Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäät 70v vanhempani ovat meillä vkon loppu vierailulla eivätkä he halua lähteä kotiin.

Vierailija
09.10.2022 |

Oli sovittu vain, että viikonloppu.
Perjantai meni todella kivasti ja lauantai päiväkin.
Vanhemmistani on kuitenkin hieman vaivaa sillä eivät tarjoa apua vaan istuvat passattavina.
Olen jopa sanonut, mutta esimerkiksi isäni kuittaa asian, ettei osaa auttaa. (Naisten hommia) Äiti taas on mestari haihtumaan paikalta, kun meinaa joutua töihin.
Eilen iltapäivällä vanhempani muuttuivat todella vaisuiksi, vaikka yleensä ovat seuraihmisiä ja joudun seurustelemaan heidän kanssaan myös kotiahuoltaessa.
Kysyin, että mikä on niin äitini sanoi, että heitä harmittaa jo nyt huominen kotiin lähtöä.
Hän myös pyysi, että saisivat jäädä pidemmäksi aikaa ja nyt kyllä tarjosi apua, että voivat auttaa lasten hoidossa. Sanoin, että juttelen miehen kanssa.
Siis mitä ihmettä teen?
En haluaisi ajaa ketään kadulle, mutta olen ihan poikki tähän.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kotona on jotain, mikä ei ole kunnossa.  Voi olla, että vain riitelevät, kun ovat kahdestaan.  Tai mies juopottelee koko ajan ja on ilkeä vaimolleen.  Tai sitten heillä on vain niin masentavaa kahdestaan.

On muitakin vaihtoehtoja, voihan olla että siellä on vaikka kysyjän peräkammarinpoika-isoveli, joka kyykyttää vanhempiaan.  Tai joku muu häirikkö, joka on ottanut heidät kohteekseen.  

Kannattaa selvittää asia.

Olen muuten itse 70-vuotias ja vaikka varmasti ikävuosien perusteella minut luokitellaan ikääntyneeksi, niin en koe sellainen olevani ; siis tarkoitan sitä mielikuvaa, mikä syntyy ko. ilmaisusta.  Olen niin paljossa vielä mukana ja koska hoidan 95-vuotiasta vanhempaani, ei minulla oikein ole varaakaan ajatella itseäni vanhuksena.  

Jos minulla olisi kotona jotain sellaista, minkä vuoksi haluaisin olla pois kotoa pitemmän aikaa, niin kyllä minä itse sen vielä pystyisin selvittämään ja asioita muuttamaan, ellei nyt jostain sairaudesta olisi kyse.  Tai mistäpä sen tietää, ainahan se on helppo sivusta sanoa.  En kumminkaan ymmärrä, miten kukaan minun ikäiseni haluaisi olla pitkän aikaa jonkun toisen kotona, edes oman lapsensa.  Minä en viihtyisi yhtään, koska hehän ovat eri sukupolvea ja heillä on omanlaiset juttunsa.  Yksi yö riittäisi, sehän olisi vain vierailu, mutta "asumaan" en jäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi