Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansa hihittää hoitajien sopimuksen paljastuttua vedätykseksi

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja moni kaupunki yksityistää palvelut, silloin ei nuo palkankorotukset koske eikä yksityisellä saa niin paljon lomaa.

Suomessa on kaupunkeja, missä koko julkinen sairaanhoito on yksityistetty.

Niin siinä käy, kun ahnehtii. Yksityisellä saa 5 viikkoa vuodessa lomaa, 4 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa ja palkka pienenee.

Vierailija
22/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hihitytä vaan huolettaa. Meidän 40 hoitajan porukasta on 16 irtisanoutunut ja lähtenyt opiskelemaan muuta alaa tai muihin töihin. Tilalle tullut hoono soomi porukkaa, mikä lisää irtisanoutumisia.

Meillä kunnan huonoin palkka ja se näkyy. Muuten ollut hyvä paikka ja ilmapiirikin ollut hyvä ja esihenkilö hyvä.

Itsekkin mietin koko ajan, minkä ratkaisun teen. Töihin ei ole enää mukava mennä, kun ei minun kielitaito riitä neuvoa työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini syöpäleikkaus on peruuntunut kahdesti koska hoitajapulan vuoksi tiimiä ei ole saatu kokoon. Ei paljon hihitytä. Kohta ei enää tarvitse leikata.

Esim ylipaino aiheuttaa 11 eri syöpää, joukossa esim naisten yleisin rintasyöpä. Nyt ne katseet sinne peiliin ja pitämään itsestään vähän parempaa huolta. Ja ei tarvitse alkaa puolustelemaan äitiäsi, en puhu hänestä.

Alkoholi on yksi iso rintasyövän aiheuttaja.

Vierailija
24/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.

En ole riippuvainen sinusta. Kukaan meistä ei elä ikuisesti.

Vierailija
25/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja moni kaupunki yksityistää palvelut, silloin ei nuo palkankorotukset koske eikä yksityisellä saa niin paljon lomaa.

Niin siinä käy, kun ahnehtii. Yksityisellä saa 5 viikkoa vuodessa lomaa, 4 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa ja palkka pienenee.

Miksi luulet, että joku noihin hommiin menisi paskapalkalla? Mene itse. Hoitajapula tulee jatkumaan.

Vierailija
26/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai 5400e/kk + asunto. Siinä käy joskus näinkin. Heippa!

Vierailija
27/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini syöpäleikkaus on peruuntunut kahdesti koska hoitajapulan vuoksi tiimiä ei ole saatu kokoon. Ei paljon hihitytä. Kohta ei enää tarvitse leikata.

Esim ylipaino aiheuttaa 11 eri syöpää, joukossa esim naisten yleisin rintasyöpä. Nyt ne katseet sinne peiliin ja pitämään itsestään vähän parempaa huolta. Ja ei tarvitse alkaa puolustelemaan äitiäsi, en puhu hänestä.

Alkoholi on yksi iso rintasyövän aiheuttaja.

Juuri näin, sekin. Suurin osa sairauksista johtuu elintavoista. Meillä hoidetaan ihan liikaa seurauksia, eikä puututa juurisyihin. Sotealalle saataisiin huomattavasti parannuksia, jos lopettaisin tämä hyssyttely.

Vierailija
28/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.

Miettikää: tällaset ihmiset haluaa lisää palkkaa.

Vierailija
29/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalta poistuu 25000 työpaikkaa automaation vuoksi 8 vuoden sisällä.

Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, suurin osa eläkeläisiä eli maksavat asiakkaat vähenevät kaupan alalla ja palvelualalla.

90 000 työtöntä on aktivointitoimissa eli palkattomissa työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa, osa 6 kuukauden palkkatukityössä.

Joten luulen kyllä, että hoitoalallekin riittää porukkaa. Itse menisin, mutta käsien iho ei kestä, tulee nyt jo syksyllä paljon verta vuotavia haavoja ja mitä kylmempi niin sen pahemmaksi iho menee.

Vierailija
30/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihityttää? Ei mua hihitytä, mua pelottaa. Suomalainen on aina valmis maksaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä. Siitähän näiden hihittelijöiden kohdalla on kyse. Täytyy toivoa ettei sairastu. Ja kuolee sillain yhtäkkiä ja saappaat jalassa ettei hoitoa tarvitse.

Vierailija
31/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitaja mutta onhan tuo vääntö ollut aivan älytöntä. Jos niitä hoitajia halutaan enemmän niin kukkaron nyörit vaan auki. Mielestäni tähän astinen toiminta päättäjiltä on näyttänyt siltä että heitä vähät kiinnostaa missä jamassa suomalainen terveydenhuolto on.

Mutta... Se että jotkut ehkä hihittelevät tilanteelle ei ole ihme. Itse en sitä tee mutta ymmärrän. Pitkin vuotta mediassa on ollut paljon juttuja hoitajista joista on paistanut sellainen hieman ylimielinen asenne että hoitotyö on ainoa raskas ja fyysinen työ. Kukaan muu ei tee vuorotyötä ja mitä työtä vaan tekemällä saisi saman tai paremman liksan, helpommalla. Sitten yleensä on esitelty sitä palkkaa joka on tyyliin reilusti yli 3000e. Ymmärrän että joku 1500e nettoava raskaan työn raataja voisi ajatella että mistähän nuokin nyt valittavat.

Syyttäisin mediaa joka suolsi tuollaisia juttuja viikosta toiseen.

Vierailija
32/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa on keväälläkin kun A-studiossa jälleen kerran ihmetellään ja kauhistellaan porukalla, miksi kukaan ei enää hakeudu opiskelemaan hoitoalalle.

Ja syyhän on selvä: hoitajat on kusseet omiin muroihinsa.

Vierailija
33/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.

Vierailija
34/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei hihitytä vaan huolettaa. Meidän 40 hoitajan porukasta on 16 irtisanoutunut ja lähtenyt opiskelemaan muuta alaa tai muihin töihin. Tilalle tullut hoono soomi porukkaa, mikä lisää irtisanoutumisia.

Meillä kunnan huonoin palkka ja se näkyy. Muuten ollut hyvä paikka ja ilmapiirikin ollut hyvä ja esihenkilö hyvä.

Itsekkin mietin koko ajan, minkä ratkaisun teen. Töihin ei ole enää mukava mennä, kun ei minun kielitaito riitä neuvoa työntekijöitä.

Minua hoiti viimeksi oikein hyvä virolainen lääkäri. Ei tehdä ihmisestä huonompaa vain sen takia, että hänen kielensä ei ole niin erinomaista kuin meidän.

Vierailija
35/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubai 5400e/kk + asunto. Siinä käy joskus näinkin. Heippa!

Dubai ei ole Suomessa.

Vierailija
36/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiähän noi hoitajat ovat kun eivät itse ala toimimaan. Korpilakkoon menemällä saisi muutamassa päivässä saaraaloiden ja terveyskeskusten luukut kiinni ja kokonaan järjestelmän niin polvilleen, että voisivat itse sanella sellaiset ehdot kuin haluavat. Ja niihin ehtoihin pystyisi sisällyttämään sen, että laittomasta lakkoilusta ei sitten syytetä ja sakoteta ketään.

Mutta sen sijaan kuukausien ajan valitetaan ja marssitaan kyltit ilmassa jossain keskustorilla, vaikka asian pystyisi ratkaisemaan hyvinkin nopeasti. Ihan typerää touhua.

Syyttet ja korvausvaatimukset siitä tulisi. Ja ne tulisi jo ennen kuin mihinkään neuvottelupöytään päästäisi. Syyllinen ei neuvotteluissa ole sellaisessa asemassa, jossa pääsee sanelemaan ehtoja.

Jos maan jokainen sairaala ja terveyskeskus olisi suljettu, kunnes hoitajien vaatimuksiin suostutaan, olisi siinä ihan mukavasti vipuvartta neuvotteluihin. Mitkään lait ja säädökset eivät loppupeleissä määritä tulosta, vaan ihan se mihin on pakko suostua. Hoitajat saisivat halutessaan koko järjestelmän polvilleen ja suostuvaiseksi siihen, mitä vaaditaan. Typeriä ovat kun eivät näin toimi.

Vierailija
37/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihityttää? Ei mua hihitytä, mua pelottaa. Suomalainen on aina valmis maksaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä. Siitähän näiden hihittelijöiden kohdalla on kyse. Täytyy toivoa ettei sairastu. Ja kuolee sillain yhtäkkiä ja saappaat jalassa ettei hoitoa tarvitse.

Mikä sinua pelottaa? Luuletko eläväsi ikuisesti?

Vierailija
38/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.

Ei hihitytä ei.

Mitä meinaattee tehdä sähkölämmitteiselle perintöasunnolle. Niitä ei osteta eikä vuokrata.

Vierailija
39/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalta poistuu 25000 työpaikkaa automaation vuoksi 8 vuoden sisällä.

Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, suurin osa eläkeläisiä eli maksavat asiakkaat vähenevät kaupan alalla ja palvelualalla.

90 000 työtöntä on aktivointitoimissa eli palkattomissa työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa, osa 6 kuukauden palkkatukityössä.

Joten luulen kyllä, että hoitoalallekin riittää porukkaa. Itse menisin, mutta käsien iho ei kestä, tulee nyt jo syksyllä paljon verta vuotavia haavoja ja mitä kylmempi niin sen pahemmaksi iho menee.

Mutta minkälaista porukkaa. Ennen oli testit ja kovat vaatimukset, että pääsi hoitoalalle. Silloin oli hyvät työkaverit ja hoito hyvää.

Nyt raavitaan kaikki hoitoalalle ja se näkyy työkavereista. Onneksi ei ole enää kuin pari vuotta eläkkeeseen. Itse olisin mieluummin pitänyt laadukkaat ja hyvät hoitajat työkavereita. Jestas kun tietäisitte, millaisia hoitajia valmistuu

Vierailija
40/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion hakea sairaanhoitajaksi seuraavassa yhteishaussa:) t. Lastentahan ope joka opiskellut yliopistossa ja jolla palkka huonompi kuin sh:lla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä