Alkoholistille huippuhyvät maksa-arvot
Mieheni juo päivittäin parin promillen kännin vaihtelevilla juomilla. On tehnyt niin jo 20 vuotta. Minulla, joka en juo lähes ollenkaan maksa-arvo on yli sallitun ja hänellä huipputasosta. Olen yrittänyt saada lopettamaan maksan posahduksella, mutta eipä kannata.
Ihan outoa
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti-tuttavapariskunta puhui aina että maksa ei mene niin kauan kuin syö. Haima taas kyllä poksahtaa. Pankreatiitti on se spurgutehon diagnoosi ja siihen tuon pariskunnan vaimo kuoli salamannopeasti.
Alkkiksilla on usein alkoholistisuku joka on sukupolvesta toiseen kehittänyt sietokykyä.
Sinun suvussa ei varmaan ole juomisongelmaa ja siksi maksa kestää huonosti lääkkeitä ja viinaa?
Sun kannattaa liittyä al-anoniin, siellä oppii toimimaan alkkisten kanssa.
Alkoholistin vaimo on usein kyttääjä ja stressaaja sekä kontrolloija ja nalkuttaja. Mun eka mies joi itsensä iltaisin ihan sekaisin, mutta mua se asia ei kiinnostanut, menin itse vaan nukkumaan ja puuhasin lapsen kanssa toisaalla. Sitten yks päivä mies lopetti juomisen ja on ollut 15v juomatta. Erottiin ihan muista syistä.
Se jatkuva kontrollointi vaan turvaa sen alkkiksen juomisen, kun ei tarvitse itse ottaa vastuuta vaan joku hyysää ja kyylää vieressä. Siksihän ne eron jälkeen aina raitistuu.
"Ne eron jälkeen aina raitistuu..." En kyllä nyt usko tätä. Eiköhän valtaosa ryyppää entistä rankemmin. Joillekin käy toki paremminkin.
Tavallaan näen tuossa jotain pointtia. Varmaan se vastuu on helppo vierittää toiselle ja asettua heikoksi, jos puoliso on vahva päsmäriluonne.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Vai niin. No jään odottelemaan tätä tietoa mielenkiinnolla.
Isälläni on aina ollut hyvät maksa-arvot. Sitä korttia hän jaksoi aina heilutella, kun hänelle huomautti juomisesta. Hänen mielestä kaikki oli kunnossa.
Hänellä oli verenpaine pahimmillaan lääkkeistä huolimatta 120/190. Paino noin 130 kg. Epilepsia, lymfadeemaa, uniapnea, 2. tyypin diabetes, alkanut copd, masennusta, inkontinenssia ja sitä toistakin lajia, anemia sekä jokin vitamiinipuutos, hampaita lähti, jatkuva ientulehdus, verenpurkaumia siellä täällä, humalassa loukkasi itseään, ihmissuhteita kariutui, näkö heitteli,,,
Mutta onneksi kaikki oli hyvin, kun ne maksa-arvot oli loistavat. Hän sai aivoverenvuodon ja asustelee nykyisin hoitolaitoksessa. Joku dementiatyyppi on vienyt muistin ja lääkäri sanoi, että se on nimenomaan alkoholistien dementia.
Isä on kuitenkin edelleen veikeä heppu ja hoitajat tykkää hänestä. Varmaan on maksa-arvot vieläkin hyvät
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksakokeita tehdään, jos kirroosi tai syöpä ei niissä näy?
Lihavuudesta johtuvan rasvamaksanhan näkee jo ihmisen ulkonäöstä.
No kyllähän se näyttää arvot, jos maksa ei ole vielä lopullisesti tuhoutunut. Kaverilla oli todella kovat arvot ja hän lopetti juomisen siihen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti-tuttavapariskunta puhui aina että maksa ei mene niin kauan kuin syö. Haima taas kyllä poksahtaa. Pankreatiitti on se spurgutehon diagnoosi ja siihen tuon pariskunnan vaimo kuoli salamannopeasti.
Alkkiksilla on usein alkoholistisuku joka on sukupolvesta toiseen kehittänyt sietokykyä.
Sinun suvussa ei varmaan ole juomisongelmaa ja siksi maksa kestää huonosti lääkkeitä ja viinaa?
Sun kannattaa liittyä al-anoniin, siellä oppii toimimaan alkkisten kanssa.
Alkoholistin vaimo on usein kyttääjä ja stressaaja sekä kontrolloija ja nalkuttaja. Mun eka mies joi itsensä iltaisin ihan sekaisin, mutta mua se asia ei kiinnostanut, menin itse vaan nukkumaan ja puuhasin lapsen kanssa toisaalla. Sitten yks päivä mies lopetti juomisen ja on ollut 15v juomatta. Erottiin ihan muista syistä.
Se jatkuva kontrollointi vaan turvaa sen alkkiksen juomisen, kun ei tarvitse itse ottaa vastuuta vaan joku hyysää ja kyylää vieressä. Siksihän ne eron jälkeen aina raitistuu.
"Ne eron jälkeen aina raitistuu..." En kyllä nyt usko tätä. Eiköhän valtaosa ryyppää entistä rankemmin. Joillekin käy toki paremminkin.
Tavallaan näen tuossa jotain pointtia. Varmaan se vastuu on helppo vierittää toiselle ja asettua heikoksi, jos puoliso on vahva päsmäriluonne.
Sinullako sitten sitten on tieto siitä että kaikki juopot raitistuvat eron jälkeen? Itse en tunne yhtään sellaista vaikka tiedän useampia eronneita juoppoja.