Vieläkö joku muistaa sitä aikaa, kun Mallorcalle /Rhodokselle
matkustettiin suuren matkalaukun kanssa Iltamekkojen ja paplaripussin lisäksi mukaan pakattiin ainakin kahvinkeitin, kahvia, hapanleipää, kauraryynejä ja muovipussiin vähän pyykinpesujauhetta pikkupyykkiä varten. Suomi Baariinkin piti tietysti päästä koti-ikävän iskiessä....
Kommentit (23)
Mä pakkaan edelleen mukaani kahvia ja kahvinkeittimen. Mistä mä muuten kahvia saisin kuudelta aamulla, kun mä herään?
Vierailija kirjoitti:
No tuota näkee edelleen. Rhodoksella tänäkin kesänä suomibaari ihan täynnä porukkaa ja fb ryhmässä pyydellään josko joku voisi tuoda tullessaan ruusleipää.. huoh. Pysykää kotimaassa sit jos ei kestä edes viikkoa erossa.
Miksi? Myyväthän Aasiakaupat ja Virokaupay aasialaisille ja virolaisille tuttuja elintarvikkeita Suomessa. Onko se sitten muka jotenkin vähemmän junttia?
Vierailija kirjoitti:
Mä pakkaan edelleen mukaani kahvia ja kahvinkeittimen. Mistä mä muuten kahvi
a saisin kuudelta aamulla, kun mä herään?
Monet baarit avaavat ovensa jo klo 07.00 aamulla,
joten kahviakin on silloin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a saisin kuudelta aamulla, kun mä herään?Monet baarit avaavat ovensa jo klo 07.00 aamulla,
joten kahviakin on silloin saatavilla.
Ei huvita lähteä yöpaidassa kahvia hakemaan, kun voin sitä itsekin hotellissa keittää ja omalla parvekkeella nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Mä pakkaan edelleen mukaani kahvia ja kahvinkeittimen. Mistä mä muuten kahvia saisin kuudelta aamulla, kun mä herään?
Mä varaan hotellihuoneen, jossa on vedenkeitin vakiovarusteena ja otan mukaan nescafe goldin
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmettelet kun ei Juhla Mokka maistunutkaan niin kotoisan hyvälle. Vai pakkaatko myös veden suomesta mukaasi kahvin keittoa varten 🤔😬?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota näkee edelleen. Rhodoksella tänäkin kesänä suomibaari ihan täynnä porukkaa ja fb ryhmässä pyydellään josko joku voisi tuoda tullessaan ruusleipää.. huoh. Pysykää kotimaassa sit jos ei kestä edes viikkoa erossa.
Miksi? Myyväthän Aasiakaupat ja Virokaupay aasialaisille ja virolaisille tuttuja elintarvikkeita Suomessa. Onko se sitten muka jotenkin vähemmän junttia?
Ne asuukin täällä yleensä kauemmin kuin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmettelet kun ei Juhla Mokka maistunutkaan niin kotoisan hyvälle. Vai pakkaatko myös veden suomesta mukaasi kahvin keittoa varten 🤔😬?
Mitä sä oikein horiset? Ulkomailla juon pullotettua vettä ja siihen keitän myös kahvini. Eikö sulla ole ripulia, kun hanavettä juot?
Kävin Mallorcalla ensimmäisen kerran 17v kavereiden kanssa. Ei ole koskaan tullut mieleen pakata mitään ruokatarvikkeita mukaan. Suomibaarit jäivät myös käymättä. Vaatteita oli kyllä liikaa mukana. Nykyään pärjään pienemmällä laukulla.
Luulisi että lomalla olisi parempaakin tekemistä, kuin miettiä sitä, mitä muut ovat kapsäkkiinsä pakanneet 🙄
Kreetalla en ole käynyt, mutta Mallorca on hieno saari, myös espanjalaisten mielestä, kunkullakin oli aikanaan huvila siellä. Suomibaarien omistajat, ja asiakkaatkin on pääosin niitä jotka asuvat siellä. Samoin ruisleivän ja salmiakin kaipaajat.
Yritän yleensä muistaa ottaa vähän pyykinpesuainetta mukaan lomille. Se on törkeän hintaista lomakohteissa ja yleensä hajustettu voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein horiset? Ulkomailla juon pullotettua vettä ja siihen keitän myös kahvini. Eikö sulla ole ripulia, kun hanavettä juot?
Ihan sama mita vetta kaytat jos sen keitat. Harhaluulo etta joka paikassa muualla kuin Suomessa olisi juomakelvotonta hanavetta.
Ja matkan kokokohta ja suosikkiretki oli Sikajuhlat, jossa sai juoda viiniä ja olutta rajoituksetta.
Vierailija kirjoitti:
Yritän yleensä muistaa ottaa vähän pyykinpesuainetta mukaan lomille. Se on törkeän hintaista lomakohteissa ja yleensä hajustettu voimakkaasti.
Itsepalvelupesulat, pikapesulat tms;.pyykinpesu hoituu kätevästi matkoilla. Hotellihuoneen lavuaarissa en tykkää pyykkiä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a saisin kuudelta aamulla, kun mä herään?Monet baarit avaavat ovensa jo klo 07.00 aamulla,
joten kahviakin on silloin saatavilla.Ei huvita lähteä yöpaidassa kahvia hakemaan, kun voin sitä itsekin hotellissa keittää ja omalla parvekkeella nauttia.
Ihan joka paikassa on kahvinkeitin tai vedenkeitin huoneessa. Jos ei ole, pyytämällä saa. En tosin ole koskaan käynyt noissa turistirysissä, mutta muissa paikoissa aina ollut. Lisäksi huonepalvelu toimii usein 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelupesulat, pikapesulat tms;.pyykinpesu hoituu kätevästi matkoilla. Hotellihuoneen lavuaarissa en tykkää pyykkiä pestä.
Monissa hotelleissa on pesuhuone joten enemmän vaivaa etsiä pesulaa. Meillä on lapset mm. yrjönneet päälleen matkapahoinvoinnista, joten kiva saada vaatteet nopeasti pesuun.
Tein ensimmäisen etelänreissun vuonna 1981 ja ei kyllä ollut mukana mitään noista, vaikka kohde olikin juuri Mallorca.
Ei tässä ole ennen ei nyt ei tulevaisuus mahdollisuutta matkustaa mihinkään.Kun ei miestä ja miehen isoa raha kukkaroa tai ei edes perintö rahoja,kun köyhinä vanhemmat kuoli!.