Kuukautisiin menee rahaa 6 euroa kuukaudessa
Kommentit (101)
Mun fysioterapeutilta kuulema vinkki oli poistettu ketjusta. Oli YTHS:n fyssari joka työskenteli myös naistentaudeilla. No, älkää uskoko.
Ehkä muutaman sentin. On niin niukka vuoto että pari palaa vessapaperia riittää, suurin osa tulee ulos kun käyn vessassa. Ja vessapaperi nyt ei paljoa maksa.
Hirveä jätemäärä muovia tulee noista kertakäyttösuojista... Ei kyllä kovin ekologista, pitäisikö noille asettaa jokin haittavero 🤔...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsaat vuodot ja epäsäännöllinen on syöpä.
Mulla oli 10 hyvänlaatuista polyyppia ja normaalia paksumpi kalvo (useita senttejä, pitäisi olla alle sentin).
Jäivät leikkauspöydälle ja lääkitys avuksi. Muutoin olen sairas 24/7 kuukautisten takia. Kohdusta luopuisin heti, jos leikkaisivat.
Miksi kohdunpoisto kun kerran enää et ole sairas?
Vierailija kirjoitti:
Mun fysioterapeutilta kuulema vinkki oli poistettu ketjusta. Oli YTHS:n fyssari joka työskenteli myös naistentaudeilla. No, älkää uskoko.
Ai mikä?
Kuinka paljon teiän toosat oikeen vuotaa kun noin paljon menee kuukaudessa? Mulla menee max 6 tamponia/kk. Yhden Buranan vedän ekana aamuna.
Ostin noin kuusi vuotta sitten kuukupin, maksoin noin 30€. Tähän mennessä mennyt siitä lähtien siis noin 40snt/kk ja laskennallinen kuukausikustannus vain laskee koko ajan.
Ehkä 1 e, paketti siteitä ja pikkuhousunsuojia riittää 2-3 kuukautta ja parhaiksi oon todennut halvimmat siteet joita saa eurolla.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan 20 euroa/kk. Siteitä ja tamponeja käytän.
Ei ole normaalia, jos on niin runsaat vuodot, että joutuu siteitä/tamponeja vaihtaa jatkuvasti. Oletko käynyt lääkärissä? Mikset käytä hormoniehkäisyä, jolla kuukautiset niukentuvat ja harventuvat?
Itsellenäni on todella runsaat kuukautiset, vaihdan tunnin välein sidettä. Mutta en voi käyttää hormonilääkkeitä, koska silloin seksihalut loppuvat kokonaan, limakalvot kuivuvut ja orgasmi heikkenee.
Kaikkiin ongelmiin ei aina ole ratkaisua tai ratkaisu on pahempi kuin alkuperäinen vaiva.
Noin 14€. Kuparikierukka ja 10 päivää kestävät runsaat kuukautiset. Siteet noin 10€ ja 30kpl purkki ibumaxeja noin 4€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä?
En aio enää kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 euroa kuussa. Ostin kangassidetarpeet, mutta ei niissä riitä imukyky runsaan vuotoni määrään. 3 isoa pakettia menee siteitä per kuukautiset. Kuppia en saa ängettyä, en harrasta sekiä. Ei edes tampooni mene.
Kangassiteitåkin on sellaisia jotka kestävät runsaankin vuodon. Riippuu imujen määrästä, siteen koosta ja kosteussuojasta. Itsellänikin on pari jotka kestävät eivätkä ole paksuja/näy housujen läpi.
Mitä merkkiä ja mallia, ja mistä niitä saa? Minulla on Maijat-merkkisiä, joiden yösiteestäkin menee puolessa tunnissa läpi. En ole löytänyt jytympää mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä?
En aio enää kertoa.
Turha kertoa jos se poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 euroa kuussa. Ostin kangassidetarpeet, mutta ei niissä riitä imukyky runsaan vuotoni määrään. 3 isoa pakettia menee siteitä per kuukautiset. Kuppia en saa ängettyä, en harrasta sekiä. Ei edes tampooni mene.
Kangassiteitåkin on sellaisia jotka kestävät runsaankin vuodon. Riippuu imujen määrästä, siteen koosta ja kosteussuojasta. Itsellänikin on pari jotka kestävät eivätkä ole paksuja/näy housujen läpi.
Mitä merkkiä ja mallia, ja mistä niitä saa? Minulla on Maijat-merkkisiä, joiden yösiteestäkin menee puolessa tunnissa läpi. En ole löytänyt jytympää mallia.
Ei niitä sellaisia olekaan. Nuo jotka puhuvat kangassiteistä tuohon malliin, eivät edes tiedä mitä tarkoittaa runsas vuoto.
Siteitä menee noin paketillinen päivässä, mitä se nyt tekee, nelisen euroa per päivä? Se kertaa seitsemän. Plus ylimääräistä housupyykkiä ja särkylääkettä, jokunen euro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Menis varmaan pari pakettia. Tietty riippuu paketin koosta... Mulla vuoto kestää 5 vuorokautta ja on alussa runsasta eli siteitä kuluu. Vaihdoin kuukautisalushousuihin. On tosi mukavat, imukyky on suuri, ei vuoda ollenkaan ohi, eikä hausekkaan. Menee aika hyvin 10tuntia ennen kuin tarvii vaihtaa. Niiden pitäisi kestää ainakin 2 vuotta eli kyllä siinä pitkällä aikavälillä säästää vaikka kerta hankintana onkin vähän kallista, kun pitää ostaa useammat.
Haiseeko ne kuukautisalushousut sillille käytön jälkeen?
Käytän kuukuppia. Maksoin aikoinani apteekista ostettua 37,75€ joten näiden vuosien aikana vuosihinnaksi on tullut alle 10€
Free bleeding säästää 👍