Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma yksinäisyys vs somen hehkutuspäivitykset

Vierailija
09.10.2022 |

Oon tosi yksinäinen. Oloa kuristaa lisää nähdä ja kuulla miten kivaa muilla on yhdessä. Tai kun joku sanoo vaikka lehdessä tai missä vaan, että kyllä tärkeintä on läheiset ja ystävät. Mitä jos niitä ei oo? Oon jo keski-ikäinen, tässä iässä ei oo helppoa tämmöisen introvertin saada enää ystäviä. Muistan kerrankin kun yritin, ja laitoin viestin puolitutulle jos vietettäis iltaa yhdessä. Vastaus oli et tais tulla viesti nyt väärään numeroon. Monilla on jo vakiintuneet tavat ja tuttava/ystäväpiirit. Eilen oli taas niin kurja olo olla yksin kotona ja katsoa päivityksiä hymyilevistä ihmisistä ystävineen. Itse olen masentunut ja istun sohvannurkassa. Enkä oikeastaan jaksaisi enää ees työntää itseäni esiin ja ns markkinoida itteeni et hei mä oon täällä ja oon ihan kiva jne. Eikä kotoakaan kukaan kysy. Tiedän toki. Ajattelin vaan tässä että onko joku ollut samassa jamassa ja saanut tilanteen käännettyä parempaan?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Down

Vierailija
42/45 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota "poista kaikki somekanavat" -kehotusta. Itselleni FB on nimenomaan se paikka, mistä näen, mitä tapahtumia lähiseudulla on. Siellä tehdään Reko-tilaukset, siellä on kirjaston ilmaiskonsertit ja muut menot, siellä on lähikaupan kampanjat, sieltä näin viime viikonloppuna että yhdessä lempikahviloistani olisi ollut runoiltapäivä... Varmaan jotain menee aina ohi, kun en sen lisäksi käy katsomassa paikallislehden menovinkkejä, mutta on se silti helpoin tapa saada tietoa, osallistua ja pysyä mukana ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Ja kun sitten menee niihin tapahtumiin ja osallistuu keskusteluihin ja osallistuu vaikka paikallispolitiikkaan tai Martta-kerhon toimintaan tai mikä ikinä itseä kiinnostaa, niin sieltä niitä tuttavia ja kavereitakin tulee. Jos jonkun kanssa "kemiat" hyvin kohtaavat, niin kaveruus voi syventyä ystävyydeksi.

Ystävyys ei synny niin, että tavataan ja sitten ollaan ystäviä. Se on pitkä prosessi. Vielä vähemmän se syntyy siitä, että esimerkiksi tällaisessa keskustelussa yhdistetään kaksi yksinäistä, joilla ei ole mitään yhdistävää keskinäistä tekijää. Paitsi se yksinäisyys.

Ensin pitää löytää ne itseä kiinnostavat asiat ja harrastukset ja sieltä sitten löytyy uusia tuttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tuota "poista kaikki somekanavat" -kehotusta. Itselleni FB on nimenomaan se paikka, mistä näen, mitä tapahtumia lähiseudulla on. Siellä tehdään Reko-tilaukset, siellä on kirjaston ilmaiskonsertit ja muut menot, siellä on lähikaupan kampanjat, sieltä näin viime viikonloppuna että yhdessä lempikahviloistani olisi ollut runoiltapäivä... Varmaan jotain menee aina ohi, kun en sen lisäksi käy katsomassa paikallislehden menovinkkejä, mutta on se silti helpoin tapa saada tietoa, osallistua ja pysyä mukana ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Ja kun sitten menee niihin tapahtumiin ja osallistuu keskusteluihin ja osallistuu vaikka paikallispolitiikkaan tai Martta-kerhon toimintaan tai mikä ikinä itseä kiinnostaa, niin sieltä niitä tuttavia ja kavereitakin tulee. Jos jonkun kanssa "kemiat" hyvin kohtaavat, niin kaveruus voi syventyä ystävyydeksi.

Ystävyys ei synny niin, että tavataan ja sitten ollaan ystäviä. Se on pitkä prosessi. Vielä vähemmän se syntyy siitä, että esimerkiksi tällaisessa keskustelussa yhdistetään kaksi yksinäistä, joilla ei ole mitään yhdistävää keskinäistä tekijää. Paitsi se yksinäisyys.

Ensin pitää löytää ne itseä kiinnostavat asiat ja harrastukset ja sieltä sitten löytyy uusia tuttavia.

Jos "hehkutuspäivitykset" masentavat, vähintäänkin kannattaa sellaiset jättää seuraamatta/piilottaa. Käyttää somea vain niiden uusien sos. suhteiden luomiseen.

Vierailija
44/45 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Masentavaa katsoa somesta kuvia miten on ystävien kanssa tehty vaikka mitä.

Mulla ei ole ainoatakaan kaveria, en käy töissä enkä harrasta mitään. Minulla on mies joka on paljon pois kotoa eikä mies korvaa kavereita.

Vierailija
45/45 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Masentavaa katsoa somesta kuvia miten on ystävien kanssa tehty vaikka mitä.

Mulla ei ole ainoatakaan kaveria, en käy töissä enkä harrasta mitään. Minulla on mies joka on paljon pois kotoa eikä mies korvaa kavereita.

Eikö kannattaisi tehdä jotain noille asioille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi