En ymmärrä miksi en löydä kumppania
Olen 42 vuotias hoikka ja huoliteltu nainen. Ammattikorkeakoulututkinto ja hyväpalkkainen työ. Ulkonäöltäni vähintään Ok, usein on kehuttu nätiksi. Lapsia on, mutta ne on isoja, eikä enää ns. Ole haitoiksi. Olen mukava ja työpaikallani esimerkiksi hyvin keskeinen ja tykätty tyyppi. Kumppania Olen etsinyt pari vuotta, eikä käy flaksi.
Mitä multa puuttuu? Mitä voisin kehittää?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö miesten harrastutkissa?
Metsästys?
Golf?
Kysytkö miehiltä neuvoja salilla?
Miten ylipäätään oot etsinyt?
Istunut kotona?
Tälleen helsinkiläisenä kuulostaa täysin absurdilta ehdotus, että pitäisi etsiä miestä metsästyksen tai golfin parista. Itse löysin miehen taiteilijapiireistä. Siellä on paljon sinkkumiehiä, joista kukaan ei harrasta golfia tai metsästystä.
Mielestäni sinun lause kuulostaa varsin oudolle. Kyllä meidän miehet käy metsästämässä. Jopa Ranskassa asti ammuttu villisikoja.
Golf nyt kuuluu joka kesän harrastuksiin. Yhtä sama kun veneily.
Taiteilijapiirit..
Toki, jos te itseänne haluatte siksi kutsua..Oh My.. 🤣
Minä löysin vuorikiipeilijämiehen. Arvatkaa mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ensinnäkin miehiä ei kiinnosta ammatti tai tulot
paitsi jos oot koulutetumpi tai tienaat enemmän
milloin no no
No mikä niitä kiinnostaa? Lähinnä nuo siksi että en todellakaan odota kenenkään elättävän minua
Ap
Mikä itseäsi kiinnostaa tai minkälainen mies kiinnostaa? Etsi sellainen mies sieltä missä nuo miehet kokoontuvat. Ei tuossa iässä juosta naisten perässä. Se on toisin päin. Oletkohan edes pysähtynyt miettimään koko asiaa. Luulisi että aikuinen nainen on.
Olen eri, mutta mikä on toisin päin? Luuletko, että hyvätuloinen, lapsensa jo tehnyt 40v nainen jotenkin hirveästi viitsisi nähdä vaivaa löytääkseen miehen? Mies on tuossa tilanteessa vain nice-to-have, eli jos mies on hyvää seuraa ja hyvää seksiä, niin mikä jottei, mutta en allekirjoita, että tuossa elämäntilanteessa naiset jotenkin juoksisivat miesten perässä. Itselläni ei ainakaan ole sellaiseen aikaa (ja olen samassa elämäntilanteessa). Mutta jos vaivatta sattuisi osumaan hyvä mies kohdalle, niin tottakai kiinnostuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä olet yrittänyt etsiä kumppania? Oletko tehnyt aloitteita?
Vihje: jos teet aloitteen, tee täysin selväksi, millä mielellä olet liikkeellä, mutta älä ole päällekäypä. Hyvä avausrepliikki on " Anteeksi... Minua vähän ujostuttaa sanoa tätä, mutta haluaisin tutustua sinuun."
Minua vähän ujostuttaa sanoa tätä? 😂 Entä jos vain sanoisi, että vaikutat tosi kiinnostavalta, olisi kiva tutustua paremmin. Pitääkö olla kuin joku herkkä ja ujo mimosankukka?
Tuo on liian päällekäyvää.
Voi karkottaa jonkun, tai saada jotenkin puolustuskannalle. Mimosankukkamaisuus ei karkota ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin no no
No mikä niitä kiinnostaa? Lähinnä nuo siksi että en todellakaan odota kenenkään elättävän minua
Ap
Mikä itseäsi kiinnostaa tai minkälainen mies kiinnostaa? Etsi sellainen mies sieltä missä nuo miehet kokoontuvat. Ei tuossa iässä juosta naisten perässä. Se on toisin päin. Oletkohan edes pysähtynyt miettimään koko asiaa. Luulisi että aikuinen nainen on.
Olen eri, mutta mikä on toisin päin? Luuletko, että hyvätuloinen, lapsensa jo tehnyt 40v nainen jotenkin hirveästi viitsisi nähdä vaivaa löytääkseen miehen? Mies on tuossa tilanteessa vain nice-to-have, eli jos mies on hyvää seuraa ja hyvää seksiä, niin mikä jottei, mutta en allekirjoita, että tuossa elämäntilanteessa naiset jotenkin juoksisivat miesten perässä. Itselläni ei ainakaan ole sellaiseen aikaa (ja olen samassa elämäntilanteessa). Mutta jos vaivatta sattuisi osumaan hyvä mies kohdalle, niin tottakai kiinnostuisin.
Olen kyllä tämän kommentoijan kanssa samaa mieltä. Ja myös valitettavasti näin. En nimenomaan viitsi juosta kenenkään perässä. Enkä odota että minunkaan perässä juostaan. Ajattelen että tässä iässä voi jo sanoa jos kiinnostaa ja sitten katsoa mihin asti se riittää. Semmosta helppoa ja mutkatonta.
Ap
Tuo kuulostaa oudolle, että nelikymppinen mies haluaisi lapsia. Ei minun tutuista sinkuista kyllä yksikään halua. Olen tosin vasta 37. Ei minulla ole mitään lapsia vastaan mutta ne kun vie kaiken ajan ja rahan. Haluan tehdä elämässä muita asioita. Kaikki tutut joilla on lapsia teki niitä 20-30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa oudolle, että nelikymppinen mies haluaisi lapsia. Ei minun tutuista sinkuista kyllä yksikään halua. Olen tosin vasta 37. Ei minulla ole mitään lapsia vastaan mutta ne kun vie kaiken ajan ja rahan. Haluan tehdä elämässä muita asioita. Kaikki tutut joilla on lapsia teki niitä 20-30 vuotiaita.
Niitä 40 v miehiä jotka haaveilee perheen perustamisesta on kuule pilvin pimein
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua eikä minun tututkaan halua = Kukaan ei halua
Tyypillinen yleistys, joka harvoin pitää paikkansa. Tuskin tässäkään asiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin no no
Ap
Olen kyllä tämän kommentoijan kanssa samaa mieltä. Ja myös valitettavasti näin. En nimenomaan viitsi juosta kenenkään perässä. Enkä odota että minunkaan perässä juostaan. Ajattelen että tässä iässä voi jo sanoa jos kiinnostaa ja sitten katsoa mihin asti se riittää. Semmosta helppoa ja mutkatonta.
Ap
Hae ihan rehtiä sokerisetää. Jenkeissä 40v. sokerideittaaja kertoi olevansa maksettua matkaseuraa. Rivien välistä kuulosti ettet hae kiinteää suhdetta vaan juurikin hyvää seuraa.
Seeking.com tuntuu olevan nelikymppisten paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissä taas hyvin harva sai lapsia alle 30-vuotiaana. Melkein kaikki teki lapset 30-35-vuotiaina. Tuttavapiirini koostuu lähinnä korkeakoulutetuista. Kun eron jälkeen olin 36-vuotiaana pienten lasten äitinä tinderissä, niin todellakin houkutin paljon sellaisia n. 40v miehiä, ketkä heti otti puheeksi, että voisinko harkita vielä lisälasten tekoa. Juu, en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin no no
Ap
Luonne.
Mites tussu, tissit ja perse ... onko kunnossa? Niin ja naamavärkki?
Vierailija kirjoitti:
Mites tussu, tissit ja perse ... onko kunnossa? Niin ja naamavärkki?
On kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin no no
Ap
Ap
Tässä tärkeä pointti on myös nimen omaan tuo, että mitään pelailua en jaksa. Että jos mies kuvittelee olevansa jotenkin kiinnostavampi, kun ei ole jotenkin liian kiinnostunut ja pitää miettiä, että kenen vuoro on kirjoittaa jne., niin ei jaksa. Kyllä se vielä tässäkin iässä on niin, että ainakin jotkut miehet haluaisivat metsästää, eli jos sanon, että olen kiinnostunut, miehen kiinnostus selvästi laimenee ja siihen asti mies olisi halunnut pelata sitä peliä, missä hän yrittää valloittaa. Hohhoijaa. Eli mieluiten ottaisin miehen, joka ilman pelejä sanoo, että olen kiinnostunut ja ihan yhtä suoraan lupaan vastata takaisin.
En minäkään löydä ja mulla ei edes ole lapsia. Tarjolla on kaikenlaisia käytöstavattomia idareita tai epävarmoja hiiriä, mutta ihan normaalin miehen löytäminen tuntuu mahdottomalta. Omanikäiset suomalaiset miehet eivät edes vaivaudu treffeille. En siis etsi mitään bile/ryyppy/pelkkää seksiseuraa. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nelikymppiset miehet etsii epätoivoisesti vielä paljon itseään nuorempaa lapsetonta naista, koska ovat jättäneet perheen perustamisen viimetinkaan kuka mistäkin syystä.
Minkä ikäistä miestä etsit? Haittaako jos miehellä pieniä lapsia?
Max 52 ja kyllä pienet lapset haittaisi. En myöskään halua mitään uusperhekuvioita. Haluaisin suhteen missä voitais matkustella yhdessä ja käydä vaikka salilla tai lenkillä iltaisin arkisin ja toki läheisyyttä. Toki karsastan myös lapsettomia miehiä, juurikin tuon heidän mahdollisen lapsitoiveen vuoksi, useat 40+ miehet tosiaan haaveilevat vielä perheestä.
Ap
Vaikeaa on, jos karsastaa sekä lapsellisia että lapsettomia miehiä. Aikuisella miehellä on jo elämää takana, siitä ei pääse mihinkään.
Mä olen 38v, normaalipainoinen, urheilullinen, hyvätuloinen ja yleensä työpaikalla suosittu ja on pitkä aikaisia ystävyyssuhteita jne., mutta tajusin aika pian tinderissä, että pariutuminen on todella hankalaa. Mullakin on lapsia ja siis eronnut. Hetken jaksoin olla tinderissä, mutta poistuin sieltä, kun tajusin, etten kiinnostu oikein kenestäkään.
Eronneisiin isiin suhtaudun todella epäluuloisesti, koska exäni (huolimatta vastuullisesta työstä ja vastuullisuudesta muussa elämässä) sluibasi kyllä ihan tosi pahasti vastuusta lastensa suhteen. Tältä pohjalta en ollenkaan arvosta mitään viikonloppuisiä.
En myöskään halua lisää lapsia, joten nämä mattimyöhäiset, ketkä lähinnä etsii kohtua ja toimivia munasarjoja, ei yhtään kiinnosta. Taas sinkkumiehet, keillä ei ole lapsia, eivätkä sellaisia halua, eivät todennäköisemmin juurikaan pidä lapsista, ja kun mulla niitä on, niin sekään ei oikein toimi.
Onneksi on lapset ja ystävät ja vaativa työ, niin eipä tässä paljoa ehdi miestä kaipaillakaan.
Ei kelpaa miehet joilla on lapsia eikä kelpaa miehet joilla ei ole lapsia. Aika vaikealta yhtälöltä kuulostaa. Löytyisiköhän tuolta kolmannen sukupuolen luokasta yhtään sopivaa?
Itse ainakaan en edes kovin menestyneitä naisia yritä edes, koska olen itse ihan normi keskituloinen=persaukinen. Oletan, että menestyjät etsii toista menestyjää.
Olen ihan tavallista naista etsinyt, mutta minusta ei kiinnostu kuin jollain tavalla epävakaat persoonat.
Erosin pitkästä liitosta 5v sitten ja mitään muuta ei ole tarjolla kuin irtosuhteita.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä olet yrittänyt etsiä kumppania? Oletko tehnyt aloitteita?
Vihje: jos teet aloitteen, tee täysin selväksi, millä mielellä olet liikkeellä, mutta älä ole päällekäypä. Hyvä avausrepliikki on " Anteeksi... Minua vähän ujostuttaa sanoa tätä, mutta haluaisin tutustua sinuun."
Minua vähän ujostuttaa sanoa tätä? 😂 Entä jos vain sanoisi, että vaikutat tosi kiinnostavalta, olisi kiva tutustua paremmin. Pitääkö olla kuin joku herkkä ja ujo mimosankukka?
Tuo on liian päällekäyvää.
Voi karkottaa jonkun, tai saada jotenkin puolustuskannalle. Mimosankukkamaisuus ei karkota ketään.
Jos karkottaa jonkun joka kaipaa mimosankukkaa joka itse ei ole, mitä siinä tarkalleen ottaen menettikään? Tällaisen ajatustavan itse näen isona tekijänä siihen ettei suhteet onnistu: siis että mietitään vaan miten itse kelpaisi sen sijaan että valkkaisi itselleen sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ap:sta voi nähdä kuvaa, niin on mahdotonta sanoa syytä. Jos ulkonäkö todella on enemmän, kuin ok, niin kumppanin löytymisessä ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Tää ei kyllä oikeassa elämässä mene näin. Tiedän monta todella hyvännäköistä naista, ketkä ovat yksin ja vastaavasti monta ei-mitään-missiä, ketkä ovat parisuhteessa.
Hyvin harva mies edes yrittää hyvännäköistä ja hyvätuloista (korkeakoulutettua ja urallaan menestynyttä) naista, vaikka olisikin sitä mieltä, että ko. nainen on hyvännäköinen ja kiinnostava. Itsensä voi pelata myös ulos olemalla ns. liian hyvä. Jos nainen taas lähestyisi miestä ja vaikka alkaisi parisuhteeseenkin, niin miehelle saattaa tulla hirveät alemmuuskompleksit ja suhde kaatuu, vaikka tuo nainen olisi ollut kuinka rakastunut mieheen.
Toisin päin tätä ongelmaa ei jostain syystä ole, eli naisia ei haittaa, vaikka miehensä olisi menestyneempi ja suhteellisesti naista paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakaan en edes kovin menestyneitä naisia yritä edes, koska olen itse ihan normi keskituloinen=persaukinen. Oletan, että menestyjät etsii toista menestyjää.
Olen ihan tavallista naista etsinyt, mutta minusta ei kiinnostu kuin jollain tavalla epävakaat persoonat.
Erosin pitkästä liitosta 5v sitten ja mitään muuta ei ole tarjolla kuin irtosuhteita.
M40
Itse oon normituloinen ja mies hyvinki pienituloinen. Kummallakaan ei ole elämänhallintaongelmia tai rahankateutta kuitenkaan niin mieluusti vaihdan rahaa ja statusta romanttisuuteen ja tunneälyyn.
On niitä ihan tavallisia naisiakin, voi kestää vain hetki löytää.