Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI joku masentuu niin, ettei mikään hoito häntä nosta?

Vierailija
06.10.2022 |

Ei lääkkeet, ei sähköhoito. Mikään ei vaan tunnu miltään. On syrjäytynyt.

Omien sanojensa mukaan hänen elämässään ei ole tapahtunut mitään älyttömän kauheaa. Perheen muut lapset kykenevät opiskelemaan käymään töissä.

Miksi joku masentuu noin? Mitä kokemuksia teillä on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla masentuneilla ole mitään syytä masennukseensa.

Vierailija
2/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla masentuneilla ole mitään syytä masennukseensa.

Eikö edes niin masentuneilla, että elämä ei tunnu yhtään miltään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi mikä hoito. Kyllä itse pitää myös haluta muutosta . Toivon paremmasta ei saa antaa kuolla.

Vierailija
4/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että hän kertoo sinulle kaiken? Kun minä masennuin elämässäni tapahtui kauheita mutta en kertonut oikeastaan kellekään koska hävetti niin paljon.

Vierailija
5/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aivot eivät vain toimi. Puuttuu välittäjäaineita tai on jotain muuta vikaa.

Vierailija
6/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko mentaalisesti

Vierailija
7/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi mikä hoito. Kyllä itse pitää myös haluta muutosta . Toivon paremmasta ei saa antaa kuolla.

Juuri tällaisesta ihmisestä puhun, joka välittää niin vähän, ettei ole kiinnostunut edes muutoksesta.

Vierailija
8/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että hän kertoo sinulle kaiken? Kun minä masennuin elämässäni tapahtui kauheita mutta en kertonut oikeastaan kellekään koska hävetti niin paljon.

Olen tuntenut hänet aina. Tiedän niin hyvin hänen tilanteen kuin toisen ihmisen elämän voi koskaan tietää. Olemme jutelleet syistä, mutta hän sanoo, ettei syytä ole. Tiedän vanhempien eron yms., mutta itse sanoo, ettei se niin kamalaa ollut.

Vierailija
9/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aivot eivät vain toimi. Puuttuu välittäjäaineita tai on jotain muuta vikaa.

Hän masentui vasta teini-iässä. Ei ne välittäjäaineet puuttuneet lapsesta asti.

Onko siihen selitystä, miksi ne aineet häviää? Mikä aiheuttaa sen?

Vierailija
10/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen usein mitään syytä ole. Jotenkin vaan aivokemia tms. sellainen. Oma veljeni joutui 35-vuotiaana jo eläkkeelle masennuksen takia. Ja siis kokeiltu kyllä hoidot, monta lääkettä joista tuli lähinnä sivuoireita ei apua, sähköhoito joka vei muistia (onneksi tilapäisesti) mutta ei auttanut, terapiaa josta ei kokenut olevan mitään hyötyä koska ei hänellä ole mitään traumoja tai sellaisia erityisiä asioita mitä käsitellä siellä. Masentaa vaan ilman syytä. Kyllä näitä on jonkun verran jolle ei ole toimivaa apua, siitä syystä masennus on niinkin yleinen työkyvyttömyyseläkkeen syy.

Vierailija
11/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen usein mitään syytä ole. Jotenkin vaan aivokemia tms. sellainen. Oma veljeni joutui 35-vuotiaana jo eläkkeelle masennuksen takia. Ja siis kokeiltu kyllä hoidot, monta lääkettä joista tuli lähinnä sivuoireita ei apua, sähköhoito joka vei muistia (onneksi tilapäisesti) mutta ei auttanut, terapiaa josta ei kokenut olevan mitään hyötyä koska ei hänellä ole mitään traumoja tai sellaisia erityisiä asioita mitä käsitellä siellä. Masentaa vaan ilman syytä. Kyllä näitä on jonkun verran jolle ei ole toimivaa apua, siitä syystä masennus on niinkin yleinen työkyvyttömyyseläkkeen syy.

Tämä kuulostaa aivan tältä aloitukseni mieheltä. Hän on vain nuorempi.

Siis ihan kamalaa.

Vierailija
12/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa suvussa on ollut tapaus, että burn-outista ei ole koskaan toipunut ennalleen. Tai edes työkykyiseksi.

Sinänsä ilmiö on aika ymmärrettävä tekniikan puolelta. Jos ajat jonkun auton moottorin rikki kiihdyttelemällä liikaa punarajalla, niin vaikeaa se on korjata niin, että toimii koskaan täydellisesti. Kyllä se on varovaista köröttelyä, jos ylipäätään toimii lainkaan.

Aivoissa vielä se ongelma, että ei voi vaihtaa uusiin, kuten auton moottorin.

Vierailija
13/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön odotukset ja paineet , omat odotukset, mahdollinen trauma jota et muista, aivokemian muutokset tuntemattomista syistä, lääkkeiden, tai muiden päihteiden väärinkäyttö, geneettiset syyt, mahdollinen pään vamma...

Vierailija
14/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä miksi sairastuin masennukseen ja kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Vierailija
15/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä miksi sairastuin masennukseen ja kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Oletko sairastunut noin vakavasti kuin aloituksessa tai yhden veli?

En halua arvostella ketään, mutta sellaisen pienen masennuksen ilman syytä ymmärrän. Kun sitä on pettynyt elämäänsä, itseensä, ei ole tavoitteita, ei ole toivoa, vain riittämättömyyden tunteita. Mutta eihän se - kai - aja ketään syrjäytyneeksi?

Ja tietty ymmärrän, että ihmistä on lapsena potkittu päähän, niin masennus tulee helposti.

Vierailija
16/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut hänet aina. Tiedän niin hyvin hänen tilanteen kuin toisen ihmisen elämän voi koskaan tietää. Olemme jutelleet syistä, mutta hän sanoo, ettei syytä ole. Tiedän vanhempien eron yms., mutta itse sanoo, ettei se niin kamalaa ollut.

Sanoo, ettei se ollut niin kauheaa, mutta jospa se olikin. Minulle yksi sanoi isänsä alkoholismista, ettei siitä ole kenellekään mitään haittaa. En uskonut tätä, koska hän oli kertonut esimerkiksi siitä, että hän joutui pakenemaan yöksi äitinsä kanssa tämän työpaikalle. Muitakin vastaavanlaisia asioita oli, joista oli aika lailla haittaa. Asiat ovat ehkä olleet niin vaikeita, ettei niitä halua tunnustaa edes itselle.

Vierailija
17/24 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa vaihdella vähän lähtökohdista riippuen mutta joskus huomaa että ihminen saattaa ylläpitää omaa huonoa oloansa jolloin herkästi luulee joutuneensa "umpikujaan" pahan olonsa kanssa eikä pääse pois vaikka mitä tekisi.

Eräs tuttava oli rehdisti laiskahko ihminen ja hyvin hyvänolon hakuinen joten nuorena huumeet ja seksi kiinnosti erittäin paljon.

Kun päivittäinen hyväolo saatiin sormianapsauttamalla ilman vastoinkäymisiä, alkoi kaikki muut asiat hyvänolon ympärillä haalistumaan.

Kun lopulta sai itsestään kiinni ja irtautui ongelma seksistä ja huumeista, hän oli pitkään masentunut vaikka elämä olikin hyvää siitä eteen päin.

Pilvissä lentämisen jälkeen kävely tuntuu tylsältä kun aivot siihen oppii mutta nyt tuntuu jo hymyäkin löytyvän lopulta. Hyvä hänelle.

Vierailija
18/24 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo, ettei se ollut niin kauheaa, mutta jospa se olikin. Minulle yksi sanoi isänsä alkoholismista, ettei siitä ole kenellekään mitään haittaa. En uskonut tätä, koska hän oli kertonut esimerkiksi siitä, että hän joutui pakenemaan yöksi äitinsä kanssa tämän työpaikalle. Muitakin vastaavanlaisia asioita oli, joista oli aika lailla haittaa. Asiat ovat ehkä olleet niin vaikeita, ettei niitä halua tunnustaa edes itselle.

No joo, enhän minä paikalla ollut. Mutta tämä mies on hyvin analyyttinen ja älykäs. Hänen kyllä itse pitäisi olla kykenevä näkemään syy-seuraus-suhteet, vaikka ei minulle kertoisikaan.

Vierailija
19/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos joutunut kiusatuksi ja pahojen puheiden kohteeksi tai raiskatuksi muuten hyväksi käytetyksi se masetaa tosi paljon joku arabi ryöstää pankkikortin vie rahat ja sylkee päälle. Usein jos siitä kertoo tai hakee apua haukutaan halveksien tyhmäksi.Kyllä siinä masentuu. Ei kristityt edes ymmärrä mikä pahuus liittyy noituuteen woodoo ja poppamiehet.