Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin pikkufirmaan, joka ilmoittaa työpaikkailmoituksessa, että siellä vietetään paljon vapaa-aikaa yhdessä?

Vierailija
07.10.2022 |

Eli jos työpaikkailmoituksessa lukisi näin: "Uskomme tiimityöhön ja sen takia vietämme paljon aikaa yhdessä työajan lisäksi vapaa-aikana."

Olisiko tämä sinulle hyvä juttu vai turn-off?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen 🙄

Vierailija
2/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinne halutaan perheettömiä sinkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi turnoff. Aika ehdoton sellainen. Tottakai mielelläni vietän halutessani työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, mutta haluan sen olevan vapaaehtoista. Niin, että sitä ei katsota huonoksi työsuoritukseksi jos käytänkin vapaa-aikani vaikkapa oman perheeni tai harrastusteni parissa.

En menisi työpaikkaan, joka haluaa määrätä vapaa-ajastani.

Vierailija
4/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
5/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siellä töissä oleville ei tosiaan saa olla perhettä.

Vierailija
6/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi. Mun vapaa-aika on mun, ei työnantajan eikä työkavereiden. Meillä tehdään käytännössä 100% etätyötä, no nyt yksi meidän työntekijä sinkkuuntui, niin hän haluaa nyt kaikki takaisin toimistolle. No niin varmaan, kun hänen koko elämänsä on nyt sitten ne työkaverit. Ittellä vaan vähän toinen tilanne, tunti suuntaansa duunimatka ja lapsia kuskattavana treeneihin heti klo 16 melkein joka ip. Kerroin pomolle, että toki voin tulla seuraneidiksi tälle sinkulle sinne toimistolle, mutta työpäivä lyhenee sit 8h kuuteen ja kun oon työajasta noin 90% eri näköisissä palavereissa, en oikein tiedä paljonko musta iloa siellä työpaikalla tälle yksinäiselle on.

Vierailija
7/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
8/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymyksessä pieni perheyritys?

Vierailija
9/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn off. Exäni oli töissä tuollaisessa firmassa ja siitä tuli pian rasite parisuhteelle ja noh, ei sitä suhdetta enää olekaan.

Vierailija
10/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi

Vierailija
11/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kysymyksessä pieni perheyritys?

Ei vaan start-up.

Vierailija
12/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni firma? Meillä on töissä sellaset 50 ihmistä ja meillä on usein vapaa-ajallakin yhteistä tekemistä. Se on kuitenkin vapaaehtoista, eikä ihmetellä, jos joku ei tule. Meillä on siis aikalailla niin, että siellä tapahtumissa on samat ihmiset ja olisi jopa outoa, että joku niistä joka ei ikinä osallistu esim. lautapeli-iltaan yht'äkkiä ilmestyisikin sinne. Tosin ei me kyllä tosiaankaan siitä mitään negaa aateltaisi, vaan oltaisiin iloisia :D

Vierailija
13/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan edes harkitsisi hakevani. Olen ollut tuollaisessa paikassa vähän aikaa, ja se oli aivan painajaista. Jos halusinkin tehdä omia asioita vapaa-ajalla enkä lähteä kännäämään työkavereiden kanssa, niin sitä pidettiin tosi negatiivisena asiana. 

Vierailija
14/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi turnoff. Aika ehdoton sellainen. Tottakai mielelläni vietän halutessani työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, mutta haluan sen olevan vapaaehtoista. Niin, että sitä ei katsota huonoksi työsuoritukseksi jos käytänkin vapaa-aikani vaikkapa oman perheeni tai harrastusteni parissa.

Mikä v i tun prkele on turnoff?

Vierailija
15/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsisi tuonne.

Nimittäin hain tässä kyllä, tietämättä että noin on. Haastattelun aikana asia kerrottiin ja kysyttiin miten suhtaudun, ja vastasin rehellisesti. Jäi työ saamatta.

Vierailija
16/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun minä koen olevani hieno ihminen kun viskelen anglismeja tekstiin. Muutoin minulla on pienet aivot ja tyhmä pää.

Vierailija
17/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti v i ttu.

Vierailija
18/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kauheana jo sen, että joissain työpaikoissa jopa tuntematon HR saattaa kysyä haastattelussa, keitä tunnen tai kenen kanssa vietän aikaa. Hemmettiäkö hänelle kuuluu. Puistattavaa jos rekrytoija yrittää esiintyä jonkunlaisena sosiaalisten suhteiden vartijana tai itse suosittuna, vaikka painostaa muita työnantaja-asemalla.

Vierailija
19/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun minä koen olevani hieno ihminen kun viskelen anglismeja tekstiin. Muutoin minulla on pienet aivot ja tyhmä pää.

Älä viitsi. Et ole sama henkilö.

Vierailija
20/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu. Mulla ei ole mitään vapaa-ajanviettoa työkavereiden kanssa vastaan, mutta sen pitää olla vapaaehtoista. Jos työpaikka-ilmoituksessa kerrotaan vapaa-ajanvietosta työkavereiden kanssa, se kuulostaa edellytyksellä. Antaa myös kuvan siitä, että työaikaa ja vapaa-aikaa ei osata erottaa. Työpaikalla varmasti paljon enemmän draamaa ja seläntakana puhumista kuin muissa paikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi