Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muilla nepsylasten vanhemmilla huonoja kokemuksia lastensuojelun mukana olosta?

Vierailija
06.10.2022 |

Meillä on. Tilanne on uusi ja raskas minullekin, enkä tiedä miten neuropsyykkisesti oireilevan kanssa toimitaan. Lapsi on vasta jonossa erikoissairaanhoitoon. Meillä oireilu on pakkotoimintoja, jumittumista asioihin ja tapahtumiin, kiinnostus joihinkin detalji asioihin joita pyörittää viikkotolkulla, esim. WTC-tornien rakennustekniikka, joustamattomuus, äänen voimakkuuden, ääntelemisen ja tunteiden säätely.. paljon oireita. Näistä johtuen lapsi ei mene kouluun, koska ei vain pysty. Joskus raahasin väkisin, ja olin naarmuilla ja mustelmilla.

Lastensuojelu pitää lasta vain hankalana luonteena jota pitää kasvattaa ja jolle pitää vain olla jämäkkä. Minua syyllistetään siitä että lapsi on sellainen kuin on. Lastensuojeluilmoitusta pukkaa milloin mistäkin asiasta. Lasusta on tullut lisästressi ja postilaatikosta tippuvat lasuilmoitukset vievät mielialani pohjamutiin. Viimeisimpänä tippui postilaatikkoon sossun tekemä lasu siitä että vaikutan väsyneeltä ja huoli on herännyt psyykkisestä voinnistani. Ei tämä mikään salaisuus ole että olen väsynyt ja hämmentynyt lapsen/nuoren tilanteesta.

Huoli painaa ja jonossa kestää. Mitään taikatemppuja minulla ei tähän ole. Olen yhtä ymmälläni kuin muutkin. Minulla on kaksi ns. normaalia lasta, toinen jo aikuinenkin ja hyvin pärjäävä.

Mikä siinä on niin vaikeaa joillekin olla myötäelävä ja toivoa/voimia valava? Itse työskentelen hoitoalalla enkä koskaan pyri syyllistämällä ja lyttäämällä tekemään ihmisen olosta huonompaa kuin se jo on. Jos minulla ei ole jossain asiassa osaamista, kokemusta tai näkemystä, niin olen puoskaroimatta.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti lastensuojelun asiakkaina olevissa nepsy-perheissä on muitakin ongelmia kuin se lapsen nepsy.

Mun tutussa nepsy-perheessä 1) kumpikaan vanhempi ei käy töissä, 2) isällä mielenterveysongelmia, 3) vanhempien parisuhteessa jotain läheisriippuvuusproblematiikkaa ja 4) äiti pelkää asettaa rajoja lapselle.

Tämä! Tunnetaankohan sama perhe? Vanhemmista en edes tiedä, ovatko parisuhteessa. Ehkä on-off. Tuntuu, että äidin ja nepsylapsen suhde on epänormaalin kiinteä. Ehkä äiti kompensoi sitä, että parisuhde ei toimi, hakemalla lapseltaan tunnetasolla sitä, mitä yleensä odotetaan puolisolta. Kun elämä on tuollaista, on hyvin vaikea sanoa, mikä 1) johtuu lapsen erityispiirteistä ja 2) mikä siitä, että koko perhekuvio on sairas.

Vierailija
42/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu höykyttää monia ihan tavallisia vanhempia, kun ei voi koulun tontillekaan mennä. Lasun toimivalta riittää vain koteihin, joten sieltähän se vika pitää löytyä, jotta saa tulosta tehtyä. Kouluväkivallasta ja kaiken maailman kenkien nuolemisista on taas viime aikoina kerrottu julkisuudessa paljon. Miksi lasta ei suojele kukaan koulussa, jos koulun resut ei siihen riitä?

Koulun resurssit riittävät lastensuojeluilmoituksen tekemiseen uhrista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
44/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu on hyvä syntipukki. Kun itse ei pärjätä, on helpompi kun voi syyttää jotain toista.

Vierailija
45/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta toimintaa sos puolelta. Neosylapset tarvitsevat tukea ja pienryhmiä koulussa jotta pärjäävät. Normikoulussa on heille usein liikaa hälyä ym. Ei vaan toimi. Miten tätä on niin vaikea ymmärtää? Se tietysti maksaa mutta maksaa se syrjäytyminenkin. Täällä tarvittaisi paljon lisää resursseja kouluihin ja tietysti myös neuropsykiatrialle ja ylipäänsä psykiatriselle. Mutta ei ole rahaa eikä ole hoitajia, lääkäreitä, vakaopeja, opettajia...päättäjiä ei tunnu kiinnostavan.

Vierailija
46/46 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sukeltamassa nyt todella syvälle. Byrokraateilla on ollut Venäjän vallan ajoista liiallinen virkasuoja, jonka turvin voi sairaat yksilöt perseillä rajatta hallintoalamaisille.

Samaan aikaan Suomessa laaditaan punaisten määrittelemiä pakkolakeja kunnon Neuvostoliiton tapaan, jossa lapsia otetaan pois vanhemmiltaan.

Onneksi vielä mahdollista muuttaa pois maasta johonkin toimivaan oikeusvaltioon. Suomi ei tästä ole menossa kuin alaspäin kun katsoo viimeaikaista kehitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi