Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on aina rahaton ja pyytää lainaa ja olen alkanut erkaantua...

Vierailija
07.10.2022 |

varsinkin kun olen töissä hän yrittää pummia rahaa ja ei maksa takaisin. Hän ei halua käydä enää missään koska ei rahaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa eikä joudu itse vaikeuksiin, antaisin äidilleni rahaa vaikka sitten menisi mihinkä tarkoitukseen. 

Tunnen tapauksen jossa varakas poika laittoi äidin tilille joka kuukausi ruokaan rahaa kun suurperheen äidillä oli pieni eläke. 

Samoin. Minulla oli hyvä ja rakastava lapsuus. Ihan mielelläni antaisin rahaa äidille.

Minullapa ei.

Tämä on silloin ihmissuhdeongelma, ei niinkään äiti-lapsi-kysymys.

Vierailija
22/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maksetaan veroja siksi että sossu auttaa äitiäs.  Eli hoida se sossun listoille.

Toimeentulotuki on n. 500 euroa, eikä sieltä lapseton juurikaan mitään harkinnan varaisia tukia saa. 

Asumistuki. Sähkölaskut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi näyttämään vuoden tiliotteet, josta sinulle selviää, minne äidin rahat menee. Jos äiti kieltäytyy, niin sehän on sen merkki, että siellä on jotain salattavaa. Itse voisin ostaa kaupasta pahimpaan hätään parilla kympillä ruokaa.

Vierailija
24/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa eikä joudu itse vaikeuksiin, antaisin äidilleni rahaa vaikka sitten menisi mihinkä tarkoitukseen. 

Tunnen tapauksen jossa varakas poika laittoi äidin tilille joka kuukausi ruokaan rahaa kun suurperheen äidillä oli pieni eläke. 

Samoin. Minulla oli hyvä ja rakastava lapsuus. Ihan mielelläni antaisin rahaa äidille.

Minullapa ei.

Lapsen pitää elättää äitinsä? Lapsella on usein oma perhe elätettävänä. Kulutus säädetään omien tulojen mukaan.

Vierailija
25/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin/antaisin rahaa. Kyselemättä. Koska mutsi 😍

Vierailija
26/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä äitiäsi näyttämään vuoden tiliotteet, josta sinulle selviää, minne äidin rahat menee. Jos äiti kieltäytyy, niin sehän on sen merkki, että siellä on jotain salattavaa. Itse voisin ostaa kaupasta pahimpaan hätään parilla kympillä ruokaa.

Käteinen katoaa jonnekin.

Vierailija
27/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullapa ei.

Lapsen pitää elättää äitinsä? Lapsella on usein oma perhe elätettävänä. Kulutus säädetään omien tulojen mukaan.

Ei, vaan tuossa kyse on sopimattomista luonteenpiirteistä ja kokemuksesta, että on tullut huonosti kohdelluksi lapsena/ihmisenä. Ei siis äiti-lapsi-issue.

Vierailija
28/28 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole MITÄÄN velkaa vanhemmilleen, ei lapsi ole pyytänyt saada syntyä vaan vanhemmat sen lapsen halusi tehdä. Lapsuuden hoiva ei ole mikään velka. Lasten ei tarvitse hoitaa vanhempiaan eikä antaa rahaa.

Normaalissa perheessä toki voi auttaa jos apu toimii molempiin suuntiin, mutta jos vanhemmat ovat olleet sitä vähän perseilevämpää laatua, ei lasta tarvitse syyllistää siitä jos ei halua auttaa vanhempiaan. Esim. väkivaltainen lapsuus, ei sitä tarvitse vaan unohtaa ja alkaa auttaa vanhempiaan. Ei puolisonkaan väkivallan jälkeen kukaan sitä uhria kehota antamaan rahaa ja nielemään vihan että saadaan taas kiva joulupäivällinen yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi