Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisella ei vastattu puhelimeen - yksityinen pelasti

Vierailija
06.10.2022 |

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000009110397.html?utm_medium=pr…
"Onnekseni pystyin hakeutumaan hoitoon yksityisen palvelun kautta. Mutta kovasti jäi mietityttämään ne henkilöt, jotka eivät välttämättä pysty tai osaa hakeutua toisia reittejä terveydenhuollon piiriin.

MITÄ olisi tapahtunut, jos olisin jäänyt odottelemaan seuraavaa arkipäivää ja sitä, että joku vastaisi puhelimeen, joka soi terveyskeskuksessa tyhjille seinille? Olisiko minut haettu jalat kylmänä mustalla autolla valkoisessa laatikossa seuraavana aamuna kotoa?"

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 vastaa aina

Vierailija
2/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasalan terveyskeskuksessa ei oikein asiat toimi...

En tiedä miksei potilas soittanut hätänumeroon...luultavasti kuitenkin ambulanssi ei olisi kuskannut vaan käskenyt mennä itse päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ei saisi olla. Varmaan rikkoo lakia, jos ei saa yhteyttä terveyskeskukseen.

Millä terveyskeskus pyörii, jos ei ole resursseja tai henkilökuntaa on poissa paljon yhtäkkiä? Päivystys pitäisi kyllä priorisoida yli kaiken muun.

Tosin ei olisi oikeasti edes väärin soittaa päivystysapuun tai 112 jos aiemmin ollut keuhkoembolia ja kaikki merkit siihen uudestaan viittaa

Vierailija
4/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella on takaisinsoittopalvelu, mutta puhelu ei saata tulla  saman päivän aikana.  Hätätilanteissa ei kannata jäädä odottelemaan.

Vierailija
5/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MITÄ olisi tapahtunut, jos olisin jäänyt odottelemaan seuraavaa arkipäivää ja sitä, että joku vastaisi puhelimeen, joka soi terveyskeskuksessa tyhjille seinille? Olisiko minut haettu jalat kylmänä mustalla autolla valkoisessa laatikossa seuraavana aamuna kotoa?"

Olisiko se vastaaminen jotenkin estänyt sen mustan auto? (Eivät ole muuten läheskään aina mustia ne autot jotka noita kuljetuksia tekee)

Vierailija
6/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä se Pihlajalinnan lääkärikään hoitanut vaivaa vaan ohjasi Päivystykseen.

Eli mitä tästäkin opimme, aina Päivystykseen!

Jos minä vaikka kaadun ja satutan ranteeni, en minä silloinkaan jää ihmettelemään ja soittelemaan vaan lähden itse Päivystykseen. Samoin jos ajan kolarin ja loukkaannun vakavasti.

Vierailija
7/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei soittanut 112 tai mennyt suoraan päivystykseen?

Aina, jos lääkäriin pitänyt päästä eikä julkisella vastata (kiire ymmärrettävästi), niin olen saanut hoitoa kun olen vain mennyt taksilla päivystyksen ovista sisään. Ei valittamista.

Vierailija
8/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, jos lääkäriin pitänyt päästä eikä julkisella vastata (kiire ymmärrettävästi), niin olen saanut hoitoa kun olen vain mennyt taksilla päivystyksen ovista sisään. Ei valittamista.

Menihän se sinne päivystykseen mutta siellä ei ollut mitään vastaanottoa vaan kehotus soittaa numeroon johon ei saanut yhteyttä. Ohikulkenut hoitajakaan ei reagoinut.

Vierailija
9/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menihän se sinne päivystykseen mutta siellä ei ollut mitään vastaanottoa vaan kehotus soittaa numeroon johon ei saanut yhteyttä. Ohikulkenut hoitajakaan ei reagoinut.

Terveyskeskuspäivystys on eri asia kuin keskussairaalan päivystys.

Ei tuolla terkkarissa hoideta kuin flunssatodistuksia ja muuten pitempiaikaissairauksien kontrolleja jne.

Kaikki vakavat vaivat -> keskussairaalan omaan päivystykseen.

Vierailija
10/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella on takaisinsoittopalvelu, mutta puhelu ei saata tulla  saman päivän aikana.  Hätätilanteissa ei kannata jäädä odottelemaan.

Juu, jätin soittopyynnön torstaina, niin tiistaina soitettiin :))

Vierailija
11/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän väittää olleensa päivystyksessä jossa kukaan ei vastannut puhelimeen tai hänen pyyntönsä kun ilmaisi tarvitsevansa apua. Vaikuttaa toki kummalliselta päivystykseltä jos siellä ei ollut mitään ilmoittautumistiskiä. Mutta ehkä tarkoituskin oli käännyttää asiakas yksityiselle.

Vierailija
12/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

112 vastaa aina

Ei välttämättä. Onhan siitä uutisoitu että linjat on tukossa ja puhelut ei aina pääse läpi. Ja vaikka soittaisitkin ihan oikeaa asiaa, niin häkestä et apua saa kun heidän mielestään mikään syy ei ole riittävä lähettää ketään paikalle. Sairauskohtauksen saaneet ovat "vain humalassa", tulipalot pitäisi sammuttaa itse ja poliisiakaan ei koskaan saa paikalle, oli syy mikä vain. Onneksi ne puhelut nauhoitetaan niin sinne voi aina sanoa että "vastuu on nyt sinulla ja teen sinusta valituksen jos jollekin käy huonosti", oli kyseessä sitten sydänpysähdys, epilepsia, naapurin ilmiliekeissä oleva talo ja oven rakoon tuupertunut naapuri, tai kirveen kanssa rappukäytävässä heiluva sekopää, joka ehti jo yhden oven hajottaa.

Vierailija
13/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä se Pihlajalinnan lääkärikään hoitanut vaivaa vaan ohjasi Päivystykseen.

Jos minä vaikka kaadun ja satutan ranteeni, en minä silloinkaan jää ihmettelemään ja soittelemaan vaan lähden itse Päivystykseen. Samoin jos ajan kolarin ja loukkaannun vakavasti.

Kirjoittaja oli mennyt päivystykseen, mutta siellä ei ollut ketään, eikä päivystysnumeroon vastattu.

Vierailija
14/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja oli mennyt päivystykseen, mutta siellä ei ollut ketään, eikä päivystysnumeroon vastattu.

Meni tk:n päivystykseen, ei keskussairaalan, ks. yllä.

Vierailija
15/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, jätin soittopyynnön torstaina, niin tiistaina soitettiin :))

Ei varmaan ollut kuitenkaan päivystysnumerosta kyse sun tapauksessa...

Vierailija
16/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni tk:n päivystykseen, ei keskussairaalan, ks. yllä.

Päivystyshän se on tk:n päivystyskin vai pitäisikö sanoa Päivystys....

Vierailija
17/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoi turvota iltapäivällä niin onko enää ehtinyt terveyskeskuksen päivystysajoille? Eihän sinne illalla tai yölläkään pääse.

Totta kai pitäisi iltapäivällä saada yhteys mutta tuossakin suureellista että mihin aikaan yrittää sisään.

Vierailija
18/18 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote] Meni tk:n päivystykseen, ei keskussairaalan, ks. yllä.[/quote]

Meilläpäin sairaala hoitaa tk päivystyksen myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän