Per**** {$%@??!!! Lomaraha ei tullut
Tänään on palkkapäivä mutta eipä tullut lomarahaa 😡
Tuli vain peruspalkka.
Ja ei, kyse ei ole Helsingin kaupungista vaan yksityisestä firmasta.
Loma alkoi jo viime viikonloppuna ja tessin mukaan lomaraha pitää maksaa ENNEN loman alkua.
Ajattelin että koska viime pe EI ollut palkkapäivä niin voi hyvin odottaa viikon.
Palkoissa ei ole koskaan ollut häikkää, vaikka palkkakuitti on parina viime kertana tullut vasta kun palkka on jo tilillä. Aiemmin on tullut ed. päivänä.
Tämä on ensimmäinen oikea lomani tässä firmassa, aloitin vasta viime vuoden huhtikuussa.
Ja vielä joustin kesäloman kanssa; pidän sen nyt vasta lokakuussa.
Pomolle laitoin viestiä.
Katsotaan mitä vastaa ja milloin.
Seuraava osoite onkin sitten liitto jos mitään ei kuulu.
Onneksi kuulun liittoon, YTK ja muut pelkät työttömyyskassat kun ei hoida palkkariitoja, eikä oikein mitään muitakaan epäkohtia.
Piti vaan jonnekin näin aamusta avautua kun ketuttaa
Kommentit (62)
Mä olisin jo viikko sitten kysynyt, missä lomarahat viipyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunut liittoon, koska ay-liike rahoittaa sellaisia puolueita joita en halua äänestää. YTK on paljon halvempi ja antaa työttömyysturvan. Pienellä vuosimaksulla siihen päälle voi liittyä YTK-yhdistykseen, joka sitten auttaa tuollaisissa ongelmissa.
YTK EI auta palkkariidoissa.
Tarkista vaikka 😁Mutta Ytk-yhdistyksen tarjoama lakipalvelu auttaa palkkariidoissa, toki tiettyyn rajaan asti vaan. Oikeuteen he eivät asiaa lähde viemään, vaan se on ongelmissa olevan henkilön itse tehtävä, jos asia ei ratkea neuvotteluilla.
Itse juuri alkusyksystä sain apua Ytk-yhdistyksen lakipalvelusta, kun työnantaja ei maksanut mm. lomarahaa. Lakimiehen pienen painostuksen jälkeen lomarahat, sekä muutamat muut tunnit löysivät tiensä pankkitililleni. Onneksi kuulun tuohon yhdistykseen, kun tämän palvelun sain 20 euron vuosimaksulla.
Voit tarkistaa itse mitä kaikkea Ytk-yhdistys jäsenilleen tarjoaa.
Eri vastaaja
Niin ja kun YTKn yhteydenottoa/panostusra ei hyväksytä niin eipä YTK enää sitten auta.
20 eurolla saa 20 euron apua...
LOL. Olen aivan varma, ettei sinulla ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään lomaltapaluurahoja ole ollut aikoihin.
Ja kuten muillakin, meillä lomaraha maksetaan aina kesäkuun palkan yhteydessä, oli se loma milloin vain.
Palkka lomalta tulee normaalin palkanmaksun yhteydessä.
Lomaltapaluuraha on edelleen monella alla. Samoin lomapalkan maksamiseen on erilaisia sopimuksia, joillain se pitää maksaa ennen lomaa, joillain tulee normaalin palkan yhteydessä.
Meillä lomarahoja saa ottaa juuri silloin kun haluaa ja sen verran kuin haluaa. Jos haluat ennen lomaa osan ja loman jälkeen osan, saat ne niin. Jos haluat jättää osan vielä säästöön, voit tehdä niinkin.
Ja lomaraha meillä on loma-ajanpalkka+lomaltapaluuraha. Sitä könttää kutsutaan lomarahaksi.
Näin ainakin meillä rakennusalan yrityksessä.
Miltä ajalta tänään maksettava palkka on? Jos palkkajakso on päättynyt ennen lomasi alkamista ja teillä maksetaan lomapalkka normaaleina palkanmaksupäivinä (tessin mukaan tuo on mahdollista), tulisi lomapalkka sitten seuraavaan palkkajaksoon, johon tämä viikko kuuluu, eli siis maksettaisiin seuraavassa palkanmaksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunut liittoon, koska ay-liike rahoittaa sellaisia puolueita joita en halua äänestää. YTK on paljon halvempi ja antaa työttömyysturvan. Pienellä vuosimaksulla siihen päälle voi liittyä YTK-yhdistykseen, joka sitten auttaa tuollaisissa ongelmissa.
YTK EI auta palkkariidoissa.
Tarkista vaikka 😁Mutta Ytk-yhdistyksen tarjoama lakipalvelu auttaa palkkariidoissa, toki tiettyyn rajaan asti vaan. Oikeuteen he eivät asiaa lähde viemään, vaan se on ongelmissa olevan henkilön itse tehtävä, jos asia ei ratkea neuvotteluilla.
Itse juuri alkusyksystä sain apua Ytk-yhdistyksen lakipalvelusta, kun työnantaja ei maksanut mm. lomarahaa. Lakimiehen pienen painostuksen jälkeen lomarahat, sekä muutamat muut tunnit löysivät tiensä pankkitililleni. Onneksi kuulun tuohon yhdistykseen, kun tämän palvelun sain 20 euron vuosimaksulla.
Voit tarkistaa itse mitä kaikkea Ytk-yhdistys jäsenilleen tarjoaa.
Eri vastaaja
Niin ja kun YTKn yhteydenottoa/panostusra ei hyväksytä niin eipä YTK enää sitten auta.
20 eurolla saa 20 euron apua...
LOL. Olen aivan varma, ettei sinulla ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta.
..oletko sä joku "lomaan kassan"lobbari? Itse ainakin kuulun paljon mieluummin oman alani ammattiyhdistyksen, joka neuvottelee palkoista ja työehdoista. Lakiapuakin on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lomarahoja saa ottaa juuri silloin kun haluaa ja sen verran kuin haluaa. Jos haluat ennen lomaa osan ja loman jälkeen osan, saat ne niin. Jos haluat jättää osan vielä säästöön, voit tehdä niinkin.
Ja lomaraha meillä on loma-ajanpalkka+lomaltapaluuraha. Sitä könttää kutsutaan lomarahaksi.Näin ainakin meillä rakennusalan yrityksessä.
Rakennusalan tes onkin ihan omanlaisensa tuossa lomaraha-asiassa, esim. akt ihan erilainen.
niin mikä TES on sellainen, jossa saa loman ajalta palkan, lomarahan ja lomaltapaluurahan?
Minäkin haluan tuollaisen TESin!
Kauhee vaahtoominen TES:n säännöksistä, eikä AP ole itse niitä ymmärtänyt...
Olis kiva olla kuuntelemassa kärpäsenä katossa sitä puhelua liittoon:
AP: "Per%&//()"le en saanut lomarahoja vaikka ne piti maksaa ennen lomaa!!!!"
Liitto: "mikä TES sulla siis oli käytössä"
AP: "AKT:n tes"
Liitto: "no täällä ei ole mitään mainintaa lomarahoista, vaan puhutaan lomaltapaluurahasta. Tämä maksetaan yleisesti vasta sitten, kun työntekijä palaa lomalta"
AP: "Mutta ku..."
Liitto: "Loma-ajan palkka sinun pitäisi saada viimeistään normaalina palkanmaksupäivänä"
AP: "Mutta ku..."
Liitto: "oliko vielä jotain muuta?"
Nikke Negatiivi kirjoitti:
On sulla sitten ongelmat, lomaltapaluuraha ja LoMArAhaT... mihiz mewinasit ne käyttää????? baariin ja naisiin??? rähähähähähhhhh
Sinä olet ainakin aloittanut jo hyvissä aloin tänään, vai onko sinulla taas putki päällä?
On varmaan maksettu jo jonkun Heinäkuun palkanmaksun yhteydessä, et vaan oo "huomannut" mokomaan iloista yllätystä.
Minulle ei maksettu lainkaan sairauspoissaoloista, vaikka kaikki on hoidettu kuten kuuluu. Esimiehet eivät vastaa edes viesteihin.
Nyt asiaa hoidan vielä liiton juristin avulla, mutta seuraavaksi haen käräjillä koko puljun konkurssiin. Ehkä kannattaisi hoitaa asiat kunnolla, mutta ei väkisin sitten :D
Mitä nyt lomarahan takia täällä itket? Liikaa rahaa pää menee siitä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle persepascalle haluan vain sanoa, että ne ammattiliitot on taistelleet meille sairauslomat, lomaltapaluurahat, vanhempainvapaat jne. Sinä haluat lokkeilla ja otat rusinat pullasta tekemättä itse mitään. Olet tyypillinen lahtari porvari, muut tekee työt ja sinä nautit hedelmät. Olet oksettava sontakasa, kuten kaikki porvarit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle persepascalle haluan vain sanoa, että ne ammattiliitot on taistelleet meille sairauslomat, lomaltapaluurahat, vanhempainvapaat jne. Sinä haluat lokkeilla ja otat rusinat pullasta tekemättä itse mitään. Olet tyypillinen lahtari porvari, muut tekee työt ja sinä nautit hedelmät. Olet oksettava sontakasa, kuten kaikki porvarit ovat.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
AP vissiin tarkoitti lomarahalla lomakorvausta?
Joka tapauksessa: apn tapauksessa lomakorvaus olisi pitänyt maksaa joko ENNEN lomaa tai sitten normaalin palkan yhteydessä joka oli siis TÄNÄÄN koska hän sai peruspalkan.
Miksi tuo siirtyisi toiseen palkkapäivään?
Kuka pitää lomaa ILMAN lomakorvausta?
Sehän löytyy ihan laista.
TES voi olla parempi; esim. tuo lomaltapaluuraha
Vierailija kirjoitti:
AP vissiin tarkoitti lomarahalla lomakorvausta?
Joka tapauksessa: apn tapauksessa lomakorvaus olisi pitänyt maksaa joko ENNEN lomaa tai sitten normaalin palkan yhteydessä joka oli siis TÄNÄÄN koska hän sai peruspalkan.
Miksi tuo siirtyisi toiseen palkkapäivään?Kuka pitää lomaa ILMAN lomakorvausta?
Sehän löytyy ihan laista.TES voi olla parempi; esim. tuo lomaltapaluuraha
Lomakorvaus on ihan eri asia. Se maksetaan työhäsuhteen päättyessä korvauksena käyttämättä jääneistä komapäivistä.
Olisi kiva tietää MIKSI joku tätä alapeukutti?
Minäpä kerron. Alapeukutin siksi että tämä sinun ongelma olisi jo selvinnyt jos vaikka olisit soittanut pomollesi heti kun huomasit asian.
Kauhea uho päällä kaikilla nykyään "otan yhteyttä liittoon - tämä ei jää tähän". Kyseessähän voi olla ihan vahinko tai unohdus, pitääkö silloinkin soittaa liittoon?!