Muita, jotka haluaisivat paljon lapsia?
Tuntuu, että kun paljastan lapsihaaveeni, joka on yli 1-2, saan niskaani kaikilta kommentteja siitä, miten ympäristö tuhoutuu enkä voi tarjota lapsilleni mitään ja miten ne syrjäytyy ja minä syrjäydyn kun en saa eläkettäkään koskaan. Vaikka kyse on mun haaveesta, täysin hypoteettisista lapsista. Oletteko te saaneet vastaavia kommentteja? Entä onko useamman lapsen saamista kommentoitu negatiivisesti?
Kommentit (14)
Älä välitä noista, hienoa että haluat lapsia, ovat elämän rikkaus.
T. Kolmen jo aikuisen lapsen äiti
Älä kerro muille, kuin sille lasten isälle. Mitä se muille kuuluu. Yleensä ihmisillä alkaa kulmat kurtistua vasta kun alat odottaa neljättä. Eli siihen asti saat olla suht. rauhassa :)
Suomessa on paljon lestadiolaisia.
No mä toivoin saavani paljon lapsia. Sain 4, lisääkin olisi voinut tulla jos olisi aloittanut vähän aiemmin.
Sitä samaa kyllä meillä suvussa ja kaveripiirissäkin ihmiset tuntuivat toivovan. Meillä on suvussa serkuksilla suurimmalla osalla 3-4 lasta, kahdella 2 koska eivät kertakaikkiaan saaneet enempää vaikka olisivat toivoneet.
Kaveripiirissä on sitten niin isoja perheitä että se 4 on melkein minimi ja sellainen 6-7 lasta ihan yleistä. Ja ei, ei olla lestadiolaisia eikä muistakaan hihhuleita. Tykätään lapsista ja siitä että on elämää ympärillä.
Ainoat kommentoinnit ovat olleet: onko saman miehen kanssa, ja toinen yleinen on, oletteko uskovaisia. Kyllä, saman miehen kanssa ja ei, emme ole uskovaisia, kirkkoon kyllä kuulumme 😉. Meillä on 6 lasta, ja ihan itse on elätetty heidät 😉
Ja selvennykseksi vielä, että kommentoivat kysymykset ovat olleet täysin ulkopuolisilta henkilöiltä, läheisemme eivät ole koskaan kritisoineet..
No minä haluaisin ainakin 5 mutta en kehtaa siitä kenellekään puhua koska minulla ei ole kumppania. Harmittaa todella että tämä haave ei toteudu. Haluaisin eniten maailmassa olla ison perheen vanhempi.
Minä olen aina halunnut paljon lapsia. Jo teininä sanoin että haluan lapsia niin paljon kun niitä tulee, vaikka 20. Sain parikymppisenä lapsen ja se jäi mun ainoaksi. Edelleen vielä näin yli nelikymppisenä vauvakuume vaivaa, mutta luonto päätti että minä olen äiti yhdelle lapselle
Vierailija kirjoitti:
No minä haluaisin ainakin 5 mutta en kehtaa siitä kenellekään puhua koska minulla ei ole kumppania. Harmittaa todella että tämä haave ei toteudu. Haluaisin eniten maailmassa olla ison perheen vanhempi.
Osallistu miehenä suviseuroihin. Muutoin Farmers Only, https://www.farmersdatingapp.com/
Sano suoraan.
Saisi laittaa äkkiä kunnon lapsiverot kun ihmis lajista ei ole mitään muuta kuin harmia.
Ei yhtään hyvää puolta. Ihminen on sairas alieni.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kommentoinnit ovat olleet: onko saman miehen kanssa, ja toinen yleinen on, oletteko uskovaisia. Kyllä, saman miehen kanssa ja ei, emme ole uskovaisia, kirkkoon kyllä kuulumme 😉. Meillä on 6 lasta, ja ihan itse on elätetty heidät 😉
Ja selvennykseksi vielä, että kommentoivat kysymykset ovat olleet täysin ulkopuolisilta henkilöiltä, läheisemme eivät ole koskaan kritisoineet..
Mä en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on onko saman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö elättämään lapsikatraan?
Tääki tuntuu olevan yks ennakkoluulo ettei pystyis. Se elintaso sit on erilainen kuin yhden lapsen vanhemmilla, mutta toisaalta vaikka ulkomaanreissu ei ees ois kovin houkutteleva koko katraan kanssa vrt. ainokaisen.
Eikö ketään?