Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21460)

Vierailija
21421/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tästä nyt tule tylsä ketju, kun on niin rauhallista...? Voi tietenkin sanoa, että mukavan rauhallista. Ei aina meinannut pysyä kärryillä. Oli enemmän säpinää kuin Helsingin kaduilla. Ehkä tuo vänkääminen väsytti itsekutakin.

Täällä vietän sadepäivää tai saepäivä se on meilläkin. Tuli kyllä mieleen kysyä, että haluatko ostaa konsonantin. Käet taskussa ja veet silimissä.

Mietin, että ostaisinko liput Eppu Normaalin viimeiselle keikalle. Tuli aikoinaan Eppujen keikoilla hypättyä pitkin maakuntaa ja maatakin. Joskus vaan on käynyt niin, että liput on jääneet käyttämättä, jos ostaa ne melkein vuotta aiemmin. Katon vähän fiiliksen mukaan, pakko ei ole mennä.

Vähän nyt levottomia nämä mun ajatukseni. Kohta katson Ensitreffit alttarilla ja sitten illalla uuden jakson. Ihan vaan nyt aikani kuluksi.

Mukavaa torstaipäivää kaikille!

Mäkin kuuntelin Eppujen lopetuspäätöstä uutisista. Jotenki surullista ja haikeaa, kun he on ollu  a i n a. Siitäkin huomaa vuosien vierivän. On kyllä huippusanoituksia: mm Tahroja paperilla, Murheellisten laulujen maa. Jännä miten ne soi edelleen radiossa, sama Juicen musiikki. Pelle Miljoonan Moottoritie on kuuma. Muistan niin tarkkaan, kun vietettiin pikkujouluja ja huudatettiin c-kasetilta tota. Veli oli sen mulle äänittäny. Vuosi 1980.

Vierailija
21422/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurraa! Tilasin eilen viikon matkan Kap Verdelle all-inclusivella ja 5* hotelliin. Ei tarvii jäädä nyt  pottuuntumaan jouluhössötyksiin Suomessa. Vuosi vuodelta enemmän ärsyttää koko joulu.

Hieno reissu varmaankin. Mä olen pari joulua viettäny ulkomailla ja päätin, ettei ikinä enää. Olen iän myötä alkanut tykätä joulusta aina vaan enemmän. Ei hössötystä toki, mutta tunnelmaa ja hyvää ruokaa. Tänä vuonna suunnittelen joulupäivän aamukirkkoa, jäänytkin monta vuotta väliin.

Pihasauna tai ehkä savusauna aattona kynttilän valossa. Ulkolyhdyt, muutama lahja jaetaan miehen kanssa, hyvää ruokaa, luumurahkaa, suklaata. Hämäränhyssyä ja villasukkia. Hyvä kirja, joululaulut. Kivaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21423/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla jumppasin Sofian kanssa ja melkein heti sen jälkeen kävin pyöräilemässä.  Aika tuulinen reissu oli.

Oli luvannut sadetta kello 10:ksi, mutta alkoikin vasta iltapäivällä.

Tein ruoaksi caesar-broilerivuokaa keitettyjen perunoiden ja salaatin kaveriksi.

Mitään muuta "järkevää" en ole tänään sitten tehnytkään; menee se aika näköjään näinkin ihan hyvin:) 

Mietinnässä on mitä käsityötä seuraavaksi alkaisin  tekemään, eilen kokeilin yhtä virkkausjuttua.

Mukavaa torstain jatkoa!

Mulla kans iski neuloosi. Piti heti kokeilla uutta  joulusukkaa: punainen varsi, vähän sovelsin ohjetta. Ennen kantapään aloitusta kaksi kerrosta  puna-harmaa silmukka vuorotellen ja sit harmaalla jatkuu. Tuli tosi nätti tuo värin vaihdoskohta. Nyt mietin tuleeko harmaa sukkaosa vai vaihdanko samalla lailla punaiseen. Nää langat on ihania :)

Vierailija
21424/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä aiemmin kirjoitti virkkaamistaan auringonkukista?, muistankohan kukat oikein.

Mun tekis mieli virkata, oon ennen ollut käsityöihminen, mutta vuosikausiin en ole tehnyt oikeastaan mitään käsitöitä. Jotenkin elämä mennyt niin, sellainen vaihe ollut elämässä. Laitoin ompelukoneenkin kierrätykseen, en kyllä ompeluhommista ole tykännyt, kunhan nyt verhot olen saanut ommeltua. Nyt mulla taitaa olla kaikki virkkuukoukut hukassa... voisin virkata vaikka kukkia ja joulutonttuja.

Vierailija
21425/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä aiemmin kirjoitti virkkaamistaan auringonkukista?, muistankohan kukat oikein.

Mun tekis mieli virkata, oon ennen ollut käsityöihminen, mutta vuosikausiin en ole tehnyt oikeastaan mitään käsitöitä. Jotenkin elämä mennyt niin, sellainen vaihe ollut elämässä. Laitoin ompelukoneenkin kierrätykseen, en kyllä ompeluhommista ole tykännyt, kunhan nyt verhot olen saanut ommeltua. Nyt mulla taitaa olla kaikki virkkuukoukut hukassa... voisin virkata vaikka kukkia ja joulutonttuja.

Hei, oikein muistit.  Virkkasin juuri auringonkukkia ja tein niistä taulun.  Eilenkin kokeilin yhtä auringonkukkajuttua, kahvimukin aluseksi. Ohje oli englanninkielinen, joten vähän meni arvailuksi ja kuvasta katsomiseksi. Eikä siitä ihan sellainen tullut kuin kuvassa.  Pitäisi hankkia sopivaa puuvillalankaa ja yrittää tehdä uudestaan, niin jos siitä tulisi mieleinen. Yleensä neulon, mutta kiva on välillä virkatakin. Googlettamalla löytyy vaikka minkälaisia kukkia, mitä olisi kiva kokeilla tehdä.  Auringonkukka on yksi lempikukistani, siksi ne ohjeet kiinnostavat.  Kasvatan myös auringonkukkia omaksi iloksi. Tsemppiä sinulle virkkauksen aloittamiseen!

Vierailija
21426/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurraa! Tilasin eilen viikon matkan Kap Verdelle all-inclusivella ja 5* hotelliin. Ei tarvii jäädä nyt  pottuuntumaan jouluhössötyksiin Suomessa. Vuosi vuodelta enemmän ärsyttää koko joulu.

Hieno reissu varmaankin. Mä olen pari joulua viettäny ulkomailla ja päätin, ettei ikinä enää. Olen iän myötä alkanut tykätä joulusta aina vaan enemmän. Ei hössötystä toki, mutta tunnelmaa ja hyvää ruokaa. Tänä vuonna suunnittelen joulupäivän aamukirkkoa, jäänytkin monta vuotta väliin.

Pihasauna tai ehkä savusauna aattona kynttilän valossa. Ulkolyhdyt, muutama lahja jaetaan miehen kanssa, hyvää ruokaa, luumurahkaa, suklaata. Hämäränhyssyä ja villasukkia. Hyvä kirja, joululaulut. Kivaa :)

Itse olen myös viettänyt monet joulut ulkomailla, mutta en muutamaan vuoteen. Mulle lankesi  kinkunpaistot ja muut, en jaksa enää. Lisäksi jouluun liittyy kuolemia useampikin, joita en välitä muistella.

Aikuisista lapsistakaan ei tarvii enää huolehtia. 

Jos olisi kumppani niin voisin ajatella hiljaista, perinteistä suomalaista joulua ja saunaa ym. Odotan kyllä matkaa Afrikan kylkeen saarille. Lämpöä olisi abt +30.

Vierailija
21427/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin viimeksi neulomani sukat oli puna-harmaat, laitoin ne jo maailmalle.

Vierailija
21428/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kommentti viestiin 21423/23.10. klo 15.39.

Vierailija
21429/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kommentti viestiin 21423/23.10. klo 15.39.

Kiitos, nappasinkin itselleni. Tosi jouluiset värit. Ja yhdessä erityisesti.

Vierailija
21430/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
21431/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä kaikille

Hyvää yötä. Päivä oli täällä lämmin , lähes + 30 astetta ja lämmintä on nyt illallakin. 🌴🌺🌸

Vierailija
21432/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kuuluu sellaista, että olen aika lailla valmis viettämään vapaata lauantaita ja sunnuntaita. Aloitin oppisopimuskoulutuksen työpaikassani ja tällä viikolla oli ensimmäinen lähijakso. Koulua oli ma-ke, ja ti oli pisin päivä, klo 9-19. Ajomatkat lisäksi, tunti suuntaansa. Tänään oli viikon ensimmäinen varsinainen työpäivä ja sen lisäksi mulla on torstaisin säännöllinen sivutyö illalla. Huomenna menen aamuvuoroon, mutta mulla on lisäksi 2-osainen työpäivä, eli menen muutamaksi tunniksi kotiin ja illaksi vielä takaisin. Olen lievästi sanottuna hieman väsynyt. 

Vierailija
21433/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa. Oon 55v ja taas tuli menkat. Voisko vaan nää ihme vaihdevuodet alkaa.

Ei mitään oireita... kohta pamahdan varmaan  paksuksi 😂😂😂.

Vierailija
21434/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei asianajaja 54

Mitä sulle kuuluu?

Vierailija
21435/21460 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pyöräajelulla pitkästä aikaa, haravoin etupihan ym. kotihommeleita. Telkasta tulee Hohto mutta en halua sitä nähdä. Kohta nukkuun että hyvää yötä vaan.

Vierailija
21436/21460 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohdon olen joskus katsonut ja onpa pelottava leffa. Toista kertas en katso!

Eilen ajeltiin tänne kakkoskotiin. Luonto on vielä kaunis- lehtikuuset upeita, samoin koivut keltaisine lehtineen. Jouhevasti meni matka.

Kävelyllä pitkän istumisen jälkeen. Isän haudalle kynttilä. 

Mukava ilma oli, toi mieleen lapsuuden kun juoksentelimme pellolla josta vilja oli korjattu.

Hyvää perjantaita kaikille!

Vierailija
21437/21460 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta ja uutta päivää!

Olipa hämärä aamu, mutta nyt jo päivä vähän valkenee. Tyyni, raikas aamuilma, plussaa 7 astetta. Yritän päästä aamupäivän aikana ulkoilemaan.

Näin kahdella pellolla paljon joutsenia, kun olin pari päivää sitten autolla liikkeellä. Siellä oli poikasia mukana. Hyvä, että on vielä leutoa syksyä.

Vierailija
21438/21460 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta ja uutta päivää!

Olipa hämärä aamu, mutta nyt jo päivä vähän valkenee. Tyyni, raikas aamuilma, plussaa 7 astetta. Yritän päästä aamupäivän aikana ulkoilemaan.

Näin kahdella pellolla paljon joutsenia, kun olin pari päivää sitten autolla liikkeellä. Siellä oli poikasia mukana. Hyvä, että on vielä leutoa syksyä.

Huomenta

Samanlainen ilma ja sama suunnitelma ulkoiluun. Eilen satoi koko päivän, en pururadalle aio suunnistaa, voipi olla pehmoista. Joutsenista, yks päivä oli pellolla iso lauma, mietin just, että miten ne poikaset jaksaa muuttomatkan, pieniltä näyttivät. Muistaakaeni osa talvehtii myös Suomessa tai lähimaissa.

Musiikkia radiosta ja linnut naputtaa ikkunaan. Kotoisaa. 

Mukavaa perjantaita kaikille

Doris

Vierailija
21439/21460 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki:

Kirpparilta löytyy edullisesti koukkuja ja puikkoja :) joskus jopa lankoja.

Vierailija
21440/21460 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sukkaimmeiset, millaista kantapäätä käytätte? Mullon yhdistelmä ranskalaisesta ja vahvistetusta kantapäästä, tykkään siitä mallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan