Triptyl kipukynnyksen nostoon
Kommentit (12)
Ei ole sivuvaikutuksia muttei kyllä mitään kipuun auta.
Aivan kuplalääke, mulla kirjoitettiin unettomuuteen ja just tuohon kipukynnyksen nostoon. Ihmettelin vaan että miksi, halusin nukahtamislääkettä, Triptyl vain väsytti ja valvotti. Halusin myös että noita kipujen syitä tutkittais mutta ei, nostetaan kipukynnystä! No, lääkärin vaihto auttoi.
Käytetään esim. pitkittyneessä migreenissä, kipukynnyksen nostoon, pienellä annostuksella.
Veemäisin "lääke", mitä olen koskaan syönyt. Alussa auttoi tosin myös unettomuuteen.
Luin jostain, että jenkkineurologit eivät enää suosittele sivuvaikutusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Käytetään esim. pitkittyneessä migreenissä, kipukynnyksen nostoon, pienellä annostuksella.
Veemäisin "lääke", mitä olen koskaan syönyt. Alussa auttoi tosin myös unettomuuteen.
Luin jostain, että jenkkineurologit eivät enää suosittele sivuvaikutusten takia.
miksi veemäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi veemäinen?
Pitää tietää moneltako menee nukkumaan, muuten putoaa kuin koppelo oksalta: sänkyyn klo.. 22, lääke klo. 21; vessaan klo. 21.50 - hyvä että jaksoin kävellä muutaman metrin sänkyyn.
Aamulla pää tokkurassa, meinasin kauppaan mennessä jäädä auton alle, kun pää ei vaan toiminut.
Kuuri kyllä auttoi, kivut hävisivät. Mutta myöhemmin tuli sitten "haamukipuja" - kävelylenkillä yhtäkkiä tuntui siltä, kuin olisi iskenyt varpaansa ovenpieleen (auts!), mikä varmaankin oli kuurin aikana sattunut, mutta lääke oli blokannut sen kivun.
Useita vuosia ollut kipulääkkeenä iltaisin, pieni 10 mg annos vaan, sen kanssa ei sivuvaikutuksia. 10-12 tuntia ennen heräämistä kandee ottaa.
Minulla ei auttanut kipuun eikä uniongelmaan.
Kyllä sitä yllättävän kauan kesti ennen kuin lopetin, kun en pissimään pystynyt. Tätä ennen oli jo näkö sumentunut. Siellä ne siinä paperissa lukevat ne oireet, melkein kaikki tuli enkä muista, että olisivat ehtineet pois lähteä ennen kuin oli pakko pystyä pissimään.
Minulla ei tullut muita sivuvaikutuksia kuin että puhe meni sössötykseksi (lääkkeen suuta kuivattava vaikutus).
Kysyjälle tiedoksi: kipukynnystä nostetaan siksi, että on olemassa kroonisia, kaiken aikaa päällä olevia kipuja, joita ei mitkään kipulääkkeet vie. Minulla on eräs nivelsairaus, jollain toisella jotain muuta.
Mitkä sivuvaikutukset?
Ei mulla ollut mitään sivuvaikutuksia.