Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21456)

Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin innostuin eilen neulomaan ja nyt sorminivelet huutaa hoosiannaa :D Mutta joo, kivaa puuhaa vaikka telkkaria katsellessa. Joskus nuorena aloitin neulomisen jo tammikuussa. Villapaitoja, villatakkeja, villasukkia, lapasia, kaulahuiveja ja pipoja, jotka sitten annoin joululahjaksi. Nyt neulon mieluiten vaan villasukkia ja lapasia, koska se neule on kuitenkin kevyempi kuin esim villapaidat. Ei väsy rannenivelet niin helposti. 

Vierailija
21442/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sukkaimmeiset, millaista kantapäätä käytätte? Mullon yhdistelmä ranskalaisesta ja vahvistetusta kantapäästä, tykkään siitä mallista.

Olen aina tehnyt vahvistetun kantapään, mutta pitäisikin joskus kokeilla tuota vahvistettua ranskalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21443/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siinä mielessä, että on ollut niin hyvä fiilis nyt pitkän aikaa. Väsynyt vähän olen, mutta muuten tuntuu, että elämäni on nyt ihan rauhallista ja hyvää, eikä stressiä tuottavia asioita ole nyt juurikaan. Tai jos asiaa katsotaan niin toinen essee pitäisi nyt viikossa taas kirjoittaa, kun nämä menivät nyt päällekäin kurssien suhteen, mutta kai selviän siitäkin.

Muuten jos mietitään esim ostoksia yms niin sen taimituhlaamisen lisäksi budjettini pysyy hyvin kasassa. Ruoan kanssa olen tosi hyvä säästämään ja syön pitkään samoja ruokia ja pakastan loput näin se menee monesti siihen, että vain pari kertaa kuussa käyn kaupassa.

Joulusta moni kirjoitti ja kyllä minäkin mielelläni lähtisin kotoa pois jouluksi. Äitini kanssa varmaan mentäisiin jonnekin, mutta ei meidän tilanne anna myöten ja tuollaiset matkat sitten olisivat meille vaan "turhuutta" eli aivan liiallista tuhlaamista jos jotenkin summa saataisiin kasaan. Kotimaan matkailu on myös joulun aikaan kallista ja ulkomaille, vaikka joskus toivoisin pääseväni niin en minäkään silti tonneja matkoihin laittaisi, vaikka rahaa olisikin. Tuo, kun on jo monien kuukauden palkka ja enemmänkin 

Eppu Normaalia kuuntelin radiosta ollessani lapsi joskus 90-luvun ja 2000-luvun vaihteessa. Pidin niistä sanoista monessa biisissä. Tuli tämäkin mieleen muiden viesteistä. 

Vierailija
21444/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä  niin äitini parempi tilanne ja kipujen poistuminen lähes kokonaan jos miettii tilannetta esim syyskuussa on ollut minulle todella mukava asia ja sen merkitys minulle on hyvin suuri. Joku ei ehkä tykkää, että kirjoitan tästä, mutta mainitsen sen, kun olen todella iloinen tästä, että viimein ehkä parempaa. Toisaalta ymmärrän, että tilanne voi muuttua, mutta toivon, että tilanne pysyisi nyt parempana.

Isäni ei ole kysellyt äitini kunnosta oikeastaan mitään ja kun käytiin sielläpäin noin kuukausi sitten niin ihmetteli vaan, eikö äitini jalka parane. Ei oikeastaan ymmärrä sitä, ettei nivelrikko ikinä parane. Äidilleni tietysti ikävää kuunnella niitä puheita ja minua rasittavaa taas.

Näin siinä mielessä hyvä, että tässäkin asiassa voin kirjoittaa nyt jotain hyvää, kun minä tavallaan aina mietin äitini asioita myös ja oikeastaan harmittelen tässä, että miksi en sanonut, että pyytäisi cartexania jo aiemmin. Puhuttiin kyllä siitä, mutta se jäi muiden lääkkeiden yms asioiden myötä kysymättä lääkäriltä, kun kukaan heistä ei itse sitä tarjonnut.

Samalla tämänkin kaiken asian kanssa on vielä ongelmansa. Äitini syö muitakin lääkkeitä tähän kaikkeen jotka juuri niitä haitallisia mistä joku kirjoittikin. Jos tulehdusarvot nousevat niin niistä lääkkeistä ei meinata päästä eroon ja pitäisi päästä, kun haitallisia ovat pidemmässä käytössä varsinkin. Näin toivon todella, että pysyisi tilanne hallinnassa ja saataisiin lääkkeitä vähennettyä. Sen näkee sitten myöhemmin. 

Vierailija
21445/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä  niin äitini parempi tilanne ja kipujen poistuminen lähes kokonaan jos miettii tilannetta esim syyskuussa on ollut minulle todella mukava asia ja sen merkitys minulle on hyvin suuri. Joku ei ehkä tykkää, että kirjoitan tästä, mutta mainitsen sen, kun olen todella iloinen tästä, että viimein ehkä parempaa. Toisaalta ymmärrän, että tilanne voi muuttua, mutta toivon, että tilanne pysyisi nyt parempana.

Isäni ei ole kysellyt äitini kunnosta oikeastaan mitään ja kun käytiin sielläpäin noin kuukausi sitten niin ihmetteli vaan, eikö äitini jalka parane. Ei oikeastaan ymmärrä sitä, ettei nivelrikko ikinä parane. Äidilleni tietysti ikävää kuunnella niitä puheita ja minua rasittavaa taas.

Näin siinä mielessä hyvä, että tässäkin asiassa voin kirjoittaa nyt jotain hyvää, kun minä tavallaan aina mietin äitini asioita myös ja oikeastaan harmittelen tässä, että miksi en sanonut, että pyytäisi cartexania

Lämpimästi kirjoitat äidistäsi. Isäsi on tommonen mörökölli, asiansa pyörivät oman navan ympärillä. Näin olen kirjoituksistasi ymmärtänyt. Ja varmaankaan ei tilanne kohdallaan muutu, pahoin pelkään. Hältä puuttu joku empatiageeni, joka tavallisesti jokaisella on. Siis melkein jokaisella :). En osaa ostoksiasi moittia, kun itselläkin on piha ja puutarha lähellä sydäntä. Ilahduttaa niin nuo kukat, pensaat puutarhassa. Siskolta sain vielä narsissinsipuleita, ne tarttis istuttaa. Muuten on puutarha valmis talveen. Ja tulevaan kevääseen.

Jokos sulla on kaikki ostot istutettu? Toivotaan leppeää talvea, että menestyvät. Lumi ei haittaa, päinvastoin. Ne jääkelit, vesisateet, kovat pakkaset on surma taimille ja nurmikolle.

Vierailija
21446/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän hekotukset sai aikaan elokuva Siivoton juttu. Maha ihan kipeä nauramisesta, vaikka jo moneen kertaan olen filmin aiemmin katsonut. Tuo lentokoneen penkkien pesu on ajankohtainen, miten osuikin kohdalleen. Ja mistä sen näkee, että nämä ikkunat on pesty? - Laskusta.

Suosittelen, ken ei ole tuota huumorifilmiä nähnyt.

Vierailija
21447/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sukkaimmeiset, millaista kantapäätä käytätte? Mullon yhdistelmä ranskalaisesta ja vahvistetusta kantapäästä, tykkään siitä mallista.

Ranskalainen sopii omaan jalkaan, käytän ristiin vahvistettua kantapäätä sen näyttävyyden vuoksi. Tomaattikantapää myös tehty, en tee toiste. Strong heel olisi kiva opetella myös.

Vierailija
21448/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vahvistetun kantapään teen yleensä, sukkia saa kutoa onneksi kun niitä pieniä jalkoja riittää meillä.

Vierailija
21449/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen olo niin kun aina, ei ole ketään.

Vierailija
21450/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lämpimästi kirjoitat äidistäsi. Isäsi on tommonen mörökölli, asiansa pyörivät oman navan ympärillä. Näin olen kirjoituksistasi ymmärtänyt. Ja varmaankaan ei tilanne kohdallaan muutu, pahoin pelkään. Hältä puuttu joku empatiageeni, joka tavallisesti jokaisella on. Siis melkein jokaisella :). En osaa ostoksiasi moittia, kun itselläkin on piha ja puutarha lähellä sydäntä. Ilahduttaa niin nuo kukat, pensaat puutarhassa. Siskolta sain vielä narsissinsipuleita, ne tarttis istuttaa. Muuten on puutarha valmis talveen. Ja tulevaan kevääseen.

Jokos sulla on kaikki ostot istutettu? Toivotaan leppeää talvea, että menestyvät. Lumi ei haittaa, päinvastoin. Ne jääkelit, vesisateet, kovat pakkaset on surma taimille ja nurmikolle"

Kyllähän minäkin välillä äidistäni valitan. Täytyy se myöntää, mutta tässäkin asiassa huomaa sen, että kun hän voi nyt paremmin niin jaksaa enemmän kuunnella minunkin asioitani. Näin kyllä nuo kivut yms heijastuvat kaikkeen. Hän on kuitenkin minulle tärkeä. 

Isäni ei oikein osaa miettiä puheitaan. Voi soittaa äidilleni ja valittaa flunssastaan, mutta ei osaa kysyä miten äitini pärjää. Tai valittaa kuinka vähän hänellä on rahaa ja äidilläni on paljon vähemmän, mutta ei mieti sitä. Viimeksi, kun oltiin käymässä niin oli kyllä melko ikävällä päällä ja istua möllötti vaan. Joskus naurattaakin se kaikki, mutta nyt kun hammaslääkärin vuoksi tulee uusintareissu nyt isäni luo yöksi  niin ei kovin naurata jos miettii viime käyntiä.

Taimet on kaikki nyt istutettu ja vielä tolppia hommasin lisää ja näin kiinnitän puita paremmin. En oikeastaan enää jaksaisi kaivaa. Vähän olen väsynyt siihen. Toisaalta käsien lihakset kasvaneet, kun olen niin paljon kaivanut.

Toivon itsekin ns kunnon talvea ja lunta monien asioiden vuoksi. Taimille parempi asia ja taas liikkumisen ja ajamisen kannalta parempi asia kuin liukkaus. Tosin rajansa lumen tulossakin ja lumitöitä itsellä edessä. Kevät talvella 2024 olin hieman vaikeuksissa lumen tulon suhteen. Muistan sen ja näin lumen tulossakin rajansa toki. 

Vierailija
21451/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen sopii omaan jalkaan, käytän ristiin vahvistettua kantapäätä sen näyttävyyden vuoksi. Tomaattikantapää myös tehty, en tee toiste. Strong heel olisi kiva opetella myös.

Ristiin vahvistettu näyttää minust tosi nätiltä, varsinkin yksivärisissä sukissa. Hassua, kun viime talvena aloitin sukan kutomisen vuosien tauon jälkeen, kesätauko ja kun syksyllä aloitin uudestaan, pääni oli kuin tabula rasa. Ei mitään käsitystä, miten vahvistettu ranskalainen menikään. Ohjeen vilkaistuani hokasin taas.

Joskus joulusukkasiin kudon vahvistettua koko jalkapohjan verran. Tulee vähän kuin töppöset, ei sovi saappaisiin, mutta kestää kulutusta. Puuhelmet tai kulkuset sukan varteen ja jouluväriä langaksi. Voila :)

Vierailija
21452/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen olo niin kun aina, ei ole ketään.

Voit ainakin kirjoittaa tänne. On muitakin ketjuja. On paljon yksinäisiä, jotka kaipaavat seuraa. 

Yhdessä ketjussa oli itsensä kehumisen ohje. Vanha mummeli kysyi: Miten minä ryppyinen mummo voisin muka peilikuvaani kehua? Vastaus: Oletpa elänyt vanhaksi, moni ei elä. Onpa sinulla paljon toimivia elimiä. Rypyt osoittavat, että olet monenlaista ehtinyt kokea...

Aika hyvä ohje minusta. On vaikea kuvitella, ettei jollain olisi joku asia kohdallaan.

Vierailija
21453/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 6Ov synttäreillä, oli todella ihanat kinkku- ja katkarapu voileipäkakut ja täytekkku, nam nam. 

Vierailija
21454/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, onni myötä

Vierailija
21455/21456 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa touhuttua taas paljon pihalla. Kaadoin vanhan puolilahon pihlajan akkusahalla (oli ensimmäinen kaatamani puu) mies antoi vieressä ohjeita. Juotiin pihatöiden päälle kahvit mökin verannalla ihaillen nuotion tulta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää. Tänään tuli tieto, että ei ens vaan seuraavalla viikolla tullaan tekemään ikkunarempan tarkistuksia. Ei siinä mitään, hyvä kun tulevat, mutta siis taas pitää istua ties kuinka monta päivää odottelemassa, että milloin ne tulee. Mun koira kun ei päästä niitä sisään, jos en ole kotona. Lisäksi tuli vihdoin tieto ilmanvaihtojärjestelmän remontinsa. Infotilaisuus on tosin vasta marraskuun alussa, mutta ainakin tulee sitten jotain tietoa, kuinka kauan per asunto se homma kestää. Siitä tiedosta pystyn sitten laskemaan, milloin tulevat meille. Mun asunto kun on järjestyksessä 50. asunto. Toivon, että ei tulisi ennen joulua, koska se on selvää, että kun siinä rempassa mun kylppäri menee paskaksi, niin jouluun mennessä sitä ei ehditä korjata. On mulla toinenkin kylppäri, mutta en haluaisi pitää kissan käymälää jouluna keittiössä :D  Joskus myöhemmin vielä käykin, kun voin vaikka woltata tai käydä ravintolassa syömässä, mutta ei mielellään just jouluna. 

Muuten ihan hyvä päivä. Koiran kanssa ulkoilua, vähän kotitöitä, siskoni kanssa pitkä puhelu puhelimessa, ystävien kanssa viestittelyä. 

Hyvää yötä!