Mikä on suosikki voikkaleipäsi?
Ruisleipä parilla juusto- ja tomaattisiivulla, mä niin rakastan tomaatteja.
Kommentit (365)
Reissumies leipä väliin metvurstia,paistettu kananmuna ja suolakurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikan kanssa, niin saa laulaa samalla Voikkaa ja Huikkaa. Jos leipää tarkoitat, se on voileipä eikä mikään muu. Meillä oli koulussa voikkatunnit, joita inhosin.
Se on voikkaleipä!
Voikkuleipä.
Ei kun voikkaleipä!
Ei kun peukkuleipä. Peukalolla se voi tavattiin levittää :D.
Leipä tonnikalatahnalla tai savukalatahnalla (ei enää myynnissä)
Suosikki-voikkelini on gluteiiniton leipä, jossa margariinia.
Miehen tekemä juustomuna maistuu hyvin ruikkarileivän päällä.
Joku vaalea paisto pisteen leipä, sipaisu margariinia, salaattia, leikkele kinkkua tai savulohta ja paistettu kananmuna. Nami viikonlopun herkku voikkuleipä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikan kanssa, niin saa laulaa samalla Voikkaa ja Huikkaa. Jos leipää tarkoitat, se on voileipä eikä mikään muu. Meillä oli koulussa voikkatunnit, joita inhosin.
Se on voikkaleipä!
Olet varmaan sama tyyppi, joka pelaa jalkkista.
Syö voikkaleipää ja pelaa jalkkispalloa.
Hiivaton hapanjuureen tehty oikein tumma ruislimppu rapealla kuorella, paksu kerros kirnuvoita, pikkuisen juustoa.
Ruisruikkarimetukkaleipä meetvurstilla.
Mitä ovat voikkaleipä ja ruikkarivoikkaleipä?
Toast skagen, tietysti ruisleipäversiona.
Ja minä kun jo luulin olevani suunnilleen Suomen viimeinen lihansyöjä... Ihanaa lukea näitä!
Itse harmittelen, etten ärtyvän suolen takia voi syödä niitä parhaista parhaita, eli ruisleipää ja punasipulia. Jos pitäisi sanoa unelmaleipä (kaikista ihanista), niin sanoisin että paahdettu ruisleipä, suolaista oivariinia ja pötköstä leikattua sipulimakkaraa. Olen jo kauan sitten jotenkin kyllästynyt ilmakuivattuihin kinkkuihin yms. Johtuneeko iästä, mutta yhä useammin hakeudun leikkeletiskeillä vaaleiden ja halvempien makkaroiden luo, vaikka varaa olisi valita mitä vain. Nostalgista...
Nyt on oikea hetki ottaa covid vaccination
Ruisleipä, Oivariini, kinkku, paistettu muna, suolakurkku ( nimenomaan suola- ei mikään makea) ja paprika.
Mikä voikkuleipä, se on vaan voileipä, v...u puhukaa / kirjoittakaa oikeilla danoilla
Lyöty Löytty löyty Lyötystä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotien jälkeen sanottiin voikkoleipä ja paras: ranskanleivän siivu + juusto.ja metwursti.
Penskana parasta oli ranskanleipä lauantaimakkaralla.
söit aika nurinkurisesti; minä oisin pistänyt lauantaimakkaran ranskanleivälle enkä ranskanleipää lauantaimakkaralle
Melko nurinkurista, että paras tietämäsi leipä on lauantaimakkara
Kevyesti paahdettu paahtoleipä tai reissumies. Päällä hiukan majoneesia. Sen päällä jotain säilykekalaa muhennettuna. Päällimmäisenä juustosiivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voikkaleipä!
Voikkuleipä.
Ei kun voikkaleipä!
Voikka on voimistelua.
Gluteeniton kauraleipä hummuksella