuttaa kaupunkiin, mutta muuton järjestäminen tuntuu ylivaikealta. Hän kannusti minua kaikin tavoin, että saisin sen järjestettyä. Valoi minuun uskoa.

Halattiin hyvästiksi. Vielä pois kävellessään pysähtyi ja luetteli asiat mitkä minun pitää muistaa, että jaksan toteuttaa muuton. 

Varmaan kaikki jo tiedätte, että uskon ihmisenkeleihin. Enkeli vieraili serkkuni muotoon pukeutuneena. Lähetetty muistuttamaan minua, että minun on toteutettava haaveeni, uskottava itseeni, jaksettava toimia, uskallettava uskoa että muutto on mahdollinen.

Lupasin hänelle että laitan huomenna asian vireille. Minua autetaan jostakin ylhäältä nyt. En petä lupaustani. 

Vierailija
3428/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin eilen illalla parin viikon lomareissulta. Nukuin pitkään ja olin herätessä ihan hyvällä tuulella, koska loma jatkuu vielä. Kävin työkavereiden kanssa kahvilla.

Kävin torilla ja kaupassa ja valmistauduin laittamaan hyvää, terveellistä ruokaa, ja pyykkäämään ja siivoamaan. Sitten tuli huonoja uutisia läheisiltä ja itkin pitkään lohduttomasti. Nyt keräilen itseni ja jatkan siivousta ym. 

Vierailija
3429/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa kuuluu. Ahdistaa moni asia. 

Voi voi, onko sinulla mitään tekemistä, mikä fyysisesti rasittaisi. Katsoin Korpimuijan uusin youtuben, siinä perin hyvin selitti mistä meidän itsekunkin ahdistus johtuu. 

Vierailija
3430/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Nikkarista tuli mieleen: hän kertoi kerran haastattelussa, että kun hän aikoinaan muutti pohjoisesta etelään, kaikki tavarat mahtuivat auton takakonttiin. Kun hän sitten iäkkäänä muutti takaisin, piti ottaa pakettiauto. Niin vähän oli omaisuus kasvanut. Hieno näyttelijä.

Vierailija
3431/24139 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin katsoa tässä iltasella Kummisedän tv:stä, mutta se on alkanut aikaisemmin mitä piti!!!!

Miten subilta voi katsoa mitään, jos ne alkaa ennenaikaisesti?

Tylsä päivä muutenkin ollut.

Vierailija
3432/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin mieleeni sellaista moodia joka mahdollistaisi myönteisen suhtautumisen vaikeaan asiaan. En halua hermoilla enkä huokailla, vaan ottaa asian sellaisenaan vastaan kuin se nyt ilmenee. Haluan hyväksyä itsenikin tällaisena: Olen nolo järjestämään, olen nolo digi-asioissa, en rakasta netissä surffailua, sivustoja on liikaa, infoa liikaa, uusia asioita liikaa, plaa plaa plaa. Kaikki tämä ja paljon muuta. Uskon että pärjään, tuhannet ihmiset ovat olleet samassa tilanteessa ja saaneet asiansa järjestettyä. Eräs opettaja (jota seuraan netissä) kehottaa ottamaan elämän haasteet vastaan uteliaisuudella: ''jännä nähdä minkälaista tämä on ja mitä tästä tulee'' -asenteella. 

Kaikille hyvää tätä päivää, tätä hetkeä! Onnistumisia ja ilon aiheita, selviytymistä kaikenlaisissa tilanteissa ja asioissa.

Vierailija
3433/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin aamupäivällä viimeistelemään Peltopolkuni reunoja. Annoin sille tuon nimen, kun se nyt on valmis. Katkoin sellaisia koivun- ja lepänoksia pois jotka liikaa kurkottelivat polun puolelle. Nyt sitä pitkin voi liikkua ilman että oksat hipovat liian läheltä. Polku on ollut työn alla keväästä saakka, lähinnä aluskasvillisuutta olen poistanut, ja myös pieniä puunalkuja joitten poistamiseen ei tarvitse sahaa.

Vein työkaluni talolle ja päätin lähteä poimimaan polun loppupään alueella kypsyneet mansikat. Hain keruuastian ja palasin taas rakkaalle polulleni. Oli hieno tunne kävellä sitä myöten ilman työkalua tai konetta. Näkymä joka avautui polulle astuessani oli juuri se joka oli siintänyt mielessäni aluetta raivatessa. Visioni oli toteutunut.

Pellon toisella reunalla tulin mansikkapaikalleni. Punaiset marjat tervehtivät minua hyvillään, kun vihdoin olin tullut niitä poimimaan.

Ihanan ihana viesti... pääsin polkusi tunnelmaan, kun niin laajasti kuvasit...

Voimia Teille, ketä ahdistaa🤔

Pikaista toipumista sairastuneille

Ahkerointia mökkiläisille, sopivissa määrin. Halon hakkuu ja saunanlämmitys kuuluu puuhiin ja sit laiturilla istuskelu, kalastus, verkkokeinussa löhöily, hidastelu...

Antoisia elokuvahetkiä

Mukavia mustikkaretkiä

Ruokaa herkullista

Unta rauhallista

Tässäpä toivotuksia tiistaille😉

N63

Vierailija
3434/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin juuri asuntonäytöstä äsken, menen huomenna klo 13 asuntonäytölle entiseen asuinkaupunkiini. 

PITÄKÄÄ PEUKKUJA!

t. Kartanon Herttuatar 

Vierailija
3435/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Varmaan kaikki jo tiedätte, että uskon ihmisenkeleihin. Enkeli vieraili serkkuni muotoon pukeutuneena. Lähetetty muistuttamaan minua, että minun on toteutettava haaveeni, uskottava itseeni, jaksettava toimia, uskallettava uskoa että muutto on mahdollinen.

Lupasin hänelle että laitan huomenna asian vireille. Minua autetaan jostakin ylhäältä nyt. En petä lupaustani.''

Noin siis kirjoitin eilen. Huomenna olen menossa asuntonäytölle. Lupaus pidetty!

Vierailija
3436/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Varmaan kaikki jo tiedätte, että uskon ihmisenkeleihin. Enkeli vieraili serkkuni muotoon pukeutuneena. Lähetetty muistuttamaan minua, että minun on toteutettava haaveeni, uskottava itseeni, jaksettava toimia, uskallettava uskoa että muutto on mahdollinen.

Lupasin hänelle että laitan huomenna asian vireille. Minua autetaan jostakin ylhäältä nyt. En petä lupaustani.''

Noin siis kirjoitin eilen. Huomenna olen menossa asuntonäytölle. Lupaus pidetty!

Hyvä sinä 🙂

Vierailija
3437/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä olen, päiväkahvit valumassa ja kuuntelen Järviradioo. Jossain vaiheessa alettava ruuanlaittoon. Meinasin tehdä itse jauhelihasta kebakoita jotka grillaan ja sitten vaan uudet potut keitän ja teen tzazikia. (Apua, kirjoitetaanko se edes noin 😅 )

Jos illalla ei tulisi hirveä vesisade niin voisin käydä mato-ongella. Saas nähdä.

Mukavaa tiistaita kaikille!

Vierailija
3438/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinosin polttopuita ja kävin kirjastossa.Olisi taas hyvää lukemista.Kotitöitä.

Vierailija
3439/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu sinulle. Aivan tässä liikutuin 🌸

Vierailija
3440/24139 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinosin polttopuita ja kävin kirjastossa.Olisi taas hyvää lukemista.Kotitöitä.

Pinoaminen ja halkojen/klapien teko on niiiiiin palkitsevaa, näkee kättensä työn jäljen ja työ palkitaan lämmittäessä tai saunoessa yms

Yksi tuttini valokuvasi puupinoja ympäri Suomenmaan, loistavia kuvia...

Terveiset Matille

Ketju on lukittu.