Kansa hihittää hoitajien sopimuksen paljastuttua vedätykseksi
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Äitini syöpäleikkaus on peruuntunut kahdesti koska hoitajapulan vuoksi tiimiä ei ole saatu kokoon. Ei paljon hihitytä. Kohta ei enää tarvitse leikata.
Kannattaa kysellä yksityiseltä leikkausaikaa esim. Mehiläinen tai Pihlajalinna varmaan operoi mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei näköjään edes ymmärretä, mitä on palkkatuki.
Minä olen palkkatuetussa työssä. Saan TESin mukaista palkkaa, ja työnantaja saa palkkatuen 50%. Työsuhde on ihan oikea työsuhde, eli olen oikeutettu samoihin työsuhde-etuihin kuin muutkin, lomapäiviä kertyy, samoin eläkettä. Kaiken lisäksi työsuhteeni jatkuu, kun palkkatuki loppuu.Kuntouttava ja työkokeilu taas eivät ole työsuhteita eikä niistä makseta palkkaa.
Olen ollut noissa kaikissa. Työtehtävät täysin samat paitsi palkkatukityössä saa palkkaa.
Ja kuntouttavassakin saa nähdä asiakkaiden nimet, osoitteet, henkilötunnukset, puhelinnumerot ja muut tiedot, tunnukset saa yhtä lailla siinä missä vakituiset. Palkkaa ei saa.
Sehän nyt toki riippuu ihan siitä paikasta, mitä saa nähdä ja tehdä ja mitä ei. Meillä ei kokeilijat ja kuntoutujat esimerkiksi saa laskea kassaa päivän päätteeksi. Palkkatukilaiset tietenkin saavat, koska he ovat henkilökuntaa.
Niin, ihan yhtä henkilökuntaa ne muutkin on. Vai oletko narsisti, joka pitää itseään parempana ja josta ajatellaan, että oli koppava henkilö ja kaupungista kiertää juorut
No ei tietenkään esim. kuntoutuja ole "ihan yhtä henkilökuntaa".
Kuntoutuja voi milloin vain jättää tulematta, jos siltä sattuu tuntumaan, ilman seuraamuksia, tai myöhästellä jatkuvasti.
Palkattomassa työssä ei vaadita samoja asioita kuin työsuhteessa olevilta. Tietenkään.Kyllä kuntoutujalle voi tulla karenssi. Ja kuntouttavaan työtoimintaan voi joutua, jos esim. lapsi kuolee tai joutuu väkivallan uhriksi eikä jaksa 8 tunnin työpäivää.
Voi saada, mutta käytännössä ei saa. Kuntouttavat ovat tilastojen kaunistelua ja siksi niissä voi käydä miten haluaa ilman pelkoa karenssista. Kunhan ulospäin näyttää siltä, että kuntouttavassa käydään.
Ei pidä paikkaansa. Tietysti voi olla esim. päihdekuntoutujia.
Itse en juo alkoholia enkä polta tupakkaa, olen tradenomi koulutukseltani ja olin kuntouttavassa työtoiminnassa kaupungin yksikössä toimistotyössä, olin 3 kuukautta, jonka jälkeen samassa työpaikassa palkkatukitöissä ja 2 lasta on.
Kyllä pitää paikkansa. Olen ollut kuntouttavissa työtoiminnoissa eikä niissä ole mitään väliä tuletko myöhässä, lähdetkö etuajassa vai jätätkö joskus vallan tulematta. Se riittää, että tilastoissa näyt kuntouttavan työtoiminnan asiakkaana.
Se, että sinulla on ollut noin, ei tarkoita että muilla olisi. Ja taitaa sitten olla eri kaupungeissa eri käytännöt.
Kyllä se on enemmän tyypistä kuin kunnasta kiinni. Jos suostut virkailijoiden kyykytettäväksi, niin myös joudut kyykytetyksi. Mutta jos olet tarpeeksi hankala tapaus, niin saat kyllä tahtosi läpi. Voi olla, että aluksi tulee muutama karenssi ja joku muu naurettava rangaistus, mutta sitten kun virkailija tajuaa, ettei niistä ole mitään hyötyä, niin saat olla kuntouttavassa virkailijoilta rauhassa tyyliin "miten huvittaa". Kokeiltu on ja toimii.
Kun asuu pienipalkkaisen puolison kanssa ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Pakko kuule mennä.
Sitten on eri asia, kun lapset muuttaa pois kotoa. Sitten voi sanoa, että olen masentunut enkä jaksa nousta sängystä ylös ja voi jäädä sairaslomalle. Sossu ei enää puutu, kun lapsi täyttää 18 - vuotta. Aika moni vetää masennuskortin 2 vuoden päästä ja loppuu työkkärin pompottelu.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa tämä tilanne. Olen kätilö/sh, mutta en kuulu liittoon. Sivusta olen katsellut tätä naurettavuutta. Musta Millariikka on koko ajan vaikuttanut epäpätevältä työhönsä. Harmissaan olen siitä, ettei monikaan heti tajunnut, että nyt tuli susihuono sopimus. En edes ymmärrä, miksi tehyläiset eivät vaadi Millariikan eroa?
Harmittaa myös se, ettei tämä sopimus tule millään lailla auttamaan hoitaja pulaan. Tällä kaikella ei tehty muuta kuin vahingoitettiin lisää hoitoalan kiinnostavuutta!
Juuri näin. Kun sopimus paljastuu vedätykseksi niin voi olla vielä lisää kokeneitä hoitajia lähtee. Toinen tapa tehdä töitä on jäädä osa-aikaiselle ja napsia ylimääräisiä vuoroja joista saahälytysrahan. Tällä hetkellä on työnantajan markkinat ja v-mäiset pomot saa haistaa sitä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vedätys se on kun saavat 18% palkankorotuksen ja 600€ kertakorvauksen?
Veronmaksajia vedätetään veroprosenttia korkeammaksi. Googlatkaa Finlexistä 2023 vuoden tuloveroprosentit, tulee kiristymään verotus ihan sairasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen palkkatuetussa työssä. Saan TESin mukaista palkkaa, ja työnantaja saa palkkatuen 50%. Työsuhde on ihan oikea työsuhde, eli olen oikeutettu samoihin työsuhde-etuihin kuin muutkin, lomapäiviä kertyy, samoin eläkettä. Kaiken lisäksi työsuhteeni jatkuu, kun palkkatuki loppuu.Kuntouttava ja työkokeilu taas eivät ole työsuhteita eikä niistä makseta palkkaa.
Olen ollut noissa kaikissa. Työtehtävät täysin samat paitsi palkkatukityössä saa palkkaa.
Ja kuntouttavassakin saa nähdä asiakkaiden nimet, osoitteet, henkilötunnukset, puhelinnumerot ja muut tiedot, tunnukset saa yhtä lailla siinä missä vakituiset. Palkkaa ei saa.
Sehän nyt toki riippuu ihan siitä paikasta, mitä saa nähdä ja tehdä ja mitä ei. Meillä ei kokeilijat ja kuntoutujat esimerkiksi saa laskea kassaa päivän päätteeksi. Palkkatukilaiset tietenkin saavat, koska he ovat henkilökuntaa.
Niin, ihan yhtä henkilökuntaa ne muutkin on. Vai oletko narsisti, joka pitää itseään parempana ja josta ajatellaan, että oli koppava henkilö ja kaupungista kiertää juorut
Kuntoutuja voi milloin vain jättää tulematta, jos siltä sattuu tuntumaan, ilman seuraamuksia, tai myöhästellä jatkuvasti.
Palkattomassa työssä ei vaadita samoja asioita kuin työsuhteessa olevilta. Tietenkään.Kyllä kuntoutujalle voi tulla karenssi. Ja kuntouttavaan työtoimintaan voi joutua, jos esim. lapsi kuolee tai joutuu väkivallan uhriksi eikä jaksa 8 tunnin työpäivää.
Voi saada, mutta käytännössä ei saa. Kuntouttavat ovat tilastojen kaunistelua ja siksi niissä voi käydä miten haluaa ilman pelkoa karenssista. Kunhan ulospäin näyttää siltä, että kuntouttavassa käydään.
Ei pidä paikkaansa. Tietysti voi olla esim. päihdekuntoutujia.
Itse en juo alkoholia enkä polta tupakkaa, olen tradenomi koulutukseltani ja olin kuntouttavassa työtoiminnassa kaupungin yksikössä toimistotyössä, olin 3 kuukautta, jonka jälkeen samassa työpaikassa palkkatukitöissä ja 2 lasta on.
Kyllä pitää paikkansa. Olen ollut kuntouttavissa työtoiminnoissa eikä niissä ole mitään väliä tuletko myöhässä, lähdetkö etuajassa vai jätätkö joskus vallan tulematta. Se riittää, että tilastoissa näyt kuntouttavan työtoiminnan asiakkaana.
Se, että sinulla on ollut noin, ei tarkoita että muilla olisi. Ja taitaa sitten olla eri kaupungeissa eri käytännöt.
Kyllä se on enemmän tyypistä kuin kunnasta kiinni. Jos suostut virkailijoiden kyykytettäväksi, niin myös joudut kyykytetyksi. Mutta jos olet tarpeeksi hankala tapaus, niin saat kyllä tahtosi läpi. Voi olla, että aluksi tulee muutama karenssi ja joku muu naurettava rangaistus, mutta sitten kun virkailija tajuaa, ettei niistä ole mitään hyötyä, niin saat olla kuntouttavassa virkailijoilta rauhassa tyyliin "miten huvittaa". Kokeiltu on ja toimii.
Kun asuu pienipalkkaisen puolison kanssa ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Pakko kuule mennä.
Sitten on eri asia, kun lapset muuttaa pois kotoa. Sitten voi sanoa, että olen masentunut enkä jaksa nousta sängystä ylös ja voi jäädä sairaslomalle. Sossu ei enää puutu, kun lapsi täyttää 18 - vuotta. Aika moni vetää masennuskortin 2 vuoden päästä ja loppuu työkkärin pompottelu.
Eli valtion kannattaisi nyt pian tehdä vakituiset työsopimukset ennenkuin tuo masennuskortti vedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajia vedätetään veroprosenttia korkeammaksi. Googlatkaa Finlexistä 2023 vuoden tuloveroprosentit, tulee kiristymään verotus ihan sairasti!
Lisäksi ensi vuonna poistuu verovähennys asuntolainasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.
Ei hihitytä ei.
Mitä meinaattee tehdä sähkölämmitteiselle perintöasunnolle. Niitä ei osteta eikä vuokrata.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa. Monelle tulee sähköasunto nakki eikä niihin saa sähkötukea eikä verovähennystä ellei itse muuta asumaan.
Jos ei lämmitä niin halkeaa vessapytty ja lämminvesivaraaja talvipakkasilla ja putket. Vakuutus ei korvaa.
Moni ei taidakaan saada perintöasuntoa muutettua rahaksi.
Lisäksi nuoremmat ei saa asuntolainaa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä, eikä palkkatukitöillä, eikä osa-aikatöillä, eikä nolla-sopimuksella eikä työkokeilulla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja perintöasuntojen kanssa tulee täysi kaaos ja ne laskevat myös muiden asuntojen hinta, koska jos niitä yritetään myydä halvemmalla.
Kuka enää asuntolainaa edes haluaa? Halvoissa asunnoissa on korkeat asumiskulut, surkea sijainti, isoja remontteja tiedossa tai sitten tehtaillaan joku laki, joka velvoittaa isoihin investointeihin. Ne hyvät asunnot taas maksavat hunajaa, et juuri pääse nauttimaan muusta elämästä kun asuminen ja syöminen vie tulot. Siihen tässä mennään ettei todellakaan kannata omistaa mitään. Ehkä parhaiten kannattaa ostaa paku, jossa voi asua tarvittaessa.
Eli et omista mitään great resetiä ajetaan tällä tavalla eteenpäin kurjistamalla tavallisten ihmisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.
Ei hihitytä ei.
Mitä meinaattee tehdä sähkölämmitteiselle perintöasunnolle. Niitä ei osteta eikä vuokrata.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa. Monelle tulee sähköasunto nakki eikä niihin saa sähkötukea eikä verovähennystä ellei itse muuta asumaan.
Jos ei lämmitä niin halkeaa vessapytty ja lämminvesivaraaja talvipakkasilla ja putket. Vakuutus ei korvaa.
Moni ei taidakaan saada perintöasuntoa muutettua rahaksi.
Lisäksi nuoremmat ei saa asuntolainaa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä, eikä palkkatukitöillä, eikä osa-aikatöillä, eikä nolla-sopimuksella eikä työkokeilulla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja perintöasuntojen kanssa tulee täysi kaaos ja ne laskevat myös muiden asuntojen hinta, koska jos niitä yritetään myydä halvemmalla.
Kuka enää asuntolainaa edes haluaa? Halvoissa asunnoissa on korkeat asumiskulut, surkea sijainti, isoja remontteja tiedossa tai sitten tehtaillaan joku laki, joka velvoittaa isoihin investointeihin. Ne hyvät asunnot taas maksavat hunajaa, et juuri pääse nauttimaan muusta elämästä kun asuminen ja syöminen vie tulot. Siihen tässä mennään ettei todellakaan kannata omistaa mitään. Ehkä parhaiten kannattaa ostaa paku, jossa voi asua tarvittaessa.
Eli et omista mitään great resetiä ajetaan tällä tavalla eteenpäin kurjistamalla tavallisten ihmisten elämää.
Kyllä se monella kurjistuu, tulee isot sähkölaskut, korot nousee ja ruoan hinta nousee talvella 11%.
Asuntolainan korkovähennys on 0 ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.
Minä olen pelastanut kolaripaikalla entisen kiusaajani hengen ja ihan ilmaiseksi. Ja tämä tyyppi oli tehnyt paljon pahempaakin kuin hihitellyt minulle. Ei ihmistä silti saa pulaan jättää, varsinkaan jos sinulle maksetaan auttamisesta.
m42
Minä olisin antanut kuolla mokoman roiston. Pahan pitää saada palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.
Hihittelevät paskiaisetko siellä joukolla alapeukuttaa?
Kyse on samasta ilmiöstä kuin siinä, että nettipalstoilla persujen kannatus on aina yli 50%. Kertoo lähinnä siitä millä porukalla on paljon aikaa eikä muutakaan tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkattomassa työssä ei vaadita samoja asioita kuin työsuhteessa olevilta. Tietenkään.
Työsuhteessa tai virassa oleilla voi myös joskus pinna palaa sen verran paljon että voi jäädä lähtemättä työpaikalle. Jos tulee seuraamuksia niin tulkoon sillä siinä tilanteessa ei jaksa välittää. Minkään työpaikan toiminta ei koskaan ole yhdestä työntekijästä kiinni. Sote alalla alkaa tilanne olla niin vaikea paikoittain että ihmettelen miten esimiehiä tai sairaalan johtaija ei voisi vähempää kiinnosta miten potilaiden hoito menee alamäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ensi vuonna poistuu verovähennys asuntolainasta.
Onneksi asuntojen hinnat sentään laskevat. Kohta saa sähkölämmitteisiä taloja ilmaiseksi kun kukaan ei halua niitä vaivoikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan lopettaa sitten työnteon tai ainakin vähentää merkittävästi omaa panostani. Toinen vaihtoehto on lähteä Ruotsiin töihin ja siellä käsittääkseni löytyy hyvin työpaikkoja. T: Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan lopettaa sitten työnteon tai ainakin vähentää merkittävästi omaa panostani. Toinen vaihtoehto on lähteä Ruotsiin töihin ja siellä käsittääkseni löytyy hyvin työpaikkoja. T: Lääkäri
Tervemenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä.
Onko tämä teistä jotenkin huono asia? Eihän he esim tee 8h päivää vaan lyhennettyä työaikaa. Työttömällä jokin rytmi elämässä ja esim päiväkodissa niitä apukäsiä.
Itse olen tehnyt palkkatuella toimistotöitä 8 h, palkka 2200 brutto, asiakaspalvelu suomeksi ja englanniksi, sain tehdä etätöitä.
Oliko ihan hirveää antaa tuo jakso elämästä ehkä vuosienkin tukien vastineeksi?
Olen eri. Se ihmetyttää, ettei voida vakinaistaa ja ihan työn kautta antaa ihmiselle pysyvyyttä ja näin mahdollisuutta tehdä tulevaisuuden suunnitelmia. Kuitenkin sitä tekemätöntä työtä riittää, riittäisi varmasti useammallekin. Tästä voi vetää sen johtopäötösen, että halvemmaksi tulee maksaa tukia ja lisähyötynä tukien saaja pysyy nöyränä kun kaltaisesi nokkivat mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, ja sinä olet sairaanhoitaja yhtä varmasti kuin tammikuu on kesäkuukausi pohjoisella pallonpuoliskolla. Yrittäisit edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, ja sinä olet sairaanhoitaja yhtä varmasti kuin tammikuu on kesäkuukausi pohjoisella pallonpuoliskolla. Yrittäisit edes.
En olekaan. Kuka sellaista on väittänyt?
11 kuukautta jonossa tekonivelleikkaukseen. Vähemmän naurattelee.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Millariikka. Hyvin kustu silmään myös omia kannattajia.
Millariikkaa tuskin kiinnostaa. Se nainen on saanut joka kuukausi yli 16 000 € tililleen koko lakon ajan ja on myös ollut koko ajan hyvin tietoinen siitä, että oma elämä tulee tienestien osalta rullaamaan erinomaisesti eteenpäin, tapahtuipa lakossa mitä tahansa.