Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok mennä puolison mukaan työmatkalle puolison työnantajan maksamaan hotellihuoneeseen?

Vierailija
07.10.2022 |

Puolisolle maksetaan kahden hengen huone. Voinko mennä sinne mukaan noin vaan? Omat lennot maksan tietty itse, mutta kieltääkö tällaisen järjestelyn kukaan? Eli kahden hengen huone, kahdet aamupalat jne, kun kahden hengen huoneesta on jo siis maksettu.

Pitääkö tästä ilmoittaa jollekin vai voinko vaan mennä mukaan?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin firmoissa suositaan puolison mukaan ottoa koska silloin turha rilluttelu jää pois.

Vierailija
22/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut monta krt mukana.

Mies on varannut 2 hengen huoneen, joka on saman hintainen, kuin H1.

Lennot otettu miehen pisteillä, oon maksanut vain verot.

Yksityisellä näin. Kunnallisella ei käy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kukin ajattelee tavallaan, työmatka on työmatka, siitä maksetaan päiväraha työntekiälle. Firman käytäntö kannataa selvittää ennakoon ettei tule yllätyksiä, meillä ennakoon ilmoittamalla voidaan järjestää, mutta jälkikäteen ei. Hotellilaskuun tulleet yllätys kulut pahimmillaan on johtanut työsuhteen purkamiseen, luottamuspulan takia ei rahallisen menetyksen. Henkilö on lähtenyt hoitamaan työ tehtävää ja aika saattaa mennä muuhun, kuten viimeksi muistamani tapaus oli että kokous jäi väliin kun vaimo oli sairastunut, siis vaimo joka ei ollut mukana ja aiheutti miljoonatappiot. Periaate jos valehtelee pienessä, ei luoteta muutenkaan. Sitten oli tapaus jossa oli ylenemis mahdollisuus, vastaava tapaus ratkasi ja uusi päällikkö tuli talon ulkopuolelta.

Kannataa sopia etukäteen!

No meillä nämä oli kaikki ainakin ihan julkista tietoa ja firman politiikkaa. Edullisista hinnoista ym keskusteltiin ja niistä uutisoitiin ihan intranetissakin.

Vierailija
24/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Pitää kirjautua myös ja maksaa itse aamupala. Hotelliyöpymisen hintaa se ei nosta.

Vierailija
25/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän liikematkailijan S-cardilla puoliso saa yöpyä huoneessa veloituksetta ja saa tällöin myös aamiaisen jne. Ei vaikuta se, että työnantaja maksaa huoneen.

Tämä ei taida vaikuttaa ap:n tilanteessa, jos kohteeseen lennetään, mutta on tiedoksi näille, jotka väittävät ettei tuo lähtökohtaisesti onnistu.

Yrityksen matkustuspolitiikka määrää käytännön. Joissa yrityksissä maksat itse erotuksen hotellissa jos haluat puolison mukaan tai ei ole sallittu ollenkaan.

Vierailija
26/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tää asenne "pitääkö ilmoittaa kenellekkään?" no onhan se nyt hyvä työnantajalta kysyä onko ok, jos puoliso ei halua menettää työpaikkaansa. Miksi salailla jos ei ole tarkoitus tehdä mitään väärää?

Vierailija
27/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso oli kolme viikkoa Portugalissa työmatkalla. Otin viikon lomaa ja olin siellä ihan samassa sviitissä hänen kanssaan. Ei tarvinnut maksaa mitään extraa.

Ehkä puoliso oli sopinut jo ajoissa, että seuralainen tulee mukaan. Mitä nämä bisnesmatkailijat ovat, jotka eivät tunne hotellejen sääntöjä?

Tai hotelli piti naista maksullisena seuralaisena.

Vierailija
28/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantajalle kuulu vapaa-aika. Hotelliyön maksaa työnantaja ja jos kumppani ei tuo laskuun mitään lisää, niin eibse työnantajalle kuulu. Eri asia jos tulee ylimääräisiä kustannuksia.

Vierailija
29/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla varmaan oma näkemys asiasta, mutta hotellille tuo ei missään tapauksessa sovi. Olisi suhteellisen noloa jäädä tuosta kiinni ja asiaa alkaisi sitten hotelli selvittämään maksajan (=työnantaja) kanssa...

Vierailija
30/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Lopeta.

Vierailija
31/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin firmoissa suositaan puolison mukaan ottoa koska silloin turha rilluttelu jää pois.

Niin varmaan. Ihanko omaa kokemusta? Hieman epäilen..

Vierailija
32/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys 1. Miksi lähtisit puolison työmatkalle ? 2. Luuletko että työmatkat on huvimatkoja ?

Vierailija
33/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa lähteä mukaan, mutta silloin työnantaja korvaa vain 50% huoneen hinnasta. Ja tietenkin pitää ilmoittaa, että lähdet mukaan.

Vierailija
34/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko mennä poikaystävän työpaikalle norkoilemaan kun minulla on vapaapäivä?

Vierailija
35/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos omakustanteisesti otatte hotellihuoneen eikä työnantajan piikkiin, niin ei tarvitse miettiä tuota. Toki päivärahat saa reissusta jos muut ehdot täyttyvät ja matkakuluista korvaukset

Vierailija
36/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut monta krt mukana.

Mies on varannut 2 hengen huoneen, joka on saman hintainen, kuin H1.

Lennot otettu miehen pisteillä, oon maksanut vain verot.

Yksityisellä näin. Kunnallisella ei käy

Meillä ei saa käyttää lentopisteitä perheen/omaan yksityiseen matkailuun.

Vierailija
37/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin ettei osa ketjun kirjoittajista ole koskaan yöpynyt hotellissa…?

2 hengen huone maksaa vähemmän yhdelle kuin kahdelle hengelle. Kokeilkaapa vaikka lukuisista erilaisista nettipalveluista tätä katsoa.

Eli siis jos ap majoittuu salaa työantajan työntekijälleen varaamaan huoneeseen hän kavaltaa rahaa hotellilta. Vai meinasitko ap, että ukkosi firma maksaa kahdesta asukkaasta vaikka reissussa on vain yksi?

Vierailija
38/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan matkustettu perheenä mukana toki siitä kerrottiin työnantajalle ja piti maksaa oma osuus siitä.

Vierailija
39/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys 1. Miksi lähtisit puolison työmatkalle ? 2. Luuletko että työmatkat on huvimatkoja ?

Olen eri, mutta kävin nyt jo eksän mukana joskus hänen työmatkoillaan. Katselin nähtävyyksiä päivällä ja illalla vietettiin yhteistä aikaa. Saatoin olla lounastapaamisilla myös mukana, jos asiakas halusi tavata myös minut. 

Vierailija
40/61 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkustanut puolisoni työmatkoilla eri puolilla maailmaa. Itse olen maksanut vain lennot ja omat ateriani, jos yksin olen syönyt. Usein on yhdistetty vkl työmatkaan. Tämä on ollut työnantajalle ihan ok, salaa ei ole mitään tehty.

Jos kyseessä on konferenssimatka, on siellä usein puolisoille järjestetty omaa ohjelmaa konferenssin luentojen ajaksi. Jostain syystä mies ei halunnut lähteä mukaani, kun puolisot olisi viety mm. taidenäyttelyyn ja shoppailemaan 😌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi