Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuolleen marsun laittaa biojätteeseen?

Vierailija
06.10.2022 |

Ilmeisesti isot lemmikit tulisi haudata tai tuhkata, mutta missä menee raja, minkäkokoiset voi heittää kompostiin? Esim. akvaariokaloja olen heittänyt bioroskikseen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi kuollutta eläintä roskiin laittamaan, vaikka itselläni ei olisi suhdetta kyseiseen eläimeen ollut. Se on ollut kuitenkin elävä olento, joka ansaitsee levätä rauhassa.

Järjestäisitkö Mestaritonttu hautajaiset kaikille metän elukoille ja hepokateille?

Vierailija
22/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsena kaikille lemmikkijyrsijöille tehtiin pahviset arkut ja rakkaat lemmikit haudattiin pihaan vieri viereen. Teimme jokaiselle myös pienen hautakiven maalaamalla kiveen kiveen kyseisen lemmikin nimen. Nyt aikuisena kun kissani kuoli hänelle muodostui kirjahyllyyn oma nurkkaus, jossa kehyksissä kuva hänestä, vieressä uurna ja kynttilä. Uskon että kissani olisi pitänyt tästä kohtalosta enemmän kuin että hänet olisi heitetty sekajätteeseen (johon pienen kokonsa puolesta ilmeisesti olisi kelvannut)

Koskettava viesti, parahin Pirjo, mutta eläimestä käytetään termi "se" ja ihmisestä "hän".

hyvä kun joku ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet eläimet kuuluvat sekajätteeseen.

Vierailija
24/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että aloitus on provo. Eikö sinulla ole sydäntä kuollutta lemmikkiäsi kohtaan? Se tulisi haudata jonnekin sopivaan paikkaan eikä heittää roskikseen.

Eläin ei ollut minun vaan (etä)lapsen. Lapsi unohti koko otuksen saman tien. Itse en ole siitä koskaan tykännyt.

ap

Mikä on etälapsi? Oletko lapsen vanhempi, vai äiti/isä puoli?

Vierailija
25/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa laittaa. Koska niistä saadussa mullassa voidaan kasvattaa ruokaa ihmisille pahimmillaan (ellei ole muovit ja sanomalehdet esteenä) ja eläimissä voi olla tauteja. Lannoittamisen laatu pitäisi muutenkin tutkia ja eläimille syötettävät ruuat, koska ihminen syö niitä.

Polttojätteeseen.

Vierailija
26/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsena kaikille lemmikkijyrsijöille tehtiin pahviset arkut ja rakkaat lemmikit haudattiin pihaan vieri viereen. Teimme jokaiselle myös pienen hautakiven maalaamalla kiveen kiveen kyseisen lemmikin nimen. Nyt aikuisena kun kissani kuoli hänelle muodostui kirjahyllyyn oma nurkkaus, jossa kehyksissä kuva hänestä, vieressä uurna ja kynttilä. Uskon että kissani olisi pitänyt tästä kohtalosta enemmän kuin että hänet olisi heitetty sekajätteeseen (johon pienen kokonsa puolesta ilmeisesti olisi kelvannut)

Että mua oksettaa nää lemmikkiensä inhimillistäjät. Kissallesi on aivan sama onko tuhkat kirjahyllyssä vai roskiksessa.

Sille edesmenneelle isomummilleko se merkkaa jotain, missä ja miten ne hänen tuhkansa säilötään?

Vierailija
27/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on hyvä pointti. Tuskin kukaan alkaa jollekin neontetralle mitään hautajaisia järjestämään? Meillä ne vedettiin vessanpöntöstä alas kun kuolivat. Samoin jotkut hiiret tms. ei kai niitä maahan kaiveta?

hautasin pienenä tyttönä hiireni lähimetsään

Vierailija
28/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että aloitus on provo. Eikö sinulla ole sydäntä kuollutta lemmikkiäsi kohtaan? Se tulisi haudata jonnekin sopivaan paikkaan eikä heittää roskikseen.

Eläin ei ollut minun vaan (etä)lapsen. Lapsi unohti koko otuksen saman tien. Itse en ole siitä koskaan tykännyt.

ap

Mikä on etälapsi? Oletko lapsen vanhempi, vai äiti/isä puoli?

Varmaan joku sellainen jota tavataan vain teams-palaverissa. Luonnollisesti tämä etälapsi ei suostu avaamaan kameraansa, joten käytännössä hän on vain harmaa pallo kannettavan näytöllä.

Vierailija
29/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää ketjusta Pahimmat turn offit naisen luona? Alttari kuolleelle kissalle ja uurna. Jösses. Mä olen kyllä maahan haudannut marsut. Talvella piti kyllä laittaa palastimeen odottamaan. Mutta sekajätekin ihan ok.

Vierailija
30/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on haudattu marsut puun juureen. Joku kettu ne kävi sieltä kaivamassa ylös, ja vei.

Vierailija
31/31 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut tuon kokoisen lemmikin vanhassa tiiviissä kahvipurkissa sekajätteeseen. Tuntui paremmalta ajatus ettei se joudu kosketuksiin jätteen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi