Minkälaisia työkavereita teidän työpaikassa inhotaan
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan pokaaja. Yrittänyt iskeä varmaan jokaista naista tyhmillä jutuillaan. EIkä mene jakeluun, että lähes kaikki on naimisissa. Yhdellle oli jopa mustasukkanen. No enhän minä kelpaa kellekkään. ÖÖ mä oon naimisissa.
Eikö näitä inhoa yleensä vaan ne, joita se pokaaja ei missään vaiheessa yritä jallittaa.
Sluibailijoita, jotka vieläpä omasta mielestään ovat koviakin tekemään töitä ja moittivat muita laiskottelusta. Toinen ärsytys on omaan napaan tuijottajat. He sopivat linjastotyöhän, jossa ei tarvitse kommunikoida kenenkään kanssa, ei poistua mukavuusalueeltaan ja hanskat voi pudottaa siihen paikkaan, kun kello lyö 15:30. Tosi asia kuitenkin pienehkössä firmassa on, että pitää tehdä ja opetella yhtä ja toista, kyetä keskustelemaan muiden kanssa ja jakamaan tietoaan, myynnin (eli töiden) jatkuvuuden kannalta joustoa tarvitaan esim. työajoissa. Meillä kyllä työnantajakin joustaa tarvittaessa. Työn teko ja suunnittelu on suhteellisen vapaata, mikäli työt tulee tehtyä. Joskus joukkoon on eksynyt niitä, jotka 15:20 odottavat leimaus koneella kotiin lähtöä, vaikka hommat olisi täysin kesken ja työn oltava pian valmis. Saahan sitä lähteä, mutta kyseisen henkilön ei kannata ruinata mitään joustoa omaankaan suuntaan, vaikka mikä olisi. Jos pelisilmää työntekoon ei löydy, ei myöskään kannata odottaa kovin pitkäaikaista työpaikkaa.
Mua inhotaan, mutta kukaan ei koskaan kerro että miksi, joten paha sanoa. Ehkä oon huono juttelemaan ja mun seura on tylsää? En tiedä. Eipä se kai paljon vaadi että joku keksii inhota. Se vaan on jännä, ettei näitä koskaan kerrota tälle inhoamisen kohteelle, kun kuitenkin toimintatapoja voisi esimerkiksi muuttaa niin ettei tarvisi inhota niin paljon.
Pinnaavia ja huonosti työnsä tekeviä luusereita.
Työn- ja etenkin vastuun vieroksujat.
Näet, että työkaveri on tekemässä virhettä tai hän ei löydä jotakin juttua. Auttaisit mielelläsi, mutta tiedät, että heti jos puutut hänen ongelmaansa, hän työntää KOKO työtehtävän sinulle. Tee sinä sitten tämä kun tiedät paremmin
Toinen ei pääse työssä eteenpäin, kun ei kestä vastuuta päätöksenteosta. Asia voi olla miten pieni tahansa, vaikka kynäpurkin sijaintia koskeva, mutta päätöksen pohdintaan valjastetaan pomo ja viisi muuta työntekijää. Pitää kaikkia kysymyksiä henkilökohtaisena hyökkäyksenä omaa osaamistaan kohtaan ja muistaa aina vierittää syyn tehdystä päätöksestä jonkun muun niskaan.
Kolmas on jankkaaja, jolle mikään asia ei ole liian mitätön, etteikö sitä voisi pohtia ääneen useiden minuuttien ajan. Kertoo saman vastauksen kysymykseen kolme kertaa, pohtii asiaa, kertoo sen historian, ei vaan lopeta vaikka sait vastauksen kyllä/ei-kysymykseen jo kauan sitten. Parhaassa tapauksessa kulkee perässä jankkaamassa vaikka käännät selän ja pakenet paikalta. Mikään kiitos tiedosta, heippa ei lopeta asiasta vääntämistä.
Ja sitten tietty orastavat mielenterveysongelmat. On tosi kiva olla asiakaspalvelussa ihmisen kanssa, joka vihaa asiakkaita eikä ujostele näyttää sitä suoraan. Laukoo törkeyksiä ja keksii omia sääntöjä, joilla kyykyttää asiakkaita.
Hihasta nyppijöitä: https://www.vauva.fi/keskustelu/4293393/muita-jotka-eivat-halua-palata-…
Heistä yhden löytää tuosta keskustelusta kertomassa, miten kivaa on toimistolla kun voi mennä hihasta nyppimään aina kun on asiaa, ja ettei yksikään kansainvälinen firma menesty jos etätyöt on sallittu. Kyllä...
Samaan kastiin menevät nämä "ei saa sallia muille etätöitä koska MINÄ pidän toimistolla hengailusta tai vielä "parempi" perustelu, koska MINÄ EN VOI tehdä etätöitä. Joten kaikki tulevat toimistolle, ettei Pirkko-Jennalle tule paha mieli ja on joku jonka kanssa jutella kahvilla. Ei kannata ihmetellä, mihin ne työntekijät kaikkoavat..
Samoin myös avokonttoria väärinkäyttävät meluisat, häiritsevät ihmisperzeet. Teille on oma paikka hel*etissä.