Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä näyttää mummoutunut henkilö?

Vierailija
08.10.2022 |

Minä yhdistän mummoutumisen mummopermikseen tai "siistiin" miestukkaan.
Muita tuntomerkkejä?

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta että mulla oli pari ystävää jotka oli ns. mummo-iässä. Heissä oli ongelmana se etteivät näyttäneet kauempaa ollenkaan mummoilta. Eivät meikanneet kumpikaan mutta olivat hyvin hoikkia ja vaatteiltaan ajattomia eli farkut ja paita tai farkut ja takki. 

Ehkä olivat jotenkin niin nuorekkaita koska liikkuivat paljon eikä heillä ollut vaivoja. Hoikkuuden myötä sellainen pyylevyys puuttui. 

Vierailija
102/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vyötäröä. Nuoruuden hiustyyli muuttunut lyhyeksi mummotukaksi. Huono ryhti.

Tuolla määritelmällähän iso osa nuoremmistakin naisista on mummoja!

" Mummo" är inte åldersrelaterat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi Hautala

Hmm.

Taidat ymmärtävän mummo-tyylin nyt pikkusen erilailla kuin muut.

Minusta mummotyyli on myös pyöreä ilmestys.

Sapen mainitsemat ominaisuudet kyllä.

Meidän mummo oli semmoinen pieni ja permanenttihiukset.

Ei Marimekko tee mummomaiseksi.

Voi olla muitakin sen tyylistä. Mekon pituus sinne polviin tai alle. ja hihat kyynärpään kohdille.

Mummotyyli on ihan kaunis. Mummot on mukavia.

Vierailija
104/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Marimekko kyllä tekee mummoksi.

Marimekko vaateko tekee ihmisestä mummon vaikka vaatteen alta paljastuu 27-35 vuotiaan kasvot, näetkö harhoja?

Nyt puhutaan siitä mummotyylistä. Siitä mitä oli mummot eihän siinä iällä lle merkitystä.

Nykyään oikeat mummot puheluryysis ihan erilailla kuin mummotyyöillä.

Vierailija
105/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se juurisyy, että jonkun katse hakeutuu toisen, jopa tuntemattoman ihmisen habitukseen noin pakkomielteisesti? En itse ole työtön, joten mulla ei ole aikaa toljottaa jotain toista naista kadulla, että onko hänellä Marimekko vai mitä on.

Mitä Marimekkoon tulee, mun alalla ylemmän johdon naisilla on monen sadan euron Marimekon leninkejä, kun mennään kansainvälisiin kokouksiin ja tapahtumiin. Kehuja niistä tulee, jos jotain.

Vierailija
106/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen mummoikäisten kanssa. Yhteenvetona: mummoja on monenlaisia, kivoja , pirteitä, väsyneitä ,kiukkuisia,höpsähtäneitä.  Mummoilla on aika yllättävän usein hartioille asti ulottuvat tai vähän pidemmät hiukset joita sitten suihkun jälkeen letitellään. Toiseksi yleisin kampaus  lienee permanentti, johon rullataan sitten niitä papiljotteja. Vaatteena mummoilla on usein jotain mukavaa. trikoita, t-paitoja,collareita.. parempina asuina sitten jotain jakkuja ja mekkoja. 

Vierailija
107/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se juurisyy, että jonkun katse hakeutuu toisen, jopa tuntemattoman ihmisen habitukseen noin pakkomielteisesti? En itse ole työtön, joten mulla ei ole aikaa toljottaa jotain toista naista kadulla, että onko hänellä Marimekko vai mitä on.

Mitä Marimekkoon tulee, mun alalla ylemmän johdon naisilla on monen sadan euron Marimekon leninkejä, kun mennään kansainvälisiin kokouksiin ja tapahtumiin. Kehuja niistä tulee, jos jotain.

"Ylemmän johdon naisista" tuskin kannattaa ulkonäköasioissa ottaa mallia sen enempää kuin poliitikkomiehistäkään. Yleensä näyttävät pahalta kumpaisetkin.

108/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä Marimekon tai muu tunika, lyhyt tukka, pyylevä

Marimekon tuotteita pitävät sekä nuoret että vanhemmat, ei todellakaan ole mikään mummotyyli. Marimekkoa esiintyy myös maailman catwalkeilla. Marimekkoa pitää hoikat, pyylevät ja normaalit. Joten mistä tuon tempaisit esimerkiksi?

No näyttää siltä. Sori, mun mielipide eli mummotyyli!

Taitanee kateus tehdä mummomaiseksi. Marimekon vaatteisto on HM:n lumppuja huomattavasti arvokkaampia, joten eivät sovellu kaikkien kukkarolle, Vain hyvin ansaitseville mummoille!

Mutta kyllä Marimekko antaa vanhan, vähän jälkeenjääneen kuvan. Siihen lyhyt tukka ja rillit nii avot ollaan pömpelimummoja.

Vierailija
109/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä naisia ilkkuvia ja väheksyviä ketjuja oikein sikiää. Ei jaksais enää.

Vierailija
110/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä naisia ilkkuvia ja väheksyviä ketjuja oikein sikiää. Ei jaksais enää.

Tässä on kyllä reilusti huumoria mukana.

Vierailija
111/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppuraiselta esim.

Vierailija
112/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällinen ja lempeä.

Vierailija
113/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuppuraiselta esim.

Tuppurainen alkaa olla tätivaiheessa. Mummouteen on vielä jokunen vuosi matkaa.

Vierailija
114/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ovat parhaita.

Vierailija
115/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Pikku Ironisti' kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vyötäröä. Nuoruuden hiustyyli muuttunut lyhyeksi mummotukaksi. Huono ryhti.[/quote

Eipä hätää, kerronpa sinulle nyt iloisen uutisen jonka juuri sinun tulevaisuudestasi aivan äsken kuulin ...

Katsopa peiliin! Juuri tuon näköiseltä tulet näyttämään vuonna 2065!

Vuonna 2065 täytän sata vuotta joten todennäköisesti en ole enää elossa. Menen hautaani pitkätukkaisena.

Vierailija
116/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä Marimekon tai muu tunika, lyhyt tukka, pyylevä

Marimekon tuotteita pitävät sekä nuoret että vanhemmat, ei todellakaan ole mikään mummotyyli. Marimekkoa esiintyy myös maailman catwalkeilla. Marimekkoa pitää hoikat, pyylevät ja normaalit. Joten mistä tuon tempaisit esimerkiksi?

No näyttää siltä. Sori, mun mielipide eli mummotyyli!

Taitanee kateus tehdä mummomaiseksi. Marimekon vaatteisto on HM:n lumppuja huomattavasti arvokkaampia, joten eivät sovellu kaikkien kukkarolle, Vain hyvin ansaitseville mummoille!

Mutta kyllä Marimekko antaa vanhan, vähän jälkeenjääneen kuvan. Siihen lyhyt tukka ja rillit nii avot ollaan pömpelimummoja.

Olen ammatiltani eritysasiantuntija, minulla on usein työvaatteena Marimekkoa, nähtävästi työni on sujunut hyvin, Marimekosta huolimatta, en vaihda työtäni enkä Marimekkoa, niin ja vielä ekstralisäys, en myöskään ole mummomainen, en kykenisi työtäni hoitamaan, jos olisin mummo. 

Vierailija
117/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta, koska Marimekko vaatii ihmiseltä jotain muuta, kuin luudan ja lippiksen. Kommentoijat ehkä ovat niitä leipäjonossa pyöriviä verkkareihin, lättäkenkiin ja harmaisiin 5 euron collegehousuihin sonnustautuneita ilmaisruoankerjääjiä. Joku ne ruoat on sinne leipäjonoonkin maksanut !

Vierailija
118/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pitkälti mummolta. 

Vierailija
119/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin kuningatar oli kunnon mummo kiireestä kantapäähän. Sellaiseksi eivät muut mummot aivan voi tulla, sillä kuningatar siipeili surutta englantilaisten veronmaksajien rahoilla. Siksi hänellä oli varaa teettää itselleen hintaa miettimättä ihan millaisia vaatteita ja muita tarpeita päähän pälkähti.

Ei tyyliin tarvita rikkauksia. Oma mummoni oli erittäin naisellinen ja huoliteltu loppuun asti ja käytti itse tekemiään kävelypukuja, mekkoja, takkeja jne. Hyvistä kankaista, joten näytti ihan yhtä tyylikkäältä kuin Englannin kuningatarkin. Tyyli oli vain naisellisempi eli pitkät punaiset kynnet, paljon sormuksia ja eikä lyhyttä permistä, vaan rullakampaus. Oli myös hyvin hoikka.

Oma äitini on jo mummoiässä, hänen tyylinsä on kyllä aina ollut marimekko ja nanso, nuorempanakin. Muuten ei ole yhtään muuttunut, hoikistunut sitten työvuosiensa, kun on enemmän aikaa harrastaa liikuntaa ja paljon menoja.

Vierailija
120/157 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätin ja mummun välissä on usein haukka-vaihe (tai kotka-vaihe). Se tarkoittaa kurttunaamaista ikääntynyttä naista, joka vielä yrittää taistella ikääntymisen näkymistä vastaan ja vetelee kauheat määrät pakkelia naamaan ja virittelee runsaalla hiuslakalla hiuslaitteitaan ja käyttää runsaasti hajuvettä ja maalaa naamansa kuin maksullinen nainen. Käyttää yleensä kalliita ja hienoja vaatteita, ja kynnet ovat pitkät, terävät ja punatut.

Haukka-/kotka-vaihe on viimeinen etappi ennen kuin on pakko alistua mummouden tosiasian edessä.

Kiitos päivän nauruista :DDDDDDDD Mä muuten tykkään linnuista, myös kotkista ja haukoista.

Lenitalla ainakin on jäänyt haukka-vaihe pysyvästi päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän