Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäät 70v vanhempani ovat meillä vkon loppu vierailulla eivätkä he halua lähteä kotiin.

Vierailija
09.10.2022 |

Oli sovittu vain, että viikonloppu.
Perjantai meni todella kivasti ja lauantai päiväkin.
Vanhemmistani on kuitenkin hieman vaivaa sillä eivät tarjoa apua vaan istuvat passattavina.
Olen jopa sanonut, mutta esimerkiksi isäni kuittaa asian, ettei osaa auttaa. (Naisten hommia) Äiti taas on mestari haihtumaan paikalta, kun meinaa joutua töihin.
Eilen iltapäivällä vanhempani muuttuivat todella vaisuiksi, vaikka yleensä ovat seuraihmisiä ja joudun seurustelemaan heidän kanssaan myös kotiahuoltaessa.
Kysyin, että mikä on niin äitini sanoi, että heitä harmittaa jo nyt huominen kotiin lähtöä.
Hän myös pyysi, että saisivat jäädä pidemmäksi aikaa ja nyt kyllä tarjosi apua, että voivat auttaa lasten hoidossa. Sanoin, että juttelen miehen kanssa.
Siis mitä ihmettä teen?
En haluaisi ajaa ketään kadulle, mutta olen ihan poikki tähän.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt on kotiin lähdön aika.

Vierailija
22/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuli aikoinaan "auttamaan" koliikkivauvan kanssa. Istui sohvalla passattavana ja valittamassa. Ruoka oli omituista ja ei hän tällaista ole tottunut syömään (yksinkertaista perusruokaa mitä jaksoin tehdä). Pyysin tekemään itse, mutta ei hän nyt tällä hellalla, uunilla jne osaa tehdä.  Eikö ole mitään kahvileipää, ei hän ole tottunut iltapäivä kahvia juomaan ilman mitään. Mitä sitä vauvaa hyysäät, nukkuu kun on huutanut tarpeeksi.

Tätä jatkoi pari päivää ja univelkaisena lopulta tiuskaisin että olen nukkunut todella huonosti ja voi lähteä jos ei kelpaa. Miten sinä nyt noin, minä olen nukkunut oikein hyvin, ei vauva häiritse ollenkaan.

Lopulta lähti niskojaan nakellen ja valitti puolelle suvulle kun apu ei kelpaa ja  ollaan niin olevinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä nyt onko siellä kotona kaikki hyvin? Onko heillä huolta sähkölaskuista tai lämmityksestä?

Jos aikuiset ihmiset ei itse osaa kertoa mikä mättää niin olkoot.

Eihän he välttämättä kehtaa kertoa lapsellee, että nyt menee huonosti. Alotuksesta voi jo päätellä, että isä on melkonen päällepäsmäri ja äiti haluais hetken hengähtää. Ap:n kannattaa nyt keskustella erikseen äitinsä ja isänsä kanssa.

Nimenomaan erikseen keskustelut kummankin kanssa. Jotain huolta heillä on.

Miksi edes pitäisi keskustella molempien kanssa?

Vierailija
24/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Ikäihmiset inhoaa toisten nurkissa oloa

Vierailija
25/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä nyt onko siellä kotona kaikki hyvin? Onko heillä huolta sähkölaskuista tai lämmityksestä?

Eihän he välttämättä kehtaa kertoa lapsellee, että nyt menee huonosti. Alotuksesta voi jo päätellä, että isä on melkonen päällepäsmäri ja äiti haluais hetken hengähtää. Ap:n kannattaa nyt keskustella erikseen äitinsä ja isänsä kanssa.

Miksi lasten pitäisi puuttua vanhempiensa elämään. Jos äiti haluaa passata miestä joka on päälle päsmäri niin minkäs minä sille edes voisin.

Nythän se äiti ei selkeesti halua passata miestään vaan haluaa jäädä lapsensa nurkkiin vielä hetkeksi hengähtämään.

Vierailija
26/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Todellakin! Omaan sänkyyn nukkumaan pääseminen on tärkeää. Itsekin olen tullut sellaiseksi vanhemmiten. Omien lasten luukuissa notkuminen onnistuu päivän, kaksi, sitten riittää.

Vierailija
27/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitäisi puuttua vanhempiensa elämään. Jos äiti haluaa passata miestä joka on päälle päsmäri niin minkäs minä sille edes voisin.

Nythän se äiti ei selkeesti halua passata miestään vaan haluaa jäädä lapsensa nurkkiin vielä hetkeksi hengähtämään.

Siinähän haluaa, mutta heidän on lähdettävä kotiin. Jos äiti ei halua passata miestään niin en minä ole häntä siihen pakottamassa. Senkun jättää passaamatta.

Seuraavaksi varmaan kerrot että isä haluaa että äiti passaa. No siinähän haluaa. 70 vuotiaana on jo aika oppia ymmärtämään että kaikkea ei saa mitä haluaa.

Vierailija
28/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vanhemmille, että sopii hyvin kun hommat tapaavat kasaantua sellaisina viikonloppuina kun täytyy isännöidä vieraita. Ja nyt olisikin pitkä lista töitä rästissä ja apu kelpaa kovasti. Teette miehen kanssa kunnon to do-listan. Joko auttavat tai häipyvät.

Ja mille ihmeen kadulle aiot heidät heittää? Eikö heillä ole omaa kotia?

Vierailija
29/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vähän vastaavassa tilanteessa selvisi vaarin alkoholismi ja mummon peliriippuvuus. Tsemppiä.

Vierailija
30/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kummalta puhua iäkkäistä isovanhemmista, kun ovat vasta 70v. Meillä vanhemmat ovat 72v ja 73v ja molemmat tiukasti työelämässä, isä lääkärinä, äiti suomentajana.

Vierailija
31/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalta puhua iäkkäistä isovanhemmista, kun ovat vasta 70v. Meillä vanhemmat ovat 72v ja 73v ja molemmat tiukasti työelämässä, isä lääkärinä, äiti suomentajana.

No onhan ne iäkkäitä. Meidän suvussa puhutaan jo jatkoajalla olosta tuossa iässä. Suurin osa kuolee 60-65 ikävuoden välillä.

Vierailija
32/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että voivat toki jäädä paikkakunnalle ja tulla käymään, mutta yöpyminen siirtyy hotelliin. Minusta kenenkään luona ei yövytä kuin max 2 yötä. Jos käyn omia lapsiani moikkaamassa opiskelupaikkakunnilla, yövyn aina hotellissa.

Vierailija
33/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän haluaa, mutta heidän on lähdettävä kotiin. Jos äiti ei halua passata miestään niin en minä ole häntä siihen pakottamassa. Senkun jättää passaamatta.

Seuraavaksi varmaan kerrot että isä haluaa että äiti passaa. No siinähän haluaa. 70 vuotiaana on jo aika oppia ymmärtämään että kaikkea ei saa mitä haluaa.

Miten tuon pystyy nauramatta selittämään aikuisille ihmisille? Mutta tosiaan siinähän varmaan vierailun pitkittymisen syy että äiti ei halua kotiin passaamaan miestään. Jättäköön sian sitten. Voimaantukoot.

Vierailija
34/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en halua, että poikani tuo meille tullessaan sen laiskan ja vastenmielisen  vaimonsa, joka istuu tai makaa sohvalla kännykkä kätösessään ja oottelee valmista ruokaa. Olemus kertoo, että ei ole mukavaa, mutta miksi ihmeessä tunkee tänne, mie en halua, enkä ole häntä kutsunut, poika saa tulla koska haluaa.

Haluan elää omanlaista elämääni, piereskellä ja naukkailla laatuviinejä.

Vierailija
35/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos heillä esim. on surkea sähkösopimus ja kotona kylmä kuin kellarissa.

Ap selvittää, mikä mättää ja auttaa sitten panemaan asiat kuntoon.

Vierailija
36/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Ei kaikki.

Anoppi oli ennen laitokseen pääsemistä monta vuotta tuollainen. Ny on yksi vanha sukulainen samaa maata.

En uskalla ottaa kylään, kun väkisin pitää viedä himaan.

Vierailija
37/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, menkääpä te sitten heidän kotiinsa. Kodinvaihtoviikko!

Vierailija
38/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta fyysistä työtä tehneet ei todellakaan välttämättä ole enää kunnossa tuossa iässä

Vierailija
39/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iäkkään vanhemmat 70v? Mun äiti on 71v ja tekee edelleen osa-aikatöitä 3-4 päivänä viikossa enkä osaa ajatellan häntä iäkkäänä. Siihen on ainakin vielä 10 vuotta, että tuo ymmärtää vanheta.

Vierailija
40/41 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat isä, kääntäjä, 70, täysin autettava (MS) ja äiti 74, ikänsä raskasta siivoustyötä tehnyt. Nämä ovat ihan selvästi vanhuksia jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän