Kuukautisiin menee rahaa 6 euroa kuukaudessa
pitää ostaa 2 sidepakettia siteitä. Paljon sinulla?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 euroa kuussa. Ostin kangassidetarpeet, mutta ei niissä riitä imukyky runsaan vuotoni määrään. 3 isoa pakettia menee siteitä per kuukautiset. Kuppia en saa ängettyä, en harrasta sekiä. Ei edes tampooni mene.
Kangassiteitåkin on sellaisia jotka kestävät runsaankin vuodon. Riippuu imujen määrästä, siteen koosta ja kosteussuojasta. Itsellänikin on pari jotka kestävät eivätkä ole paksuja/näy housujen läpi.
Mitä merkkiä ja mallia, ja mistä niitä saa? Minulla on Maijat-merkkisiä, joiden yösiteestäkin menee puolessa tunnissa läpi. En ole löytänyt jytympää mallia.
Ei niitä sellaisia olekaan. Nuo jotka puhuvat kangassiteistä tuohon malliin, eivät edes tiedä mitä tarkoittaa runsas vuoto.
Onnikas. Löytyy taatusti suuria ja imu riittää. Tiedän kyllä mikä on runsas vuoto..
Vierailija kirjoitti:
Menee yksi paketti. Kuukautiseni ovat runsaat, mutta jotenkin vuoto jää emättimeen "taskuun" niin että vuoto tulee lähinnä pönttöön kun käyn vessassa. Myös yöllä siteessä vain ohut viiru mutta pönttöön hyytymät.
Moni luulee kuukautisveressä olevan hyytymiä, kun ne ovat oikeasti kohdun limakalvoa.
Ja silti naiset on huutamassa "kuukautisköyhyydestä" ja vaatimassa ilmaisia rättejä. Jos tuon verran ei ole varaa sijoittaa hygieniatuotteisiin kyse on pelkästään elämänhallinnan ongelmasta. Kyllä viimeistään niistä Kelan satojen eurojen tuista pitäisi kyetä hygieniatuotteisiin sijoittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 euroa kuussa. Ostin kangassidetarpeet, mutta ei niissä riitä imukyky runsaan vuotoni määrään. 3 isoa pakettia menee siteitä per kuukautiset. Kuppia en saa ängettyä, en harrasta sekiä. Ei edes tampooni mene.
Kangassiteitåkin on sellaisia jotka kestävät runsaankin vuodon. Riippuu imujen määrästä, siteen koosta ja kosteussuojasta. Itsellänikin on pari jotka kestävät eivätkä ole paksuja/näy housujen läpi.
Mitä merkkiä ja mallia, ja mistä niitä saa? Minulla on Maijat-merkkisiä, joiden yösiteestäkin menee puolessa tunnissa läpi. En ole löytänyt jytympää mallia.
Ei niitä sellaisia olekaan. Nuo jotka puhuvat kangassiteistä tuohon malliin, eivät edes tiedä mitä tarkoittaa runsas vuoto.
Onnikas. Löytyy taatusti suuria ja imu riittää. Tiedän kyllä mikä on runsas vuoto..
Ei noissa Onnikkaan suurimmissa yösiteissä kyllä sen enempää taida olla imua kuin Maijatin vastaavissa, ihan samalta näyttävät ja materiaalikin näyttää olevan samaa. Veikkaan, että puoli tuntia ja läpi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muutaman sentin. On niin niukka vuoto että pari palaa vessapaperia riittää, suurin osa tulee ulos kun käyn vessassa. Ja vessapaperi nyt ei paljoa maksa.
Hirveä jätemäärä muovia tulee noista kertakäyttösuojista... Ei kyllä kovin ekologista, pitäisikö noille asettaa jokin haittavero 🤔...
Laitetaanko samalla haittavero laastareille ja muille sidetarpeille? Ei side ole mikään luksustuote, jonka voi vaan jättää käyttämättä. Jos ei ole varaa siteisiin, on aika lailla jumissa kotona. Ja ei, kaikille ei käy kuukuppi tai kestotuote.
Laskin, että noin 0.35snt per kuukausi - ostin lukioaikoina kuukupin, jolla menen edelleen. Lisäksi mulla on varastossa edelleen noin paketillinen siteitä ja joitain tampponeita. Jälkimmäiset 0e, äiti osti hirveen varaston mulle ennen inttiä ja ne kuluu todella hitaasti, kun käytän lähinnä hätävarana 🙈 toki pari buranaa menee vuodessa kipuihin, olisko niiden yhteishinta jotain euron tai parin luokkaa?
Minulla on 4 tytärtä ja sitten vielä minä eli noin 25 euroa kuukaudessa.
Ostan heille siteet.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teiän toosat oikeen vuotaa kun noin paljon menee kuukaudessa? Mulla menee max 6 tamponia/kk. Yhden Buranan vedän ekana aamuna.
No paljon vuotavat, siksi niitä siteitäkin menee paljon. Suurin megayösude kestää pahimmillaan vain tunnin ennen kuin menee yli. Kuukuppi pitäisi tyhjentää parin tunnin välein, mutta toosa ei kestä niin ahkeraa räpläämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan heille siteet.
Teinit ei kehtaa ostaa siteitä kaupasta. Ostan 5 pakettia kerralla, jos joku luulee, että ne tulee kaikki minulle niin luulkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan heille siteet.
Teinit ei kehtaa ostaa siteitä kaupasta. Ostan 5 pakettia kerralla, jos joku luulee, että ne tulee kaikki minulle niin luulkoon.
😂 on vähän runsaat😂
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan 20 euroa/kk. Siteitä ja tamponeja käytän.
Ei ole normaalia, jos on niin runsaat vuodot, että joutuu siteitä/tamponeja vaihtaa jatkuvasti. Oletko käynyt lääkärissä? Mikset käytä hormoniehkäisyä, jolla kuukautiset niukentuvat ja harventuvat?
Aika moni meistä ei voi käyttää hormoniehkäisyä. Minulla sen estää keuhkoveritulppa. Loppuiäksi verenohennuslääkitys, joka teki ennestään runsaista kuukautisista suorastaan painajaismaiset. Minipillerit eivät minulla vaikuta kuukautisten määrään, hormonikierukka ei pysy sisällä. Gynellä ei ollut tarjota muuta, kuin lähetettä erikoissairaanhoitoon. Ja HUSin jonot ovat mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti naiset on huutamassa "kuukautisköyhyydestä" ja vaatimassa ilmaisia rättejä. Jos tuon verran ei ole varaa sijoittaa hygieniatuotteisiin kyse on pelkästään elämänhallinnan ongelmasta. Kyllä viimeistään niistä Kelan satojen eurojen tuista pitäisi kyetä hygieniatuotteisiin sijoittamaan
Voi jumalauta. Luuletko tosissas, että siteet/tamponit ovat herkkuihin rinnastettavissa oleva vapaaehtoinen luksus? EI OLE! Kuukautiset ovat pakollinen riesa noin 50% maailman väestölle. Herkuttelu on 100% vapaaehtoista. Kaiken lisäksi sipsit suklaa yms herkut maksavat noin euron verran vähemmän kuin side/tamponi paketti joten kuukautiset tulevat oikeasti kalliiksi
Ei mitään kuluja kuukautisista.
N57
Ongelmia on monenlaisia, kukaan ei valitse minne syntyy...
Iranin turvallisuusjoukot varastivat tappamansa teinitytön ruumiin – tavoitteena vaientaa omaiset
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bbc-iranin-turvallisuusjoukot-varas…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Itsellä menee alle euron, ostan aina alesta tai paikoista mistä saa samaan hintaan normaalistikin eri kokoisia ja imukykyisiä siteitä, 1 €/pkt ja siteitä 8-12 kussakin, vajaalla paketilla selviän.
Köyhä ei voi panostaa laadukkaisiin, miellyttävän tuntuisiin, ohuisiin ja imeviin siteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Runsaat vuodot ja epäsäännöllinen on syöpä.
Tai bakteerivaginoosi tai vikaa kilpirauhasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €, koska käytän pestäviä kestositeitä.
Pesuaine ja vesi maksaa jotain. Ja sähkö, jos peset koneessa.
Pesen siteet samaan aikaan kuin lakanani, ja ne eivät vie melkein ollenkaan tilaa pesukoneessa, joten sama asia olisi, että ovatko siteet koneessa vaiko ei.
Väärin. Sähkön-, veden- ja pesuaineen määrä jaetaan tasan kaikkien koneellisessa olleiden tekstiilien määrällä.
Ällöttävää muuten pestä bakteeriveret ja lakanat samassa. Lakanoissasi on jäämiä.
Bakteeriveret?
Veri tulee emättimen kautta, jossa on bakteereita. Eri määrä ja laatu eri elämäntyyleillä.
Meinaatko että 1-2 viikkoa 8 h/yö hikoiltuihin, nussittuihin, hilseiltyihin ja kuolattuihin lakanoihin ei tule bakteereja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsaat vuodot ja epäsäännöllinen on syöpä.
Mulla oli 10 hyvänlaatuista polyyppia ja normaalia paksumpi kalvo (useita senttejä, pitäisi olla alle sentin).
Jäivät leikkauspöydälle ja lääkitys avuksi. Muutoin olen sairas 24/7 kuukautisten takia. Kohdusta luopuisin heti, jos leikkaisivat.
Ai kauheeta. Mulla oli kohdun limakalvo 6 mm ja vuotelin vaihdevuosissa, gyne oli melko varma, että syöpä olisi, kun kun niin paksu limakalvo.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teiän toosat oikeen vuotaa kun noin paljon menee kuukaudessa? Mulla menee max 6 tamponia/kk. Yhden Buranan vedän ekana aamuna.
Ensimmäisinä ja runsaimpina vuotopäivinä pitää olla sekä side, että tamponi samanaikaisesti, ja niitäkin saa olla vaihtamassa parin tunnin välein.
2,5e suunnilleen. Puoli pakettia tamponeita, loput tulee lääkkeistä.