Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20680)
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt edes nukkua välillä ilman trollia.
Sinä myös 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä myös 💕
Ei pysty nukkumaan. Mutta silti jatketaan.🤠💥💢💥👍 Kiva olivat taas tulossa. Taistelu jatkuu.
Modekin on jo väsynyt D:n. juttuihin ja poistaa ne! Jankkaukset on huomattu sielläkin. D syyttää trolleja, vaikka ylläpito on asialla. 🍁🍂🍃🍂
Pitkästä aikaa nukuin hyvin. Unettomuus on tuttua joten unta osaa arvostaa!
Olisipa tosiaan hienoa nähdä ilves luonnossa, samoin muita suurpetoja- tietysti turvallisesta paikasta.
Tänään aikomus lähteä pyöräilemään kun ei ole sadetta luvassa. Hedelmäpuitten ympärille täytyy laittaa suojausverkot
ennen talven tuloa.
Mukavaa päivää kaikille!
Huomenta. Makoilen sohvalla ja katselen Ylen aamua. Kissa nukkuu vatsani päällä ja koira omalla pedillään sohvan vieressä. Ylellä oli juttua vanhusten kimppa-asumisesta. Rakenteilla rivitaloja, joissa ikäihimiset voivat huolehtia toinen toisistaan. On varmasti ihan hyvä ratkaisu joillekin, mutta ei kyllä sopisi mulle. Mä kyllä olen lapioinut naapureiden pihoista lumia, lainannut työkaluja yms, käynyt kastelemassa naapurin loman aikana hänen huonekasvina jne, mutta ajatuskin siitä, että 10 vuoden päästä pitäis juosta naapureiden puolesta kaupassa, apteekissa, postissa jne tai lähteä saattajaksi terveyskeskukseen tai päivittäin käydä varmistamassa, ettei naapurit ole kaatuneet tai saaneet sydäriä jne, ei kyllä yhtään nappaa. Ihan riittävästi tekemistä on ollut omissa vanhemmissakin. Mietin myös, että jos tuollainen yhteisöllinen asuminen nyt lisääntyy, asuuko näissä sitten jatkossa entistäkin huonokuntoisempia vanhuksia ilman kotihoidon käyntejäkään, kun ajatellaan, että kyllähän naapurit huolehtii ja hoitaa? Eli jos olet tuollaiseen erehtynyt muuttamaan, olet myös "velvollinen" huolehtimaan naapureistasi?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa tosiaan hienoa nähdä ilves luonnossa, samoin muita suurpetoja- tietysti turvallisesta paikasta.
Tänään aikomus lähteä pyöräilemään kun ei ole sadetta luvassa. Hedelmäpuitten ympärille täytyy laittaa suojausverkot
ennen talven tuloa.
Mukavaa päivää kaikille!
Syksyisiä puuhia teillä. Mulle luvattiin kolmisenkymmentä narsissinsipulia, kun tuttu uudistaa puutarhaansa. Onpa niissä istuttamista, lapiohommia. En tiedä milloin ne saan, toivottavasti ennen pakkasia.
Vierailija kirjoitti:
ennen talven tuloa.
Mukavaa päivää kaikille!
Unettomuus on järkyttävää, pitkään jatkuessaan. Kokemusta on. Siksi täällä on mukava lukea hyvän yön toivotukset, on jotenkin rauhoittavaa. Ennen vanhaan radiossa lähetys loppui puolilta öin, siellä toivotettiin hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin samaa mieltä kuin Lammas edellisessä viestissä, jossa hän vastasi tuolle "rehentelijälle". Kiitollisena, ettei ole tarvinnut tuollaiseen vaikutuspiiriin koskaan joutua.
En sitä paitsi usko todeksi kirjoittajan väitettä, että jollain työpaikalla olisi noin rajatonta käytöstä. Se olisi jo työsuojeluasia (itse työsuojeluasioista tiedän). Ei edes eikä varsinkaan opettajainhuoneessa, kuten täällä aiemmin on väitetty. Siitäkin työkulttuurista tiedän jotain. Ihan täyttä potaskaa tuollaiset puheet.
Tämmöinen viesti antaa ajattelemisen aihetta. Hyvät käytöstavat kunniaan. Ja tuo ilkeys kun tuppaa tarttumaan. Olen itsekin kommentoinut kärkevästi, kun valheita täällä sivukaupalla on kertynyt jankkaamiseen asti. Vuosien kiva ketju on muuttunut sotatantereeksi, keinoja kaihtamatta. Yritetään käyttäytyä, ilmoitetaan asiattomat ja pompitaan tyhmistä yli.
Muistatteko alkuaikojen kivan, tavallisen riidattoman ketjun? Haaveissani olisi paluu sellaiseen. Tiedetään, tiedetään. Turha toivo.
Saahan sitä unelmoida.
Vapaa päivä tänään. Kotipuutarhassa olis hommia, mutta eihän sitä suutarin lapsillakaan ole kenkiä.
Puutarhuri
Ja: ennenkuin syytökset viattomaan alkaa: Älä. Tietäjät tietää, mikä/kuka ketjun pilasi.
Muisteluja:
Ei minun, vaan pikkupojan äidin. Poika oli löytänyt cd:n ja kysyi äidiltään, mikä se on. Äiti selitti. Poika kysyi voidaanko kuunnella. Eka biisi. Ei kiva, kuunnellaan seuraava. Ei miellyttänyt poikaa ja hän kysyi voidaanko kuunnella sieltä Käärijää?
Entäs jos olisi löytänyt c-kasetin, siinä olis ollut ihmettelemistä, varsinkin itse äänitetyssä.
Villejä lupiineja, J. Karjalainen
Vieläköhän voisi julkaista tälläistä levyä vieraslajista?
Tänään hippusen paremmin kuin eilen vaikkei tässäkään kehumista ole. Tajusin että olen aika loppu ja masentunut eikä elämä vaan maistu .
Talvikengät hukass! Luulin, että eteisen komeross, ei ollut. Kellarivarastoss, ehei. Yks muu varasto? Ehkä siellä, tavaraa paljon. No, vielä ei tartte, mut kiva olis löytää.
Semmosia kuuluu tänään mummelille
Vierailija kirjoitti:
Tänään hippusen paremmin kuin eilen vaikkei tässäkään kehumista ole. Tajusin että olen aika loppu ja masentunut eikä elämä vaan maistu .
Onko syksyisin toistuvaa? Kaamosmasennusta? Toivotaan parempaa huomista :)
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja:
Ei minun, vaan pikkupojan äidin. Poika oli löytänyt cd:n ja kysyi äidiltään, mikä se on. Äiti selitti. Poika kysyi voidaanko kuunnella. Eka biisi. Ei kiva, kuunnellaan seuraava. Ei miellyttänyt poikaa ja hän kysyi voidaanko kuunnella sieltä Käärijää?
Entäs jos olisi löytänyt c-kasetin, siinä olis ollut ihmettelemistä, varsinkin itse äänitetyssä.
Keskustelin nuorten miesten kanssa joulukorteista. He ihmettelivät, että vieläkö niitä laitellaan. Kerroin että täti-ihmiset, mummelit ja papat, tosin osa nuoristakin niitä kirjoittaa. Toinen sanoi, ettei edes tiedä ystäviensä osoitteita :) Niinpä, vaikea olis postitella.
Pihan haravointia tänään ohjelmassa. Voi mahdoton, miten paljon parista vaahterasta tullut lehtiä alas. Melkein kaikki jo. Osa silputaan leikkurilla ja saa jäädä lannotteeksi.
Poutaako koko päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja:
Keskustelin nuorten miesten kanssa joulukorteista. He ihmettelivät, että vieläkö niitä laitellaan. Kerroin että täti-ihmiset, mummelit ja papat, tosin osa nuoristakin niitä kirjoittaa. Toinen sanoi, ettei edes tiedä ystäviensä osoitteita :) Niinpä, vaikea olis postitella.
Mikähän muuten on joulumerkin hinta? Tavallinen 2,75€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja:
Ei mummotkaan enää laita postiin mitään. Tekstarit ja whatsupviestit ja Skype on syrjäyttäneet kortit ja kirjeet. Paitsi muumioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin samaa mieltä kuin Lammas edellisessä viestissä, jossa hän vastasi tuolle "rehentelijälle". Kiitollisena, ettei ole tarvinnut tuollaiseen vaikutuspiiriin koskaan joutua.
En sitä paitsi usko todeksi kirjoittajan väitettä, että jollain työpaikalla olisi noin rajatonta käytöstä. Se olisi jo työsuojeluasia (itse työsuojeluasioista tiedän). Ei edes eikä varsinkaan opettajainhuoneessa, kuten täällä aiemmin on väitetty. Siitäkin työkulttuurista tiedän jotain. Ihan täyttä potaskaa tuollaiset puheet.
Tämmöinen viesti antaa ajattelemisen aihetta. Hyvät käytöstavat kunniaan. Ja tuo ilkeys kun tuppaa tarttumaan. Olen itsekin kommentoinut kärkevästi, kun valheita täällä sivukaupalla on kertynyt jankkaamiseen asti. Vuosien kiva ketju on muuttunut sotatantereeksi, keinoja kaihtamatta. Yritetään käyttäytyä, ilmoi
Doris pilasi ja pilaa jo toista ketjua tuolla. 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja:
Ei mummotkaan enää laita postiin mitään. Tekstarit ja whatsupviestit ja Skype on syrjäyttäneet kortit ja kirjeet. Paitsi muumi
Älä jaksa. Saan joka vuosi nuorilta oikeita joulukortteja, osa itse tehtyjä. Etkö oikeasti muista, että nämä kirjoittamasi on samaa ja samaa? Kannattais mennä muistitestiin, sitä ei välttis itse huomaa:)