Miten teette uunilohen?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Teen lohen päälle "tahnan" salottisipulia, chiliä, valkosipulia, inkivääriä, tuoretta korianteria, limen raastettu kuoti ja limen puristettu mehu. Kaikki ainekset siis sekoittimessa pieneksi silpuksi ja lohen päälle. Normaali paistoaika ja hyvää on.
Tuolla maustecocktaililla tuo ruoka ei maistu enää lohelta vaan mausteilta. Kokeile seuraavan kerran ilman inkivääriä ja korianteria, saatat yllättyä miten hyvää ruokaa satuitkin saamaan aikaiseksi.
Teen loheen "taskuja", joihin laitan aurajuustosiivuja, tilliä päälle ja vuokaan purkki kermaa.
Merisuolaa pintaan ja foliota alle ja airfryeriin paahtumaan. Ai että tulee hyvää.
En ole ikinä tehnyt uunilohta elämässäni, olen 30v. Ainoa kala mitä olen ostanut on kalapullat, kalapuikot ja rapeat kalaleikkeet. (Pakkanen)....... 🤣 Oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Herkullisen lohen saat, kun huuhtelet fileoidun kalan kylmällä vedellä, sen jälkeen suolaa ja mausta kala perheesi mieltymysten mukaan. Kääri lohifileet folioon tiiviiksi paketiksi ja sulje myös paketin päädyt.
Aseta paketti uunipellille ja paista 225 asteisessa uunissa ritilätasolla 2-3. Paistoaika noin kilon painoiselle fileeratulle lohelle on 1 tunti.
komppaan tätä, kalaa en kuivaa vaik "mukahienotkokit" niin tekee, ei kuivu kun on hiukan kostea
Tällaiset ketjut antavat jopa uskon naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää paistako lohianne liian kuumassa! Lähes parisataa saati yli pilaa sen. Jos lohen pintaan tulee valkoinen proteiinikerros, on se sen merkki, että yli meni. Kokeilkaa 150 asteen paisto ja huomaatte eron.
Jag brukar köra lax- och forellfiléer i elektrisk rökugn med ca. 110 - 125 c. Då ryker rökspånen nätt och jämt. Ca. 1/2 h senare är det färdigt och fisken kring 50 c och väldigt saftig. Samma går att göra i ugn utan rök.
Vierailija kirjoitti:
Lohen laitan uunipellille leivinpaperin päälle. Teen kastikkeen smetanaa, ketsuppia, Dijon maalaissinappia, punasipulia, sitruunamehua, suolaa, tilliä ja mustapippuria. Kastikkeen levittänyt lohen päälle. Uuniin 20 min 200 astetta. Perunamuussia ja punajuuret lisäksi.
Hyi helvettti.
Jotain halpaa kolmosluokan ketsuppia, kalliin, erikoisen makuisen kalan, lohen päälle.
Vaikka olenkin vielä nuori ihminen, sen olen kotona oppinut kokkaamisesta, että kalalalle kuuluu aina valkokastike.
Ja siitä valkokastikkeesta on olemassa satoja eri variaatoita.
En ikänäni, eikä kukaan ulkomalla käynyt ystävänikään, eikä vanhemmatkaan ihmiset ole koskasn kuulleet,
että kalaa maustetaan ketsupilla. Sinapista puhuttakaan.
Huomaa, ettei ap:n lapsuudessa eikä kotona ole syöty kalaa koskaan.
Kalojen kuninkaasta.lohesta puhumattakaan.
Aromisuolalla, lihaliemikuutiolla sekä homejuustolla. Lisukkeeksi pätkäspaghettia, jota mies ja ammattikoulusta työttömäksi valmistunut poika voivat syödä lusikalla sohvalla sotkematta.
Lohi jonka päälle suolaa ja sitruunanmehua
lohi jonka päälle jotain turejuustoa
lohi jonka päälle sitruunaista jugurttia tai ranskankermaa
Paistsn hieman voissa ja uuniin, mausta vain suolalla kun alan syömään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt uunilohta elämässäni, olen 30v. Ainoa kala mitä olen ostanut on kalapullat, kalapuikot ja rapeat kalaleikkeet. (Pakkanen)....... 🤣 Oikeasti
En oo ikinä tehnyt hernekeittoa, en maksalaatikkoa, en jauhelihakeitto, jne
Vierailija kirjoitti:
Uuniin 250 astetta ja 1 tunti. Päälle vain suolaa muita mausteita ei kannata käyttää koska ne peittää kalan luonnollisen maun.
Liian kuumassa,
Vierailija kirjoitti:
Aika härskiä.
Heitätte lohen uuniin sellaisenaan?
Kuka teillä puhdistaa uunin tuollaisen jälkeen?